×

کشف ۴۲۱۷ کیلوگرم زغال در لرستان

  • مرداد ۲, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ظرف سه ماهه اول سال جاری ۴۲۱۷کیلوگرم توسط گشت‌های منابع طبیعی کشف شد.

    کشف ۴۲۱۷ کیلوگرم زغال در لرستان
  • شیرزاد نجفی با اشاره به معضل زغال گیری در استان اظهار کرد: بیشترین زغال گیری مربوط به پنج شهرستان پل‌دختر، کوهدشت، دلفان، چگنی و خر‌م‌آباد است.

    وی افزود: ظرف سه ماهه اول سال جاری ۴۲۱۷کیلوگرم زغال توسط گشت‌های منابع طبیعی کشف شده است.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در پاسخ به این پرسش که آیا قوانین و جرایم در مقابل متخلفان قطع درخت و زغال گیری بازدارنده است، توضیح داد؛ طبق سازمان جهانی فائو ارزش زیست محیطی هر درخت بلوط چهار میلیارد تومان است، این در حالی است که جریمه یک متخلف که مبادرت به قطع درخت کرده چهار میلیون تومان است، بنابراین جرایم کافی نیست.

    نجفی گفت: ما در همه جنگل‌های استان گشت‌های بازرسی داریم اما در مناطق صعب‌العبور امکان بارزسی سخت است و ممکن است تخلفی صورت بگیرد، از طرفی در مناطقی به دلیل کمبود نیرو و خودرو خلأهای وجود دارد.

     وی تاکید کرد: منابع طبیعی استان در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی نقاط بحرانی را شناسایی کرده است.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تاکید کرد: علاوه بر بازرسی جنگل‌های استان فرهنگ سازی در مورد حفاظت از جنگل‌های استان به‌عنوان سرمایه‌های ملی ضروری است.

    نجفی خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان هر هکتار جنگل حدود ۱۵۰۰ متر مکعب آب ذخیره می‌کند که مانع بروز سیل و فرسایش خاک می‌شود و این نشان دهنده ارزش و نقش مهم جنگل است.

    نجفی در پایان صحبت‌های خود گفت: لرستان در خصوص پیشگیری از حریق در جنگل‌ها جزو استان‌های پیشرو زاگرس بوده علت آن هم وجود دیده‌بان در نقاط بحرانی استان و پایش هوایی جنگل‌ها است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *