×

نخبه لرستانی: کیفیت و کاربردی بودن پژوهش‌ها مدنظر پژوهشگران باشد/ حمایت از کالای ایرانی ورود به عرصه رقابت است نه بستن مرزها

  • تیر ۱۹, ۱۳۹۷
  • ۰
  • محمدامین جمشیدیان یکی از نخبگان و پژوهشگران موفق لرستانی معتقد است که حمایت از کالای ایرانی به معنای بستن مرزهای کشور نیست بلکه در نقطه مقابل به‌معنای ورود در عرصه رقابت است و اگر صرفه اقتصادی تولید برخی کالاها در داخل وجود نداشته باشد، مسلماً این کالاها باید وارد شوند.   به گزارش نیساخبر، محمدامین […]

    نخبه لرستانی: کیفیت و کاربردی بودن پژوهش‌ها مدنظر پژوهشگران باشد/ حمایت از کالای ایرانی ورود به عرصه رقابت است نه بستن مرزها
  • محمدامین جمشیدیان یکی از نخبگان و پژوهشگران موفق لرستانی معتقد است که حمایت از کالای ایرانی به معنای بستن مرزهای کشور نیست بلکه در نقطه مقابل به‌معنای ورود در عرصه رقابت است و اگر صرفه اقتصادی تولید برخی کالاها در داخل وجود نداشته باشد، مسلماً این کالاها باید وارد شوند.

     

    به گزارش نیساخبر، محمدامین جمشیدیان نامی که شاید به‌عنوان پژوهشگر موفق برای اهالی علم و پژوهش آشنا باشد، این پژوهشگر ۳۱ ساله؛ مدرس دانشگاه‌های فنی، آزاد اسلامی و پیام نور استان مرکزی و متولد شهرستان نخبه پرور کوهدشت است.

    از موفقیت‌های این پژوهشگر کوهدشتی می‌توان به پژوهشگر برتر استان مرکزی در جشنواره وزارت علوم در سال ۱۳۹۵، منتخب برترین مقاله در سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت در قرن ۲۱ در کشور ایتالیا، عضو کمیته دواران چندین کنفرانس بین‌المللی و ملی و ژورنال‌های داخلی، دارا بودن بیش از ۲۰ مقاله علمی -پژوهشی، تخصصی و کنفرانس بین‌المللی داخلی و خارجی در کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلستان، فرانسه، روسیه، دانمارک، ترکیه و امارات نام برد.

    جدیدترین موفقیت این جوان کوهدشتی دریافت رتبه برتری مقاله در سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های مدیریت و علوم انسانی است که به‌عنوان سخنران و عضو کمیته داوران در این کنفرانس حضور یافت.

    این پژوهشگر کوهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد در رابطه بااینکه آیا پژوهش‌های وی کاربردی است یا نه عنوان کرد: بله اکثر پژوهش‌های خود را با توجه به نیاز حوزه مربوطه که بحث مدیریت منابع انسانی است، انجام می‌دهم.

     وی با اشاره به اینکه پژوهش زیربنای توسعه است و ما نیازمند تغییر دیدگاه در این حوزه هستیم اظهار داشت: منابع انسانی و چالش‌های مربوط به این حوزه در جهان رقابتی امروز بسیار موردتوجه پژوهشگران است چراکه عامل موفقیت و بقا سازمان‌ها به عنصر انسان وابسته است.

    جمشیدیان در زمینهٔ روند تولید علم در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تولید علم در حوزه علوم انسانی قطعاً به لحاظ کمی سیر صعودی داشته است اما به نظرم در حوزه علوم انسانی باید نگاه‌ها به سمت کیفیت و کاربردی بودن پژوهش‌ها با توجه به متغیر فرهنگی و نظام ارزشی حاکم بر جامع ما تغییر کند.

    وی با اشاره به شعار سال و بحث حمایت از فکر و کالای ایرانی، گفت: در بحث حمایت از فکر و کالای ایرانی ما نیاز به مفهوم‌سازی و البته اراده‌ی قوی هستیم تا از عرصه شعار به عمل حرکت کنیم.

    این پژوهشگر کوهدشتی افزود: تکیه به فکر و توان نیروی متخصص و جوان در این مسیر و اعتماد به نسل جوان برای توسعه کشور می‌تواند تسهیل گر امور باشید.

     وی در رابطه با وضعیت حمایت از کالا و فکر ایرانی در سطح کشور خاطرنشان کرد: حدود چهل سال است که کشور ما با معضلی به نام تحریم روبه‌رو است و هر باره با پاک کردن صورت‌مسئله معتقدیم که از سد این تحریم‌ها با ایستادگی و موفقیت عبور کردیم اما واقعیت این نقطه‌ضعف، اقتصاد دولتی و تک‌محصولی به نام نفت است.

    این پژوهشگر لرستانی تصریح کرد: ما باید تکلیف خودمان را با اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه‌های توسعه در بحث خصوصی‌سازی مشخص کنیم که حمایت از کالای ایرانی در اینجا به‌طور مشخص مهم جلوه می‌کند.

    وی افزود: باید توجه داشت حمایت از کالای ایرانی به معنای بستن مرزهای کشور نیست بلکه در نقطه مقابل به معنای ورود در عرصه رقابت است و ممکن است توان یا صرفه اقتصادی تولید برخی کالاها هم در داخل وجود نداشته باشد که بحثی جدا است و این کالاها باید وارد شوند.

    جمشیدیان کلام پایانی خود را این‌گونه بیان کرد که ما نیازمند نگاه ویژه‌ای به علوم انسانی هستیم و باید سیاست‌های نظام آموزشی ما نسبت به این حوزه تغییر کند و با سوق دادن جوانان نخبه در رشته‌هایی همچون مدیریت و اقتصاد و حمایت از آنان، شرایط را برای بهبود فضای مدیریت و کسب‌وکار در کشور فراهم کنیم.

    گفت‌وگو از مرضیه شیرخان چگنی

    انتهای پیام/

    منبع:فارس

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

       

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *