×

کمبود معلم ورزش در ۵ شهرستان لرستان

  • آبان ۱۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • تحرک، نشاط و شادابی برای همه دانش آموزان ضروری است اما کمبود معلم ورزش به یکی از چالش های آموزش و پرورش تبدیل شده است.   به گزارش نیساخبر” زنگ ورزش که نواخته می شود می توان شور و نشاط دانش آموزان را برای ساعتی ورزش و تفریح مشاهده کرد اما چند دقیقه ای از این […]

    کمبود معلم ورزش در ۵ شهرستان لرستان
  • کمبود معلم ورزش در 5 شهرستان لرستان

    تحرک، نشاط و شادابی برای همه دانش آموزان ضروری است اما کمبود معلم ورزش به یکی از چالش های آموزش و پرورش تبدیل شده است.

     

    به گزارش نیساخبر” زنگ ورزش که نواخته می شود می توان شور و نشاط دانش آموزان را برای ساعتی ورزش و تفریح مشاهده کرد اما چند دقیقه ای از این زنگ نمی گذرد که دانش آموزان چندان رغبتی به ادامه این زنگ ندارند، کمبود امکانات، نبود وسایل ورزشی، کمبود معلم ورزش همه دست به دست هم می دهند تا دانش آموزان نسبت به این زنگ بی انگیزه شوند.

     

    به نظر می رسد آنچنان که باید به زنگ ورزش چندان توجهی نمی شود گرچه در برخی از مواقع این زنگ قربانی شده و دانش آموزان به ناچار باید سر کلاس درس بنشینند و درس های دیگر را مرور کنند.

    نتیجه تصویری برای ورزش در مدارس

    این در حالیست که توجه به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان بسیار اهمیت دارد اما بی توجهی به ورزش دانش آموزان نتیجه ای جز بی تحرکی، اضافه وزن و بی رمقی ندارد.

    در طول یک هفته تنها یک یا دو ساعت زنگ ورزش در برنامه های درسی جای گرفته اما نبود امکانات و وسایل ورزشی رغبتی برای دانش آموزان برای ورزش کردن باقی نمی گذارد چرا که گاهی در یک مدرسه چند صد نفره تنها ۲ توپ و چند راکت وجود دارد که جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست و گاهی دانش آموزان وسایل ورزشی را از منزل برای زنگ ورزش می برند.

    نتیجه تصویری برای ورزش در مدارس

    البته گاهی استعدادهای ورزشی دانش آموزان در همین زنگ های ورزشی شناسایی می شود که متاسفانه با وجود مشکلات در بحث ورزش دانش آموزان در مدارس گاهی این استعدادها از بین می روند.

    “فرید بهرامی” معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک گفت: یکی از مهمترین اقدامات در آموزش و پرورش تلاش برای ایجاد تحرک  و تشویق دانش آموزان به ورزش است.

    وی طرح “حیات پویا” را یکی از برنامه های اجرایی برای تحرک دانش آموزان برشمرد و افزود: این طرح در ۸۰۰ آموزشگاه استان لرستان اجرا شده که نقاشی هایی به صورت بسیار زیبا  بر روی دیوارهای مدرسه به تصویر کشیده می شود  که دانش آموزان با دیدن این تصاویر برای ورزش کردن و تحرک بیشتر تشویق شوند.

    نتیجه تصویری برای ورزش در مدارس

    بهرامی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را یکی دیگر از برنامه ها برای توجه به ورزش عنوان کرد و گفت: امسال این طرح قرار است در ۹۲۴ آموزشگاه برگزار شود که در راستای اجرای این طرح دانش آموزان همه برنامه ها و مسئولیت های ورزشی اعم از داوری، مربی و ساماندهی برای مسابقات را بر عهده دارند و مسئولین مدارس فقط نظارت لازم را انجام می دهند.

    به گفته وی اجرای طرح المپیاد درون مدرسه ای برنامه ای است که نیاز به امکانات و تجهیزات خاصی ندارد و با حداقل امکانات این طرح اجرا می شود که سال گذشته تعدادی از دانش آموزان عشایر این برنامه را در زمین خاکی اجرا کردند و عکس هایی که از آنها ثبت شد به عنوان عکس های برتر در کشور معرفی شدند.

    معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: امسال ۹۱ هزار نفر از دانش آموزان استان لرستان تحت پوشش برنامه “ورزش آغازین” قرار می گیرند که دانش آموزان قبل از ورود به کلاس درس ابتدا باید حرکات ورزشی را انجام دهند تا شاداب و پر انرژی بر سر کلاس درس حاضر شوند که این اقدام می تواند در سلامت جسمی و روحی آنها نقش موثری داشته باشد.

    نتیجه تصویری برای ورزش در مدارس

    وی به کمبود اعتبار برای تجهیزات و امکانات ورزشی در مدارس اشاره کرد و افزود: سال گذشته تنها ۱۹ میلیون تومان اعتبار برای تجهیزات غیر مصرفی ورزشی به استان لرستان تخصیص داده شد که این میزان اعتبار برای مدارس بسیار اندک است اما با کمک خیرین مبلغ هایی جمع آوری و حداقل تجهیزات برای مدارس تهیه شد.

    بهرامی از کمبود معلم در پنج شهرستان خبر داد و گفت: کمبود معلم ورزش در شهرستان های الیگودرز، بروجرد، ازنا و دورود وجود دارد که در مجموع در استان لرستان ۹۲۸ معلم ورزش مشغول به فعالیت هستند.

    به هر ترتیب نیاز است برای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان هزینه شود تا دانش آموزان با شادابی و نشاط بتوانند به تحصیل بپردازند و همچنین استعدادهای آنها شکوفا شود.

    انتهای پیام/

    منبع: سفیرافلاک

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

       

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *