×

فرماندار سلسله:
نمازجمعه باید جایگاه همدلی باشد

  • کد نوشته: 10116
  • مرداد ۶, ۱۳۹۸
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت:مردم با حضور در نمازجمعه کسب معارف و دانش می کنند لذا باید محل همدلی مردم باشد. به گزارش نیساخبر، شریف خسروی روز یکشنبه در آیین تجلیل از ستاد نمازجمعه و امام جمعه شهرستان به مناسبت چهل سالگی نمازجمعه در دفتر امام جمعه، با اشاره به اینکه نمازجمعه جایگاهی عبادی و سیاسی است، […]

    نمازجمعه باید جایگاه همدلی باشد
  • فرماندار سلسله گفت:مردم با حضور در نمازجمعه کسب معارف و دانش می کنند لذا باید محل همدلی مردم باشد.

    به گزارش نیساخبر، شریف خسروی روز یکشنبه در آیین تجلیل از ستاد نمازجمعه و امام جمعه شهرستان به مناسبت چهل سالگی نمازجمعه در دفتر امام جمعه، با اشاره به اینکه نمازجمعه جایگاهی عبادی و سیاسی است، اظهار داشت: در نمازجمعه مردم با معارف اسلامی آشنا می شوند، تمرین تقوا می کنند و از این تریبون برای تربیت سیاسی جامعه هم قدمهایی برداشته می شود.

    وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در زمانه ای زندگی می کنیم که فرصت و فیض حضور در نمازجمعه را داریم، افزود: نباید اجازه دهیم که ترکیب جمعیتی نمازجمعه به گونه ای پیش برود که تنها مختص سن خاصی باشد.

    خسروی با تاکید بر لزوم حضور کودکان و نوجوانان در نمازجمعه و آشنایی با این جایگاه به عنوان یکی از وظایف والدین، عنوان کرد: باید از هر عملی که این جایگاه را تضعیف می کند دوری کنیم چرا که تضعیف این جایگاه منجر به تضعیف نظام می شود.

    وی با بیان اینکه باید خود و خانواده هایمان به مساجد ورود کنیم، خاطرنشان کرد: نمازجمعه در راس این کانون های معنوی است، مردم با حضور در نمازجمعه کسب معارف و دانش می کنند.

    فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه جایگاه نمازجمعه باید جایگاه ایجاد همدلی باشد نه قطب بندی های سیاسی، عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد از سر دلسوزی اما ناآگاهانه جامعه را به مرزبندی های سیاسی تقسیم می کنند، در حالی که هر چه بتوانیم بر نقاط اشتراک تاکید کنیم بر عزت و قدرت جامعه افزوده ایم و آن را از پتانسیل و ظرفیت هایی که هست بهره مند کرده ایم.

    وی با تاکید بر اینکه نمازجمعه باید فصل همدلی باشد، افزود: نمازجمعه جایگاه شیخوخیت عمومی است و همه آحاد جامعه باید از این جایگاه بهره مند شوند.

    خسروی ادامه داد: هر چه که بتوانیم کسانی را که دچار آسیب اجتماعی هستند پای خطبه های نمازجمعه بیاوریم موفق تریم، باید همه آحاد جامعه به زندگی امیدوار شوند، راه را به آنها نشان دهیم و این راه هم در قالب معارف اسلامی راحت تر گشوده خواهد شد.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *