×

نمایندگان راه‌حل برون رفت از شرایط موجود را بیابند/ دولت مکلف به اجرای قانون شود

  • کد نوشته: 8416
  • مرداد ۱۳, ۱۳۹۷
  • ۰
  • بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان در بیانیه‌ای خواستار توجه نمایندگان مردم در مجلس برای برون رفت از وضعیت نامناسب موجود در اقتصاد کشور شد. به گزارش نیساخبر، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان خطاب به نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است: این […]

    نمایندگان راه‌حل برون رفت از شرایط موجود را بیابند/ دولت مکلف به اجرای قانون شود
  • نمایندگان راه‌حل برون رفت از شرایط موجود را بیابند/ دولت مکلف به اجرای قانون شود

    بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان در بیانیه‌ای خواستار توجه نمایندگان مردم در مجلس برای برون رفت از وضعیت نامناسب موجود در اقتصاد کشور شد.

    به گزارش نیساخبر، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان خطاب به نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

    این مجلس ماحصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند و این مجلس عصارهٔ زحمت‌های طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است؛ این مجلس فراهم آمده از” الله اکبر” های مردم است؛ اگر بنا باشد که این مجلس فراهم آمده از”الله اکبر”مردم قدمی بر خلاف اسلام  بگذارد، این مجلس مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیر مسلمین عمل کرده است. (() صحیفه امام، ج ۴۱، ص:۱۷۴)

    مجمع نمایندگان محترم مردم شریف و ولایتمدار استان لرستان در مجلس شورای اسلامی

    سلام علیکم

    با صلوات بر محمد و آل محمد و احترام، همان‌طور که استحضار دارید به دلیل دشمنی‌های ظالمانه استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار و جهان خوار، این روزها ملت شریف ایران شرایط اقتصادی سختی را تجربه می‌نمایند و قطعاً یکی از موضوعات حساس انقلاب اسلامی در حال حاضر وجود مشکلات اقتصادی است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اولویت فعلی کشور اقتصاد است و بارها به این موضوع در دیدارهای خود با مسئولین اشاره فرموده‌اند.

    در این شرایط بحرانی که با افزایش نرخ بیکاری، بالا رفتن بی‌رویه قیمت طلا، مسکن، زمین و… که تمام فشار آن بر دوش مردم است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وکلای مردم چه تدابیری اندیشیده‌اند؟ مگر به گفته حضرت امام خمینی(ره) نقش مهم این نهاد انعکاس خواست و مطالبات مردم نیست؟!

    حال مطالبهٔ ملت شریف ایران و به‌خصوص مردم ولایتمدار استان لرستان این است که در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین راه‌حل این نابسامانی‌ها را بیابید و با تدوین قوانینی مناسب و کار آمد جلوی سود جویی‌های سازمان یافته را سد کنید، و دولت را مکلف به اجرای قوانین نمایید.

    با توجه به اینکه بازارهای مسکن، طلا، سکه، خودرو و…. اوضاع بسیار بحرانی را سپری می‌کند لازم است که راه‌حل، ابتدا ناظر بر ساماندهی همین بازارها باشد، یکی از راه‌حل‌های موجود که در بیش از ۵۰ کشور دنیا از جمله کانادا، انگلیس، آلمان، آمریکا، ترکیه و… که در دهه اخیر با بحرانی به نام ابر تورم روبرو بوده‌اند، بکار گرفته و در مدت کوتاهی اثر بخش بوده، قانون مالیات بر عواید سرمایه‌های غیر مولد CGT و LVT است که عامل کنترل نقدینگی و سوق دادن آن به سمت کار، تولید و اشتغال‌زایی است.

    در توضیح طرح CGT می‌توان گفت که هدف از افزایش مالیات، تنبیه دلالان و سفته‌بازان است؛ با اجرای این طرح بخش عظیمی از سود عایدی سرمایه‌های افرادی که بیش از نیاز خود سرمایه حبس کرده‌اند، دریافت خواهد شد و کنترل نقدینگی از این طریق صورت می‌پذیرد.

    حال باید دید که چرا کشورهای اروپایی چنین لایحه‌ای را که چارهٔ مشکلات اقتصادی کشور ماست، رها کرده و در خصوص تصویب لایحه ننگینی همچون FATF در مجلس ما پافشاری می‌کنند…

    امروز، در این پیچ تاریخی مطالبه و وظیفه شما به‌عنوان وکلای مردم شهیدپرور استان لرستان، اهتمام در انجام تکالیف و قانون‌گذاری و کنترل و نظارت بر اجرای سیاست‌ها، اصلاح روش‌ها و انتصاب مدیران توانمند، متخصص و دلسوز در بخش‌های مدیریتی و اقتصادی و تالش هر چه بیشتر در رابطه با تصویب لایحه مالیات بر عایدی سرمایه‌های غیر مولد می‌باشد که تا کنون دو مرتبه به صحن علنی مجلس رفته و متأسفانه چنین لایحه نجات بخشی بدون دلیل قانع کننده از دستور کار بررسی و تصویب خارج گردیده است.

    لذا ما دانشجویان استان لرستان تا حصول نتیجه و ساماندهی اوضاع اقتصادی به‌عنوان مطالبه گر حقیقی، دلسوز و مؤذن جامعه، پیگیر اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و خواسته‌های به حق مردم شهیدپرور کشورمان هستیم، امید است که شما عزیزان هر چه زودتر به وظیفه انقلابی خود عمل نماییید.

    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان

    انتهای پیام/

    منبع :لرستان خبر

     

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *