×

نقش مهم رزمندگان لرستان در دفاع مقدس و عملیات‌های کربلای ۵، حاج عمران و فتح المبین تبیین نشده است

  • کد نوشته: 13543
  • شهریور ۵, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: با وجود نقش بی بدیل لرستان در دفاع مقدس اما این نقش به خوبی برای جامعه تبیین و تشریح نشده است.

    نقش مهم رزمندگان لرستان در دفاع مقدس و عملیات‌های کربلای ۵، حاج عمران و فتح المبین تبیین نشده است
  • سرهنگ پاسدار محسن رشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه لرستان جزو اولین استان‌هایی بود که عشایر و سایر اقشار به صورت خود جوش و با سلاح شخصی در ابتدای جنگ حضور داشت، عنوان کرد: در یک طرف کشوری قرار داشت که از آمادگی صد درصدی برخوردار بود و در مقابل کشوری که نه تنها آمادگی نداشت بلکه ارتش و پادگان‌های آن هم به دلیل وقوع انقلاب بهم ریخته بود.

    وی افزود: اما لرستان از همان ابتدا به دلیل حضور گروه‌های مردمی حضور و نقشی بی بدیل در دفاع مقدس داشت.

    مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: لرستان در عقبه جنگ به عنوان خاکریز دوم سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان را هم پشتیبانی می‌کرد.

    رشیدی تأکید کرد: در جهاد سازندگی نیز رزمندگان لرستانی نقشی مهم را در راه سازی و سنگر سازی داشتند.

    به گفته وی حضور همه اقشار لرستانی از عشایر گرفته تا دانشجو و دانش آموز ، بسیجی و ارتشی و سپاه در جنگ از نکات قابل تامل بود.

    مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: به تعبیری همه درگیر موضوع دفاع مقدس بودند‌.

    رشیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش خطیر رسانه‌ها در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در آن موقع وظایفی خطیر را انجام دادند، به تصویر کشیدن حماسه‌های رزمندگان کاری بزرگ بود که رسانه‌ها به خوبی از عهده آن برآمدند.

    وی خاطرنشان کرد: امروز نیز نقش و تاثیر رسانه در موضوع مدافعان سلامت بسیار ارزشمند است.

    این مقام مسوول گفت: رسانه‌ها از دفاع مقدس تاکنون کارکرد تاثیر گذاری داشته و دارند، آنها به‌ خوبی فضا و جهاد رزمندگان را به تصویر کشیدند.

    رشیدی خاطرنشان کرد: با وجود نقش لرستان در دفاع مقدس اما واقعیت این است آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم کارکرد رزمندگان لرستانی را ارائه و‌ تبین کنیم.

    وی گفت: این در حالی است که رزمندگان لرستانی در همه عملیات از جمله  کربلای ۵، حاج عمران و فتح المبین نقش مهمی داشته‌اند اما ما دستمان در تولیدات انجام شده خالی است.

    مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی لرستان گفت: نه اینکه کار نکرده‌ایم اما با وسعت کاری که رزمندگان و استان در دفاع مقدس داشته آن را به درستی و زیبایی برای جامعه تبیین و تشریح نکرده‌ایم و این مطالبه‌ی است که نسل آینده از ما دارند.

    رشیدی افزود: ما برای باغ موزه دفاع مقدس نیاز به محتوا سازی داریم و در شرایط فعلی انتظار از رسانه‌ها این است که با زبان هنری و ادبیات خاص خود نقش آفرینی کنند.

    وی بیان کرد: در کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستانی باید همه تاریخ شفاهی رزمندگان را احیا کنیم و برای تحقق این امر باید آثار و عکس‌های شهدا جمع آوری شوند.

    مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: گروه‌های جهادی باید برای احصاو‌ جمع آوری اسناد و  آثار آموزش داده شوند.

    رشیدی با بیان اینکه خیلی‌ها آثار و اسنادی را در اختیار دارند اما نمی‌دانند کجا باید تحویل دهند، خاطر نشان کرد: در باغ موزه دفاع مقدس بخشی از  فضا به ناجا، آجا، سپاه، بسیج ،هنرمندان، جهاد دانشگاهی و هلال احمر اختصاص داده شده تا آثار در آن جانمایی و سهم لرستان نشان داده شود.

    وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در جریان کرونا و مدافعان سلامت طوری کار کردند که همه پای کار آمدند، افزود: اگر رسانه‌ها زیبایی کار مدافعان سلامت را به تصویر نمی‌کشیدند شاید خیلی متوجه عمق ماجرا نمی‌شدند.

    مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: رسانه‌ها در ارائه تصویر و نقش رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس نیز وظیفه‌ی بزرگ برعهده دارند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *