×

فرماندارسلسله:
کشاورزی سلسله ارزش افزوده ندارد

  • آذر ۲۵, ۱۳۹۸
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: ارزش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان مناسب نیست که باید بازارهای هدف را برای فروش محصولات شهرستان شناسایی کنیم.

    کشاورزی سلسله ارزش افزوده ندارد
  • شریف خسروی در دیدار با مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر لزوم شناسایی مزیت ها و فهم آنها و برنامه ریزی مناسب، عنوان کرد: در شهرستان سلسله بیش از چهار هزار هکتار باغ وجود دارد که بخش اعظم آنها در منطقه گردشگری کهمان قرار دارند اما نرخ بازدهی آنها نسبت به مقیاس مشخص نیست.

    وی ادامه داد: با شناسایی و معرفی ظرفیت ها به عموم در قالب برگزاری جشنواره یا استارتاپ با محوریت معرفی زعفران تولیدی شهرستان، می توانیم حلقه های ارزش افزوده ایجاد کنیم.

    فرماندار سلسله با بیان اینکه باید برندی خاص برای کشاورزی سلسله تعریف کنیم افزود:روستای گرکان شهرستان قطب تولید عرقیجات است و در حوزه باغبانی نیز ظرفیت های خوبی دارد و تمامی مبارزات علیه آفات در این روستا، به صورت بیولوژیکی انجام و محصولات به صورت ارگانیک تولید می شود که یک ظرفیت منحصر به فرد برای شهرستان  می باشد.

    مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی لرستان نیز  با بیان اینکه بخش کشاورزی بر بستر مزیت های نسبی استوار است، اظهار داشت: شهرستان سلسله دارای موقعیت های اقلیمی و انسانی خاصی است که آن را مستعد توانایی های خوبی در بخش کشاورزی ساخته است.

    عبدالله موموندی با تاکید بر شناسایی زنجیره ارزش هر محصول و بازارهای هدف آن، عنوان کرد: برگزاری جشنواره یا استارتاپ وسیله ای برای رسیدن به این اهداف است.

    وی با اشاره به اینکه شهرستان سلسله در زمینه کشت و فرآوری گیاهان دارویی از بهترین مناطق استان و کشور است افزود: بیش از ۴۴۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده در استان وجود دارد.

    مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به لزوم فراهم کردن مسیری برای توسعه صنعت گیاهان دارویی در سلسله عنوان کرد: توسعه، اشتغال و کارآفرینی به مطالعه نیاز دارد و برای تحقق این امر، می توانیم بستر و شرایط لازم برای ایجاد یک استارتاپ در زمینه گیاهان دارویی  با محوریت زعفران در شهرستان سلسله فراهم کنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *