×

مدیرکل پزشکی قانونی استان:
وضعیت لرستان به لحاظ مسمومیت دارویی و مصرف مواد مخدر خوب نیست

  • کد نوشته: 15050
  • تیر ۱۲, ۱۴۰۰
  • ۰
  • مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: وضعیت استان به لحاظ تعداد اجساد ناشی از مسمومیت دارویی و مصرف مواد مخدر نسبت به متوسط کشوری مناسب نیست و نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.

    وضعیت لرستان به لحاظ مسمومیت دارویی و مصرف مواد مخدر خوب نیست
  • دکتر حمیدرضا نظیفی درباره وضعیت نیروهای متخصص پزشک در پزشکی قانونی لرستان اظهار کرد: نسبت به سال ۹۳ تعداد پزشکان همکار پزشکی قانونی دوبرابر شده و تعدادی از آنها نیز متخصصین پزشکی قانونی غیربومی هستند که از سایر استان‌ها به این استان جذب شده‌اند.

    وی در خصوص مسمومیت ناشی از مصرف دارویی و مواد مخدر گفت: وضعیت استان به لحاظ تعداد اجساد ناشی از مسمومیت دارویی و مصرف مواد مخدر  نسبت به متوسط کشوری مناسب نیست و نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.

    مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اضافه کرد: تعداد معاینات اجساد در سال گذشته ۱۶۴۲ مورد بوده است که ۳.۸ درصد کل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

    نظیفی اظهار کرد:  این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که تعداد معاینات اجساد ۱۶۵۰ مورد بوده است ۰.۴۸ درصد(کمتر از نیم درصد) کاهش را  نشان می‌دهد.

    وی بیان کرد: همچنین در قسمت آزمایشگاه ۱۵۷۲ آزمایش انجام شده که ۳.۶ درصد از کل پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد.

    عضو شورای قضایی لرستان عنوان کرد: در قسمت کمیسیون ۳۹۷ پرونده تشکیل شده که ۰.۹ درصد (کمتر از یک درصد) از کل پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

    نظیفی خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با آمار کمیسیون سال ۱۳۹۸ که  ۵۰۰ پرونده بوده  ۲۰.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *