×

کانال های زرد چالشی جدی برای مردم

  • کد نوشته: 3002
  • اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
  • ۰
  • با توسعه شبکه های اجتماعی وعدم نظارت و کنترل کافی براین شبکه ها،افرادی از داخل وخارج با تشکیل کانال های زرد اقدام به شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی می کنند. به گزارش نیساخبرامروز با توسعه شبکه های اجتماعی و عدم نظارت و کنترل کافی بر این شبکه ها افراد سوء استفاده گر حتی از […]

    کانال های زرد چالشی جدی برای مردم
  • کانال های زرد چالشی جدی برای مردم

    با توسعه شبکه های اجتماعی وعدم نظارت و کنترل کافی براین شبکه ها،افرادی از داخل وخارج با تشکیل کانال های زرد اقدام به شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی می کنند.

    به گزارش نیساخبرامروز با توسعه شبکه های اجتماعی و عدم نظارت و کنترل کافی بر این شبکه ها افراد سوء استفاده گر حتی از معاندان نظام و شبکه های بیگانه از این فرصت برای ترویج افکار و اهداف رسانه ای خود استفاده می کنند و با تشکیل کانال هایی به بیان مطالب خود می پردازند.

     

    در این میان افرادی هم در داخل پیدا می شوند که برای جذب مخاطب از هر اهرمی ومطلبی برای جذب بیشتر مخاطب استفاده می کنند که در این میان مرتکب  جرائمی تشویش اذهان عمومی،نشر اکاذیب،توهین وافترا می شوند.

     

    در خیلی از موارد اگر شکایتی از این کانال ها شود به دلیل مشخص نلودن صاحب اصلی کانال و یا حتی پیدا کردن مسئول آن فقط با یک تذکری مسئله ختم می شود ولی این در حالی که در قانون مطبوعات اینگونه تخلفاتی صورت گیرد جرائم قانونی آنها مشخص است.

     

    به چه کانال هایی کانال زرد گفته می شود،به کانال هایی که دنبال منفعت طلبی خود می باشند،به کانال هایی که فقط برای جذب کردن ممبر برای خود می باشند،به کانال هایی که فقط دنبال تخریب کردن دیگری می باشد،وباز به چه کانال هایی؛متاسفانه بعضی از کانال های تلگرامی که هیچ گونه ارزشی را در فضای مجازی به خود اختصاص نداده اند به شکل مهندسی شده آمده اند تا با هزاران موضوع و ترفندهای خاص خود ، مخاطبان را نسبت به دیگر کانال ها جذب حداکثری نمایند.

     

    بعضی از کانال ها هم ،که در توان جذب مخاطب ضعیف می باشد، بدون اینکه کرامت انسانیت شهروندان را در نظر بگیرند،متاسفانه با راه انداختن فضایی آلوده در ذهن مخاطبان هجمه هایی را بر پا کرده اند که مخاطب را نسبت به آینده اش مایوس کرده تاامیدها را در دلها ناامید کرده باشند.

     

    یا اینکه نه بعضی با طراحی خاص از قبل تعیین شده کانال ها را با یک هدف مشترک البته با موضوعات خاص مدیریت کرده اند تا مخاطب را نسبت به دیگر کانال ها به شک و تردید بی اندازد،که متاسفانه وقتی عواقب این مضحکه را در جامعه امروزی مشاهده می کنیم که می بینیم حرمت شکنی و بوجود آوردن پدیده ای بنام بی اخلاقی که از شونات اسلامی نمی باشد،دایر شده است.

     

    حالا امروزه مخاطب به کانال هایی می اندیشد تا بتواند فضای آرام رادرذهن مخاطب که باهوای پاک در جامعه رخ داده باشد بپیوندد و کانالی که به درستی بتواند پل ارتباطی قوی بین مخاطبان ،ومسولین با مخاطبان برقرار کند مخاطب می اندیشد که به این کانال ها بپیوندد.پس اگر دنبال راستی آزمایی کانال های می باشید.

     

    نویسنده: ابراهیم رهامی

    منبع : سفیر افلاک

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *