×

نماینده مردم سلسله و دلفان:
وضعیت اسفناک راه‌های روستایی لرستان؛ ارائه آمار غلط اجحاف در حق مردم استان است

  • کد نوشته: 14762
  • اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه وضعیت راه‌های روستایی لرستان اسفناک است گفت: با ارائه دادن آمار غلط در مورد میزان راه‌های خاکی و شوسه لرستان، ۲۰۰ میلیارد تومان در حق مردم این استان اجحاف شده است.

    وضعیت اسفناک راه‌های روستایی لرستان؛ ارائه آمار غلط اجحاف در حق مردم استان است
  • یحیی ابراهیمی  در رابطه با وضعیت راه‌های روستایی شهرستان دلفان و استان لرستان اظهارداشت: لرستان، استان محرومی است و شاید یکی از استان‌هایی است که بیشترین راه‌های خاکی و شوسه را دارد.

    وی با بیان اینکه روستاهای زیادی در شهرستان دلفان از داشتن راه دسترسی مناسب محروم‌اند افزود: بر اساس آماری که سال گذشته از حوزه اداره راه گرفتم، اعلام شد که ۳۶۰ کیلومتر راه خاکی و شوسه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دلفان و ۱۰۰ کیلومتر در حوزه سلسله داریم اما امسال گفتند که در حوزه دلفان ۲۷۰ کیلومتر و در سلسله ۶۰ کیلومتر است.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس عنوان کرد: روستاهایی که در شهرستان دلفان زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند و راه دسترسی مناسبی ندارند نیز ۳۶۰ تا ۳۷۰ کیلومتراند و متاسفانه چون راه نداریم بسیاری از مردم مهاجرت کرده‌اند.

    وی بیان کرد: در بحث بودجه، مجلس امسال یک اعتبار خاصی برای بحث محرومیت‌زدایی گذاشت که متاسفانه به علت آمار غلطی که وزارت راه و مجموعه راهداری به کمیسیون تلفیق داده است میزان اعتبار حوزه راه روستایی دلفان حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

    ابراهیمی گفت: گزارش‌های ارائه شده بدین صورت بوده که در مجموع در استان لرستان ۷۳۰ کیلومتر راه خاکی و شوسه وجود دارد که بابت درست کردن این راهها ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند در حالی که این آمار واقعا صحیح نیست و تنها در شهرستانهای سلسله و دلفان حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر جاده خاکی و شوسه داریم پس چطور امکان دارد مجموع راه‌های خاکی و شوسه استان به ۷۳۰ کیلومتر برسد!

    وی تصریح کرد: به محض مشاهده جدول مربوطه پیگیر شدم که نهایتا دوباره اطلاعاتی به ما رسید که مجموع راه‌های خاکی و شوسه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان لرستان هزار و ۹۰۱ کیلومتر است نه ۷۳۰ کیلومتر، بنابراین اگر هزار و ۹۰۱ کیلومتر لحاظ شود مجموع اعتبارات آن به ۳۳۲ میلیارد تومان می‌رسد اما اگر ۷۳۰ محاسبه شود در این بین ۲۰۰ میلیارد تومان در حق مردم لرستان اجحاف شده است.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: طی روزهای گذشته این موضوع را در صحن مجلس تذکر دادم وزیر باید این قضیه را بررسی کند همچنین با استاندار لرستان نیز صحبت کردم و گفتم با توجه به اطلاعات غلطی که مدیران استان می‌دهند تنها در حوزه راه روستایی ۲۰۰ میلیارد تومان در حق لرستان اجحاف شده است.

    وی اظهارداشت: در مناطق از شهرستان دلفان مسیرهایی وجود دارد که هنوز راه شکافی هم نشده‌اند؛ این ظلم‌های تاریخی که در حق لرستان شده است به خاطر سوء مدیریت بی‌تدبیری مدیران ماست و ما باید اینها را فریاد بزنیم و بگوییم که واقعا چرا بعد از ۴۲ سال هنوز مطالبات ما باید«راه» باشد چون مسئولان پیگیری نکرده‌اند و مدیران بی‌لیاقتی داریم! چرا مسئولان ما بعد از تذکر باید آمار جدید ارائه دهند؟!

    ابراهیمی افزود: وضعیت راه‌های روستایی لرستان اسفناک است و این موضوع باید توسط وزیر و رئیس راهداری کل کشور بررسی شود و مدیرکل استان باید پاسخ گو باشد.

    وی عنوان کرد: در بحث پل‌های تخریب شده از سیل نیز هم اکنون در شهرستان سلسله و دلفان وضعیت خوبی نداریم و هنوز پل‌های تخریب شده از سیل پس از گذشت ۲ سال بازسازی نشده است.

    نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس بیان کرد: گرچه سال گذشته خیلی تلاش کردیم و بسیاری از پل‌ها ساخته شد اما اگر مانند سالهای گذشته و سال قبل اقدام می‌کردند اکنون شاهد این وضعیت نبودیم؛ پل کاکارضا در طول سال ۹۸ و ۹۹ ۱۲ کشته و ۱۲۵ زخمی داشت مگر ساخت یک پل چقدر طول می‌کشد در حالی که کل پل زال تنها در سه سال ساخته شد.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *