×

پلمپ بازار “عید” با معابر سیمانی/ نان کاسبان، آجر شد

  • اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
  • ۰
  • شهرداری کوهدشت در آستانه ی عید نوروز با نصب نیوجرسی های بتنی در سطح شهر به استقبال زیباسازی مناظر شهری رفته است! به گزارش نیساخبر به نقل از سفیر افلاک، مأموران امور شهری و کسبه شهرداری کوهدشت در صبح امروز ۱۸ اسفند، یکی از مکان های تجاری این شهرستان را با نیوجرسی پلمپ کردند. پلمپ پاساژ […]

    پلمپ بازار “عید” با معابر سیمانی/ نان کاسبان، آجر شد
  • پلمپ بازار "عید" با معابر سیمانی/ نان کاسبان، آجر شد

    شهرداری کوهدشت در آستانه ی عید نوروز با نصب نیوجرسی های بتنی در سطح شهر به استقبال زیباسازی مناظر شهری رفته است!

    به گزارش نیساخبر به نقل از سفیر افلاک، مأموران امور شهری و کسبه شهرداری کوهدشت در صبح امروز ۱۸ اسفند، یکی از مکان های تجاری این شهرستان را با نیوجرسی پلمپ کردند.

    پلمپ پاساژ گودرزی با نیوجرسی های بتنی، اعتراض کاسبان این پاساژ را در آستانه ی عید نوروز به همراه دارد؛ به طوری که آن ها از ساعات اولیه صبح با حضور در شهرداری کوهدشت، نسبت به این اقدام واکنش نشان داده اند.

    پلمپ پاساژ کوهدشت با نیوجرسی

    یکی از این مغازه داران در این خصوص به خبرنگار آسوبان می گوید: برای پلمپ پاساژ، ما نمی دانیم مقصر چه کسی بوده؛ اما آیا این درست است که در آستانه ی عید نوروز، تأمین معاش کاسبان این گونه به در بسته بخورد؟

    وی با بیان اینکه در پاساژ گودرزی، حدود ۶۰ مغازه دار امرار معاش می کنند؛ خاطرنشان کرد: هر کدام از این مغازه داران، نان آور خانه هستند و نباید نان آن ها آجر شود.

    پلمپ پاساژ کوهدشت با نیوجرسی

    این کاسب با تأکید بر اینکه همه ی مغازه داران برای خرید عید قرض کرده و در دست مردم چک و قرض دارند؛ بیان داشت: چرا شهردار کوهدشت به حقوق مغازه داران توجهی نمی کند و تأمین معاش ده ها خانواده را در تنگنا قرار داده است؟

    وی با بیان این پرسش که آیا مغازه داران باید تاوان و مکافات عوارض شهرداری را جبران کنند؛ تصریح کرد: تاوان ورشکستگی مغازه داران را چه کسی پاسخگو است؟

    پلمپ پاساژ کوهدشت با نیوجرسی

    یکی دیگر از مغازه داران با اشاره به اینکه در یک سال، تنها امید کاسبان همین ایام عید است؛ گفت: در روزهایی که مردم قدرت خرید ندارند؛ چشم امید همه ی کاسبان به ایام نوروز است تا بتوانند بخشی از بدهی های سالیانه ی خود را پرداخت کنند؛ اما حالا این امید بر باد رفته است.

    این شهروند با بیان اینکه با وجود نیوجرسی های بتنی، امکان ورود به پاساژ وجو ندارد؛ ادامه داد: این نیوجرسی های بتنی، خود باعث ایجاد سد معبر و ترافیک شدید در خیابان بازارچه شده است.

    پلمپ پاساژ کوهدشت با نیوجرسی

    وی با طرح این پرسش که اگر اقدام غیرقانونی وجود داشته؛ چرا شهرداری به روش های دیگری به رفع آن اقدام نمی کند؛ ادامه داد: از شهردار کوهدشت، بابت نان بریدن خانواده های کاسبان در آستانه ی نوروز تشکر می کنیم!

    بنابراین گزارش، اعتراض کاسبان در حالی به عملکرد شهرداری در آستانه ی عید، قوت گرفته است که هم چنین شهروندان کوهدشت به مبلمان شهری این شهرستان بارها اعتراض داشته اند.

    پلمپ پاساژ کوهدشت با نیوجرسی

    نیوجرسی‌ها، موانع ترافیکی کنار جاده یا خیابان هستند که از آنها برای بستن خروجی یا ورودی اتوبان‌ها نیز استفاده شده و این روزها به منظره‌های آشنایی برای شهروندان کوهدشت تبدیل شده است.

    بلوک‌های سیمانی ای که بسیاری از شهروندان در عبور از معابر شهری با آن روبرو هستند و گاه از وجود آنها نیز برای مسائل ایمنی، مخدوش شدن سیمای شهری گلایه دارند.

    پلمپ پاساژ کوهدشت با نیوجرسی

    بلوک‌هایی که اگرچه ظاهرشان طوری است که جابه‌جا کردن‌شان بدون ماشین آلات سنگین، تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان احتمال وقوع حوادثی را با وجود آن ها رد کرد.

    طبق تبصره یک ماده ۲۷ قانون نظام صنفی، قبل از پلمب محل دایر شده از ۲ تا ۲۰ روز به دایرکننده مهلت داده می‌شود تا کالای موجود در محل را تخلیه کند و براساس تبصره ۲ همان ماده، کسانی که پلمب یا لاک و مهر محل‌های تعطیل شده در اجرای این قانون را بشکنند و محل‌های مزبور را به نحوی از انحا برای کسب مورد استفاده قرار دهند به مجازات‌های مقرر قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

    پلمپ پاساژ کوهدشت با نیوجرسی

    با توجه به قانونی که در مورد فک پلمب وجود دارد و مجازاتی که برای متخلفان در نظر گرفته شده است، آیا ضرورتی برای اعمال قانون به شیوه نیوجرسی هایی که خود باعث ترافیک شده و کاسبان یک پاساژ را نیز ؛ وجود دارد؟

    آشفتگی سیمای شهری و توسعه نامتوازن آن شهرستان کوهدشت به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت استان لرستان، دغدغه ای جدی برای شهروندان تبدیل شده و آن ها خواستار رسیدگی به مبلمان شهری کوهدشت در آستانه ی نوروز و برای استقبال از گردشگران نوروزی هستند.

    بنابراین گزارش، شهروندان کوهدشت از اینکه برخی از خیابان‌ها و کوچه‌ها سال‌هاست رنگ آسفالت به خود ندیده است؛ گلایه دارند.

    پلمپ پاساژ کوهدشت با نیوجرسی

    این گلایه شهروندانی زمانی بیشتر می شود که برخی از آنان عنوان می کنند که برای آسفالت یک خیابان مثلاً در سی متری سوم شهرک شهید رجایی بارها به شهرداری مراجعه داشته؛ اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

    سیمای شهری کوهدشت در حمل و نقل عمومی، پیاده روها، ترافیک، آسفالت، فضای سبز، سرویسهای بهداشتی و دیگر عناصر تشکیل دهنده ی یک مبلمان شهری مناسب لنگ می زند و با این پای لنگ قادر نیست که رضایت شهروندان کوهدشت را به دست بیاورد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *