×

نماینده ولی فقیه در استان لرستان را بیشتر بشناسید

  • کد نوشته: 10904
  • آذر ۱۳, ۱۳۹۸
  • ۰
  • رهبر معظم انقلاب امروز در حکمی حجت‌الاسلام «سیداحمد شاهرخی» را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد منصوب کردند.

    نماینده ولی فقیه در استان لرستان را بیشتر بشناسید
  • حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی متولد ۱۳۴۵ هجری شمسی فرزند سید شمس اله از سادات شاهرخی خرم آباد است.

    پدر ایشان از وکلای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی و بیش از نیم قرن محل رجوع و حل و فصل امور مردم در مسائل و موضوعات مختلف بود، به طوری که مردم متدین ساکن در جنوب پلدختر و مناطقی از استانهای خوزستان و ایلام جهت امور شرعی و دینی به ایشان مراجعه می کردند.

    تحصیلات حوزوی:

    ایشان در سال ۱۳۵۹وارد حوزه علمیه قم شد، و در مدت ۶سال دوره ی مقدمات و سطح حوزه و کلیه امتحانات شفاهی و کتبی را با موفقیت به اتمام رسانید، و این در حالی است که طی نمودن این سه سطح در حوزه، به طور متداول ده سال بطول می انجامد.

    از سال ۱۳۶۶در دروس خارج فقه و اصول، مراجع بزرگوار تقلید از جمله حضرات آیات، مکارم شیرازی، سبحانی، وحید خراسانی«دامت برکاتهم» و مرحوم شیخ جواد تبریزی«ره» ، به مدت ۱۵ سال شرکت نمود که حاصل  آن بیش از هزاران صفحه یادداشتهای فقهی و اصولی است.

    این روحانی وارسته دروس فلسفه و کلام اسلامی را از محضر بزرگان علم و اندیشه و عرفان از جمله حضرات آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی و مصباح یزدی و انصاری شیرازی«دامت برکاتهم» کسب فیض نمود.

    تحصیلات دانشگاهی:

    وی پس از اخذ دیپلم تجربی با نمره ی عالی و بعد از طی نمودن سطوح عالی حوزه علمیه قم، در سال ۱۳۶۵از طریق کنکور سراسری در رشته فلسفه دانشگاه شهید بهشتی (ره) در مقطع لیسانس قبول، و پس از اتمام، در سال ۱۳۷۰ در مقطع ارشد همان رشته، در دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تهران قبول، و در سال ۱۳۷۴ آن را به اتمام رسانید و پس از آن موفق به اخذ مدرک دکترای فلسفه و کلام اسلامی شد.

     فعالیت های آموزشی،پژوهشی و اجرایی:

    ایشان از سال ۱۳۷۴با پیشنهاد مرحوم آیت الله قاضی خرم آبادی(ره) به عضویت هیئت علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه قم در آمد، که فعالیتهای آموزشی شامل تدریس در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، همچنان ادامه دارد.

    لازم به ذکر است، که این استاد پژوهشگر در دانشگاه قم، راهنما، مشاور، ناظر و داور، دهها پایان نامه ی کارشناسی ارشد و دکتری بوده است، و نیز مقالات متعددی در موضوع فلسفه و کلام در مجله های علمی و پژوهشی معتبر به چاپ رسانیده است.

    فعالیت های اجرایی:

    از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه قم

    از سال ۱۳۷۹تا ۱۳۸۹مشاور  رئیس دانشگاه  و عضویت در بیش از ده کمیسیون، و شورا در داخل و بیرون از دانشگاه

    از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم را بر عهده داشته که دقیقا در زمان مسئولیت ایشان، دانشگاه قم رتبه اول در بین دانشگاههای سراسر کشور را بدست آورد.

    از سال ۱۳۹۰به پیشنهاد جامعه محترم مدرسین قم و حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مدت ۸سال است که به همراه چند تن از بزرگان حوزه علمیه قم به عضویت هیئت امنای  دانشگاه منصوب شده اند.

    آثار و مکتوبات:

    بخشی از آثار این نویسنده توانمند در بخش پژوهش عبارتند از:

    تلخیص کامل نموداری بدایه الحکمه که بیش از ده بار به زیور چاپ آراسته شده است.

    کلیات فلسفه:

    چاپ مقالات فاخر علمی و پژوهشی در فصلنامه های معتبر دانشگاهی و حوزوی که برخی از آنان عبارتند از:

    تألیف جزوه های درسی در موضوعات  کلامی، فلسفه و منطقی که هم اکنون مورد استفاده اساتید و دانشجویان است.

    تقریر کامل هزاران صفحه فقه و اصول فقه از دروس خارج فقه و اصول اساتید و مراجع معظم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *