×

فرماندار سلسله:
همه امکانات شهرستان سلسله باید برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شود

  • اسفند ۴, ۱۳۹۸
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: برای مقابله با ویروس کرونا نیاز به هماهنگی و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی است و باید همه امکانات شهرستان بسیج شود.

    همه امکانات شهرستان سلسله باید برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شود
  • شریف خسروی روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به حساسیت های ایجاد شده در شهروندان نسبت به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: باید راه های علمی برای مقابله با این ویروس اندیشیده شود.

    وی افزود: متاسفانه کمیاب شدن ماسک و ژل های ضدعفونی در سطح داروخانه های شهرستان نگرانی های روانی شهروندان را تشدید کرده و لازم است مسئولان شبکه بهداشت و درمان و علوم پزشکی تمهیداتی در جهت تزریق این فرآورده های بهداشتی به بازار بیاندیشند و چنانچه امکان تامین این موارد در استان نیست اطلاع رسانی شود.

    فرماندار سلسله با تاکید بر لزوم تامین تجهیزات ایمن سازی، ادامه داد: باید داروخانه های شهرستان و انبارها رصد شوند و درصورت مشاهده مواردی از احتکار پلمپ و برخورد قانونی صورت گیرد، چرا که نباید اجازه دهیم در چنین شرایط ویژه سوءاستفاده کنندگان سلامت مردم را فدای منفعت طلبی خود نمایند.

    خسروی گفت:پایلوت شدن تنها بیمارستان دولتی سلسله برای بیماران کرونایی استان  که باعث نگرانی های مردم منطقه شده اقدامی نسنجیده است که التهاب زیادی در شهرستان ایجاد کرده بنابراین بهتر اینکه هر شهری موظف به پذیرش بیماران خود باشد.

    وی تاکید کرد: از طریق رسانه های عمومی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود که مردم مراسمات خود را به زمان دیگری موکول کنند، از رفت و آمد و حضور در مکان های پر جمعیت پرهیز نمایند، در صورت نیاز به انجام، مراقبت های بهداشتی لازم را به کار گیرند.

    رئیس شورای سلامت سلسله گفت: تا جایی که مقدورات شهرستان اجازه دهند در حوزه مقابله با این بیماری حد و مرزی نمی شناسیم.

    وی افزود: تجربه نشان داده هرجا مردم پای کار بوده و همراهی لازم را داشته اند موفقیت بیشتری حاصل شده، بنابراین برای مقابله با شیوع این ویروس نیز همکاری مردم، دوری از شایعات، توجه به اخبار منابع رسمی و توصیه های بهداشتی پزشکان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *