×

گزیده ای از زندگینامه شهید مراد فلاح

  • کد نوشته: 13453
  • مرداد ۲۲, ۱۳۹۹
  • ۰
  • شهید مراد فلاح در تاریخ بیستم دی‌ماه ۱۳۵۱ در روستای محمدآباد کولیوند از توابع شهرستان سلسله در خانواده‌ای متدین و مذهبی و زحمتکش که به امر کشاورزی و دامداری اشتغال داشتند دیده به جهان گشود.

    گزیده ای از زندگینامه شهید مراد فلاح
  •  

    وی دوران کودکی خود را در آن روستا سپری و بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، دوره متوسطه را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان امام (ره) شهرالشتر با موفقیت به اتمام رساند.

    پس از خاتمه دوران تحصیل به خدمت مقدس سربازی در سپاه پاسداران استان خوزستان شهرستان دزفول مشغول شد، از آن جهت که به تداوم راه شهدا و پاسداری از کیان اسلام و میهن اسلامی و مبارزه با دشمنان و اشرار عشق می‌ورزید در سال ۱۳۷۷ از طریق آزمون ورودی لباس مقدس نیروی انتظامی را در دانشکده افسری به تن کرد و در دانشکده کارشناسی پلیس فارغ‌التحصیل شد.

    سپس در گشت ویژه تهران بزرگ مشغول خدمت شد و پس از گذشت چهار سال خدمت در گشت ویژه به‌طور داوطلبانه ادامه خدمت خود را به مناطق عملیاتی شرق کشور در قرارگاه عملیاتی ابوذر کرمان ادامه داد و پس از گذشت یک سال خدمت در شرق کشور در درگیری با اشرار به در جه جانبازی نائل آمد، اما پس از مجروحیت باز دست از ادامه راه در مبارزه با سودا گران برنداشت.

    او چه شب‌ها که نخوابید تا بتواند راه را بر سوداگران مرگ ببندد و از تباه شدن جوانان کشور با تمام وجود جلوگیری نماید، شهید مراد فلاح که مسئولیت فرمانده گروهان رزمی و عملیاتی گردان ۱۰۲ الزهرا بم را بر عهده داشت در روز عملیات در مرخصی به سر می‌بردند طی تماس و درخواست سلسله‌مراتب به همراه فرمانده گردان سرهنگ مجید خالداری در ظهر ۲۱ مردادماه ۸۵ در راه خدا و مبارزه با اشرارشهد شیرین شهادت را به همراه فرمانده گردان و شش تن از هم‌رزمانش در قرارگاه عملیاتی مرصاد (ابوذر) در شهرستان بم نوشید و به وصال محبوب شتافت.

    او با پیکری آغشته به خون و چهره‌ای منور به انوار الهی و با لبی خندان در آغوش خاک جای گرفت و بار دیگر لاله‌ای به کاروان شهیدان گلگون‌کفن پیوست و در جمع آنان جای گرفت.

    از شهید پسری بنام محمدمهدی که در زمان شهادت پدر شش‌ماهه بود وهم اکنون حافظ کل قرآن است به یادگار مانده است.

    وصیت شهید به همکارانش این بود که باید در همه حال انضباط کاری و اجتماعی را رعایت کرده و هیچ‌گاه به خاطر مصالح شخصی نباید به مصالح نظام لطمه وارد کنیم و در هر کار باید نمونه و الگوِ باشیم تا اعتماد همگان را نسبت به خویش جلب کنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *