×

کرونا در لرستان با چاشنی بی‌خیالی

  • اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹
  • ۰
  • چند ماهی از جولان ویروس کرونا این مهمان ناخوانده می‌گذرد، تقریبا هر یک از شهروندان در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به پزشکانی حاذق تبدیل شده‌اند و هنگام ملاقات هم، آخرین توصیه‌های بهداشتی و فنون جدیدی را که آموخته‌اند برای یکدیگر بازگو می کنند.

    کرونا در لرستان با چاشنی بی‌خیالی
  • اما این روزها هستند افرادی که با وضعیت بهترشدن شرایط و فروکش کردن تب کرونا، دیگر آن هراس خوفناک و وحشتناک را در دل ندارند چرا که معتقدند اگر نکات بهداشتی را رعایت کنند هیچگونه اتفاقی برایشان نخواهد افتاد.

    می توان به جرات گفت که این ویروس دردسرساز به این زودی شر خود را از سر مردم کم نخواهد کرد و این شهروندان هستند که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی با این ویروس همزیستی پیدا کنند.

    در برخی شهرهای لرستان که وضعیت بهتری نسبت به این بیماری دارند، دیگر ترس از گرفتاری به کرونا در میان اکثر شهروندان وجود ندارد و تداوم این وضعیت و جدی نگرفتن توصیه های بهداشتی می تواند مجددا باعث شیوع بیماری و حاد شدن وضعیت این شهرها شود.

    در شهرستان سلسله که پیش از این وضعیت حادی از نظر ابتلای شهروندان به کرونا در بین شهرهای لرستان داشت و روزانه آمار مبتلایان به کرونا با روندی صعودی همراه بود اکنون به برکت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان ساکن آن و اقدامات مناسب بکار گرفته شده از سوی مسوولان، از وضعیت تقریبا پایداری برخوردار شده و به گفته مسوولان در چهل روز گذشته موردی از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان به ثبت نرسیده است.

    اما آنچه باعث نگرانی در این روزها شده این است که پایداری وضعیت شهرستان، باعث شده مردم قدری بی خیال تر شوند، حالا بازار شهرستان شلوغ و پرازحام شده و ترافیک های شهری نشان می دهد که اکثر مردم تمایلی به در خانه ماندن و رعایت فاصله گذاری اجماعی ندارند.

    اکثر مردمی که تا دیروز با ماسک و دستکش در خیابان و مراکز پر رفت و آمد تردد می کردند اکنون اغلب بدون رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک مشغول انجام فعالیت های روزمره خود هستند.

    آرامستان های شهر در روزهای پنجشنبه از چنان ازدحامی برخوردار است که گویی اصلا این ویروس منحوس نبوده که جان بسیاری از عزیزان شهر را گرفته و در سینه همین آرامستان ها در خواب ابدی هستند.

    بازی های جمعی کودکان در دل کوچه ها نشان می دهد که خانواده ها همچون سابق نگران نیستند و این وضعیت می تواند قدری نگران کننده شود.

    بی شک رسیدن به وضعیت پایدار در شهرستان حاصل چندماه تلاش بی وقفه مردم و مسوولان بوده و حالا روا نیست که با سهل انگاری، آرامش نسبی ایجاد شده را بر هم بزنیم و دوباره وارد فاز وضعیت قرمز شویم.

    گرچه وسواس بسیار و ترس می تواند آسیب های جدی به فرد و به تبع آن جامعه وارد نماید اما بی خیالی نیز می تواند همانقدر نگران کننده باشد و آسیب های جبران ناپذیری به آرامش کنونی حاکم بر شهرستان وارد نماید بنابراین امیدواریم که شهروندان همچون گذشته ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، از رفت و آمدهای بیهوده خودداری نمایند و تا ریشه کنی این ویروس نحس و شکست کرونا همکاری شایسته ای داشته باشند.

    زهرا جمشیدی نسب

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *