×

یادداشت/حجت‌الاسلام علی فلاح :نیازمند یک دولت انقلابی اقتصادی هستیم

  • کد نوشته: 4753
  • اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مردم در دوران دولت یازدهم، تدبیر و مدیریت دولتی را تجربه کردند که بدهی آن به بانک‌ها از ۸۰ هزارمیلیارد تومان به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. بیش از ۱۷ هزار کارگاه در کشور تعطیل شد. برخی می‌گویند ریاست جمهوری در ایران همیشه هشت ساله بوده است! عده‌ای با این مبنا معتقدند در هر […]

    یادداشت/حجت‌الاسلام علی فلاح :نیازمند یک دولت انقلابی اقتصادی هستیم
  • مردم در دوران دولت یازدهم، تدبیر و مدیریت دولتی را تجربه کردند که بدهی آن به بانک‌ها از ۸۰ هزارمیلیارد تومان به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. بیش از ۱۷ هزار کارگاه در کشور تعطیل شد.

    حجت الاسلام علی فلاحبرخی می‌گویند ریاست جمهوری در ایران همیشه هشت ساله بوده است! عده‌ای با این مبنا معتقدند در هر صورتی جناب آقای روحانی، رئیس جمهور خواهد شد و عده‌ای دیگر هم با این توجیه، خود را راضی به رأی دادن به آقای روحانی می‌کنند.

    پیروزی هر کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری منوط به کسب حد نصاب آرای مردم است. بنابراین دو دوره‌ای شدن عمر دولت یک رئیس جمهور تنها به رأی و خواست مردم وابسته است.

    طی حدود چهل سال گذشته، معمولاً دولت‌ها عمر هشت ساله داشته‌اند. اما این مسئله هرگز به معنای محتوم بودن دو دوره‌ای شدن دولت یک رئیس جمهور نیست. همانگونه که گفته شد دو دوره‌ای شدن یک دولت تنها مشروط به رأی اعتماد مجدد مردم است. مردم از عملکرد دولت‌ها راضی بوده و برای ادامه آنها به روسای جمهور وقت اعتماد کرده و به آنها رأی داده‌اند.

    حال سوال این است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، آیا می‌توان به دولت فعلی با توجه به عملکردهای آن در حوزه‌های مختلف افتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی برای سپردن ۴ سال از سرنوشت کشور و مردم اعتماد کرد؟ در پاسخ باید گفت که آقای حسن روحانی برخلاف سایر روسای جمهور کشور، دارای بیشترین رأی منفی است. رأی منفی حسن روحانی در نظرسنجی‌ها به بیش از ۴۰% رسیده است. این بدین معناست که ۴۰ درصد از مردم ایران تحت هیچ شرایطی دوباره به ایشان رأی نخواهند داد. میزان نارضایتی بالای جامعه ناشی از عملکرد دولت روحانی به دلیل ناکارآمدی، اشرافیت و پوچ بودن بیش از ۴۳۰ وعده آقای حسن روحانی در انتخابات ۱۳۹۲ به مردم است.

    مردم در دوران دولت یازدهم، تدبیر و مدیریت دولتی را تجربه کردند که بدهی آن به بانک‌ها از ۸۰ هزارمیلیارد تومان به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. بیش از ۱۷ هزار کارگاه در کشور تعطیل شد. نرخ بیکاری به بیش از ۱۲٫۵ درصد رسید. ارزش واردات تنها از چین ۳۳ درصد افزایش یافت. در شرایطی که رکود، بیکاری و گرانی، زندگی مردم را به شدت سخت نموده، دولت روحانی با افزایش نرخ مالیات‌ها، درآمد مالیاتی خود را از ۳۸ هزار میلیارد تومان به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رساند. همچنین هزینه‌های جاری نسبت به بودجه عمرانی ۵/۵ برابر شد.

    در چنین شرایطی شکست‌های متوالی برابر ائتلاف منطقه‌ای آل سعود در سازمان‌های بین المللی، عقب ماندن از سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و پیروزی‌های مقاومت، حوادث تلخی مانند تجاوز به نوجوانان ایرانی در جده، کشتار حجاج ایرانی، رها کردن زندانیان ایرانی در ترکمنستان، راه ندادن نماینده ایران به سازمان ملل، ادامه تحریم‌ها، رها کردن مردم در مصائب ناشی از بحران‌های طبیعی و انبوهی از ناکامی‌ها موجب شده است اندک گشایش‌های ایجاد شده در دولت یازدهم از دید افکارعمومی محو شود.

    دولت یازدهم نیز از مسائل فوق آگاه است و تلاش می‌کند با ترساندن مردم از رقبای انقلابی‌اش، دولتش را تکرار کند ملت با بصیرت ایران اسلامی برای تغییر سرنوشت‌شان به بازی‌های رسانه‌ای و روانی اعتنا نخواهند کرد و برای رأی دادن یا رأی ندادن حجت های آشکار یافته‌اند.

    نکته حائز اهمیت آن است که مسأله اصلی، مطرح شدن دولت تک دوره‌ای یا دو دوره‌ای نیست بلکه مسئله اصلی، حل شدن مشکلات اقتصادی اجتماعی و عبور از رکود اقتصادی شدید، تورم و تجدید نظر در قراردادهای اقتصادی با غرب است.

    در پایان تأکید می‌شود که حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی موجب یأس دشمنان نظام اسلامی و تقویت بیش از پیش امنیت کشور خواهد شد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، هر کس کشور را دوست دارد، هر کس نظام را دوست دارد، هر کس امنیّت را دوست دارد باید بیاید وارد میدان انتخابات شود، بیاید پای صندوق؛ شر دشمن را این کم می‌کند.

    نویسنده: حجت‌الاسلام علی فلاح

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.


    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *