×

کتاب آموزش «خوشنویسی قرآن به خط نستعلیق» تجدید چاپ می‏‌شود

  • مرداد ۱۵, ۱۴۰۰
  • ۰
  • کتاب آموزش خوشنویسی قرآن‌ به خط نستعلیق که برای اولین بار در کشور از سوی مهران جمشیدیان، هنرمند لرستانی تألیف شده است، چاپ مجدد می‏‌شود.

    کتاب آموزش «خوشنویسی قرآن به خط نستعلیق» تجدید چاپ می‏‌شود
  • کتاب آموزشی خوشنویسی قرآن‌ کریم به خط نستعلیق که توسط هنرمند لرستانی مهران جمشیدیان کتابت شده است، طی مردادماه سال ۱۳۹۳ در تیراژ پنج هزار نسخه در انتشارات نیک‌تاب تهران به چاپ رسید.

    متأسفانه در آن ایام برای چاپ این کتاب هیچ‌گونه حمایتی از این هنرمند لرستانی از جانب مسئولان و مدیران وقت صورت نگرفت و حتی پس از چاپ نیز اقدامی در زمینه خرید این کتاب از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان صورت نگرفت و هنرمند لرستانی تنها با حمایت یک ناشر تهرانی به اسم دامغانی موفق به چاپ کتاب مشق نور و ثبت آن در کتابخانه ملی ایران شد.

    مهران جمشیدیان اخیراً تصمیم گرفته که برای دومین بار اقدام به چاپ کتاب «مشق نور» کند و در نظر دارد آن را به آستان قدس رضوی اهدا کند.

    در بخش اول این کتاب کتابت سوره‌های کوتاه قرآن‌ کریم آموزش داده شده است؛ بخش دوم این کتاب شامل یادگیری اسم تمام سوره‌های قرآن در قالب سیاه مشق است و بخش سوم این کتاب به آموزش مطلق اختصاص یافته و در آن آیات کوتاه و معروف به‌شکل کم‌رنگ نوشته شده و هنرجویان می‌توانند در این قسمت تمرین کنند.

    کتابت قرآن مذکور قریب یک سال به‌ طول انجامیده است،‌ ارائه کتابی قرآنی با اهرم هنر خوشنویسی ملی (خط نستعلیق) به مردم مهم‌ترین هدف این هنرمند لرستانی از کتابت این کتاب آموزشی است.

    این کتاب به‌گونه‌ای کتابت شده که همه اقشار در تمام سطوح می‌توانند از آن استفاده کنند، استفاده از این کتاب در مراکز آموزشی قرآنی و مدارس قرآنی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

    از دیگر آثار هنرمند لرستانی مهران جمشیدیان می‌توان به خلق و اهدای چندین اثر نقاشی ـ خط به گنجینه آستان قدس رضوی و عتبات عالیات اشاره کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *