×

واکاوی مشکلات لرستان| “بیکاری، فقر و محرومیت” لرستان را می‌بلعد / رئیس جمهور چه توصیه‌هایی به استاندار جدید داشت؟

  • مهر ۱۱, ۱۴۰۰
  • ۰
  • آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، برای گره گشایی از مشکلات مردم لرستان، تحقق «عدالت و پیشرفت» و «رفع فقر و تبعیض»، توصیه‌های مهمی به فرهاد زیویار استاندار جدید لرستان کرد.

    واکاوی مشکلات لرستان| “بیکاری، فقر و محرومیت” لرستان را می‌بلعد / رئیس جمهور چه توصیه‌هایی به استاندار جدید داشت؟
  • طی سال‌های گذشته به ویژه در هشت سال دولت تدبیر و امید، با اعلام رسمی مرکز آمار و دیگر مراکز رسمی، استان لرستان همواره جز استان‌های نخست کشور در بحث بیکاری، تورم، فلاکت، مهاجرت، گرانی و دیگر شاخص‌های منفی بوده به طوری که این وضعیت نابسمان اقتصادی سبب محرومیت لرستان در بخش‌های مختلف شده است.

    بعد از انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور، باتوجه روحیه عدالت خواه، ضد فساد، مردمی و انقلابی وی، مردم لرستان امید زیادی پیدا کردند تا با توجه ویژه دولت سیزدهم بخشی از مشکلات عدیده استان به ویژه در مسئله بیکاری، فقر و تبعیض برطرف شود.

    بعد از اعلام آیت الله رئیسی مبنی بر انتخاب استاندار ویژه برای برخی استان‌ها و اشاره‌ای که در سخنرانی خود در مجلس شورای اسلامی به استان لرستان کردند، شور و نشاط و امید خاصی در دل مردم شریف لرستان ایجاد شد و مردم احساس کردند قرار است در دولت سیزدهم اتفاقی ویژه برای محرومیت‌زدایی و رفع فقر از لرستان رخ دهد و این بار در دولت آیت الله رئیسی،مثل هشت سال قبل در دولت تدبیر و امید، فقط حرف و شعار نیست بلکه عمل خواهد بود.

    مردم لرستان و فعالان سیاسی، فرهنگی استان طی سه ماه گذشته بارها درخواست داشتند فردی باید به عنوان استاندار لرستان در دولت سیزدهم انتخاب شود که دارای شاخص های زیر باشد:

    «مردمی بودن، ضد فساد و عدالت خواه، انقلابی، جهادی، دارای سابقه قوی و درخشان و تراز ملی، اهل بازی های سیاسی و طایفه گرایی نبودن و …..»، تا بتواند لرستان را در مسیر پیشرفت و رونق قرار دهد.

    حکم فرهاد زیویار استاندار لرستان

    بالاخره بعد از کش و قوسهای فراوان، در تاریخ هفتم مهرماه جاری فرهاد زیویار به عنوان استاندار جدید لرستان انتخاب شد تا امید و آرزوهایی را که در دل مردم استان بعد از انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور سیزدهم انتخاب شده، جامعه عمل بپوشاند.

    متن حکم فرهاد زیویار که به پیشنهاد وزیر محترم کشور و به استناد مصوبه جلسه مورخ ۷-۷-۱۴۰۰ هیأت محترم وزیران، به سمت استاندار لرستان منصوب شده است، از سوی پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر شد.

    نقشه راه رئیسی برای پیشرفت لرستان

    متن کامل حکم صادره از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی که خطاب به فرهاد زیویار صادر شده بدین شرح است؛

    با توجه به پیشنهاد وزیر محترم کشور و به استناد مصوبه جلسه مورخ ۷-۷-۱۴۰۰ هیات محترم وزیران، نظر به تجارب ارزنده و سوابق اجرایی جناب عالی، به موجب این حکم به سمت «استاندار لرستان» منصوب می شوید.

    امید است با اتکال به خداوند متعال و با روحیه انقلابی، پاکدستی، فساد ستیزی و اهتمام به مفاد «عهدنامه مدیران دولت مردمی» در گره گشایی از مشکلات مردم استان، تحقق «عدالت و پیشرفت» و رفع «فقر و تبعیض» کوشا باشید.

    مجاهدت برای توسعه و نوسازی زیرساخت های استان، پشتیبانی و مانع زدایی از امر تولید به ویژه در حوزه های کشاورزی، دامپروری و گردشگری و اهتمام خاص نسبت به کاهش آمار بیکاران و مهاجرت از استان با بهره گیری از ظرفیت های مردمی، نخبگان و جوانان با انگیزه و انقلابی در تعامل بایسته و مستمر با کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

    توفیقات آن جناب را در انجام وظایف محوله، خدمت رسانی به مردم، تحقق آرمان های نظام اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

    گفتنی است، این حکم در دهم مهر ماه، از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی امضاء شده است.

    سوابق استاندار جدید لرستان

     فرهاد زیویار دارای مدرک دکتری علوم سیاسی است و از سوابق مدیریتی و اجرایی او می‌توان به معاون اداری و مالی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال ۱۳۸۹، معاون دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۴ اشاره کرد

    فرهاد زیویار همچنین معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۸۵، مدیرکل امور سیاسی و امنیتی ریاست جمهوری از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۸، رئیس مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۹، دبیر کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت در سال ۱۳۹۰، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات در سال ۱۳۹۲ بوده و همچنین مدیرگروه پژوهشی نظریه پردازی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۳ بوده است.

    « فرهاد زیویار» متولد ۱۳۴۸ و اهل شهرستان خرم آباد بوده و نخستین استاندار بومی لرستان است.پیش از این از شهریورماه ۱۳۹۶ تاکنون موسی خادمی استاندار لرستان بود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *