×

گزارشی از تجمع کارگران شهرداری الیگودرز؛  توهین وتهدید مسئولین شورا وشهرداری نسبت به تجمع کنندگان/ کارگرانی که فریاد رسی ندارند+تصویر

  • دی ۲, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مسئولین شورا و شهرداری الیگودرز دربین تجمع کنندگان کارگران شهرداری در مقابل فرمانداری حاضر شده و بجای رفع مشکلات به آنها توهین وحتی این افراد را به اخراج تهدید نمودند.   به گزارش نیساخبر” بیش از ۲۰۰ کارگر و پرسنل شرکتی  شهرداری الیگودرز در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع نمودند وعلت اعتراض این است که طبق دستور شهردار باید همه […]

    گزارشی از تجمع کارگران شهرداری الیگودرز؛  توهین وتهدید مسئولین شورا وشهرداری نسبت به تجمع کنندگان/ کارگرانی که فریاد رسی ندارند+تصویر
  •  توهین وتهدید مسئولین شورا وشهرداری نسبت به تجمع کنندگان/ کارگرانی که فریاد رسی ندارند+تصویر

    مسئولین شورا و شهرداری الیگودرز دربین تجمع کنندگان کارگران شهرداری در مقابل فرمانداری حاضر شده و بجای رفع مشکلات به آنها توهین وحتی این افراد را به اخراج تهدید نمودند.

     

    به گزارش نیساخبر” بیش از ۲۰۰ کارگر و پرسنل شرکتی  شهرداری الیگودرز در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع نمودند وعلت اعتراض این است که طبق دستور شهردار باید همه کارگران با شرکت های انبوه ساز یا حجمی  قرارداد منعقد کنندکه این سبب کاهش حقوق کارگران شده  و نارضایتی آنهارا بدنبال داشته است.

    تجمع کارگران  شهرداری الیگودرز،عکس،تصویر

    تهدید وتوهین مسئولین بجای رفع مشکلات کارگران 

    یکی از این کارگران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: یکی از کارگران به نمایندگی ما با مسئول شرکت حجمی  صحبت کرده که طبق اظهارات آنها حداکثر حقوق ما یک میلیون و۲۰۰هزار تومان و حدود ۵۰ نفرنیز  اخراج می شوند.

    وی ادامه داد: همه بچه ها با چندین سال سابقه وبا این حقوق مخارج زندگی خود را تامین می کنند ولی یکی از مسئولین شهرداری  بجای گوش دادن به در دلهای ما همه را تهدید کرد که در صورت عدم بازگشت به کار همه  را اخراج نموده وکارگر افغانی جایگزین شما می شود.

    این کارگر با اشاره  اینکه چهار ماه کارگران فضای سبز و ۲ماه کارگران خدماتی حقوق دریافت نکرده اند اظهار داشت: شهرداری بجای پرداخت حقوق ما ۱۰۰هزار تومان بن برای خرید ا شب یلدا به ما پرداخت نموده است آیا این حق السکوت نیست وامروز نیز یکی از اعضای شورای شهر که نمایندگان مردم بجای رفع مشکل به همه کارگران  توهین نمود که سبب ناراحتی بیشتر این افراد شده است.

    تجمع کارگران  شهرداری الیگودرز،عکس،تصویر

     نیروهای مازاد شهرداری حاصل رانت بازی در شهرداری  

    یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: حقوق دریافتی ما حدود ۲میلیون است که شرکت خرج روزانه ،ماشین آلات را برداشته و در نهایت حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان به کارگر می دهد که این نوعی ظلم در حق کارگران است.

    وی نیروهای مازاد شهرداری را حاصل رابطه وباند بازی دانست و اظهار داشت: متاسفانه در دهه های قبل عده ای با رابطه بازی  در شهرداری استخدام شده اند  این افراد کارگر نبوده بلکه نیروهای مازاد در قسمت های دیگر شهرداری هستند.

    تجمع کارگران  شهرداری الیگودرز،عکس،تصویر

    این نیروی خدماتی شهرداری اضافه کرد: پس از ۸ سال کار آیا واقعا ما کارگران باید تابان نیروی مازاد شهرداری را بدهیم آیا شهردار و اعضای شورای با این حقوق می توانند امورات زندگی خود را بگذرانند؟! فرماندار، نماینده  شهرستان نباید  در این خصوص اقدامی انجام دهند پس فریاد رس جامعه کرگران چه کسی است؟

    نان بری از کارگران گزینه جبران نیروهای مازاد در شهرداری 

    محمد یکی دیگر ازاین تجمع کنندگان در گفت گو با هیجار بیان کرد: من بعد از ۹سال فعالیت حالا باید شاهد کاهش حقوق باشیم و اضافه کاری و…. حذف می شود همه کارگران انتظار داشتند که  که با حضور شهردار جدید وضعیت کارگران بهبود یابد ولی گویا مسئولین شورای وشهرداری قصد دارند بدهکاریهای  میلیاردی را از جیب کارگران پرداخت نمایند.

    وی ادامه داد: شب گذشته زباله ها جمع آوری نشده بدلیل اینکه با هیچکدام از افراد قرارداد منعقد نشده است ولی مسئولین اصلا توجهی نداشته و بجای برطرف نمودن مشکلات  کارگران آنها را تهدید می کنند که در صورت عدم بازگشت به کار اخراج می شوند و  به نوعی می خواهند ” نان بری ” کنند.

    تجمع کارگران  شهرداری الیگودرز،عکس،تصویر

    یکی از دیگر از نیروهای خدماتی شهرداری اضافه کرد: ۱۲ سال که بعنوان نیروی خدماتی و اداری در شهرداری مشغول به خدمت هستیم وهم اکنون به دستور شهردار باید با شرکتهای حجمی قرارداد منعقد کنیم که مسئول شرکت اعلام نموده که به نیروهای اداری احتیاج نداشته  که حدود ۳۰ نفر از این افراد اداری و مابقی نیز خدماتی،راننده و… می باشند.

    وی ادامه داد: برخی شهرها نیروهای خود را رسمی نموده اند ولی  متاسفانه در الیگودرز علاوه شاهد کاهش کارگران می باشند ولی نیروهای اداری در شهرداری وجود داشته که هیچگونه بازدهی ندارند و یا با وجود بازنشستگی به دلیل پارتی هنوز در شهرداری مشغول به فعالیت می باشند.

    گزارش: یاسر مومنی

    انتهای پیام/

    منبع خبر: هیجار

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *