×

نماینده ولی فقیه در لرستان:
پرداخت حق بیمه سلامت افراد براساس ارزیابی وسع مالی عدالت در پوشش بیمه‌ای است

  • آبان ۵, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پرداخت حق بیمه سلامت افراد براساس ارزیابی وسع مالی در واقع به معنای برقراری عدالت در سلامت است.

    پرداخت حق بیمه سلامت افراد براساس ارزیابی وسع مالی عدالت در پوشش بیمه‌ای است
  • حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی  در دیدار با مدیرکل و معاونان سازمان بیمه سلامت ضمن تبریک هفته بیمه سلامت اظهار داشت: امید بخشیدن و سلامت جسم و روح از آموزه‌های دین اسلام است در همین راستا بیمه سلامت می‌تواند امید به زندگی را دل مردم تقویت کند و تا حدودی فشارهای روحی و روانی که بر دوش بیماران بوده را بردارد.

    وی با بیان اینکه عدالت در اسلام مورد تاکید است افزود: عدالتی که در اسلام  مورد تاکید است می‌تواند در بیمه سلامت رعایت شود چرا که فلسفه وجودی بیمه سلامت در راستای برقرای  عدالت در کیفیت و کمیت پوشش بیمه‌ای است.

    نماینده ولی فقیه در لرستان ارزیابی وسع مالی  جهت پوشش بیمه‌ای را نوعی برقراری عدالت در پوشش بیمه‌ای دانست و عنوان کرد: پرداخت حق بیمه سلامت افراد براساس ارزیابی وسع مالی در واقع به معنای برقراری عدالت در سلامت است چرا که  بر اساس این ارزیابی در تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت عدالت رعایت می‌شود.

    وی بیان کرد: خدمات نظام اسلامی در طول تاریخ شگفت انگیز بوده  البته گاهی سوء تدبیرهایی ایجاد و سبب می‌شود خدمات نظام از جمله بیمه سلامت کمرنگ شوند و افرادی که از پیشینه خدمات نظام اطلاعات کافی ندارند در قضاوت‌ها دچار اشکال شوند.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر توجه به بیماران خاص توسط بیمه سلامت تاکید کرد و گفت:با توجه  به شرایط کرونایی لازم است به بیماران خاص که در دهک‌های پایین جامعه هستند توجه شود، در برهه‌های از زمان کم کردن تعهد بیمه نسبت به اقلام دارویی کار پسندیده‌ای نبود بلکه باید در سطح کلان به گونه‌ای عمل شود که تعهدات بیمه‌ای در رابطه با  اقلام دارویی مورد نیاز بیماران افزایش پیدا کند.

    وی با بیان اینکه در بیمه سلامت جنبه‌های سلامت در کلیه امور اداری سازمان باید مورد توجه قراربگیرد تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مردم استان از تبیعض‌هایی که در جذب نیرو و ارائه خدمات توسط ادارات وجود دارد گلایه دارند، اگر واقعا قرار است در ادارات نیرویی جذب شود بهتر است این جذب نیرو اطلاع رسانی شود و کلیه واجدان شرایط در مقایسه شایسته سالاری شرکت کنند.

    نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در جذب نیرو و ارتقاء مشاغل درون ادارات باید نسبت افراد با نظام جمهوری اسلامی و پایبندی آنها به التزام دینی در کردار،گفتار و نیت فرد مورد نظر باشد نه نسبت داشتن  با افراد خاص، چرا که  جذب  نیرو بر اساس نسبت‌های فامیلی مردم را آزار می‌دهد.

    وی اظهار داشت: امیدواریم سازمان بیمه سلامت با تقویت نسخه نویسی الکترونیک، هم افزایی با سایر دستگاه‌ها هزینه‌های درمانی و پزشکی را مدیریت و بر ارائه خدمات به مردم افزوده و همچنین رعایت اعتدال و شئونات اسلامی در مجموعه بیمه سلامت در امید مردم به زندگی بسیار مهم است.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در کشور مشکل و گره‌ای نیست که باز نشود بلکه می‌توانیم با تدبیر، علم و درایت، آموزش، پژوهش کار مضاعف و متراکم مشکلات را حل کنیم.

    وی با بیان اینکه از ارزیابی وسع جهت پوشش بیمه‌ای افراد کار پسندیده‌ای است عنوان کرد: امیدواریم ارزیابی وسع نه تنها در ارائه خدمات بیمه سلامت بلکه در هدفمندی ‌یارانه‌ها و سایر انرژی‌هایی که مصرف می‌شود رعایت شود.

    نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: با توجه به  اعمال محدودیت‌ها و فعالیت ادارات با ۵۰ درصد نیرو نباید به گونه باشد که کار مراجعه کنندگان  روی زمین بماند و خللی در خدمات ایجاد شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *