×

یادداشت/چرا بیدار نمی‌شوید؟

  • آذر ۱۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  • دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در یادداشتی ضمن انتقاد از وضعیت موجود در کشور خواستار توجه به مشکلات کشور از سوی دولت شد. به گزارش نیساخبر،هرداد رحمانی،دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در یادداشتی به شرح زیر از ضمن ابراز انتظارات دانشجویان از دولت‌ از برخی دو گانگیها و رفتارهای […]

    یادداشت/چرا بیدار نمی‌شوید؟
  • دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در یادداشتی ضمن انتقاد از وضعیت موجود در کشور خواستار توجه به مشکلات کشور از سوی دولت شد.

    به گزارش نیساخبر،هرداد رحمانی،دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در یادداشتی به شرح زیر از ضمن ابراز انتظارات دانشجویان از دولت‌ از برخی دو گانگیها و رفتارهای موجود انتقاد کرد.

     

    بسم رب شهدا و صدیقین

    رسالت تشکل‌های دانشجویی حمایت از خوبی‌هاست و انتقاد از بدی‌ها، هر چند بعضی تشکل‌های یک بار مصرف که ملعبه‌ی دست و عروسک خیمه شب بازی برخی مسئولین شده‌اند؛ رسالت و تکالیف مهم خود را فراموش کرده‌اند.اما اگر دولت کار خوبی کرد که ما حمایت و تشکر می‌کنیم ولی بایستی این حمایت‌ها باعث عبور جامعه از ما نشود. در صورت بروز کاستی‌ها و اشکالات هم دولت را نقد خواهیم کرد.

    راستش را بخواهید هرچه هم گشتیم لااقل یک تشکر خشک و خالی از دولت کنیم چیز قابل داری برای تشکر و قدردانی نیافتیم و سوال مهم و اساسی برایمان پیش آمد آن هم این است؛ کارنامه‌ی دولتی که پنج سال از عمرش گذشته است دقیقا چیست؟ چه کارهایی برای پیشرفت کشور کرده است؟ میانگین رشد علمی ما از ۱۱ برابر میانگین جهانی به چند رسیده است؟ علم نانوی ما از سومی جهانی به کجا رسیده؟؟ صنعت هوا و فضا و ماهواره‌ای ما به کدامین قرن برگشته؟ قهقرای صنعت دارویی و پزشکی ما چند دهه است و و و و  ماشالا مثنویی هفتاد من قلم نیاز دارد بازگو کردن اینها؛ امیدمان به بهداشت و درمان بود که آن را هم با بی‌تدبیری تبدیل به یاس کردید.

    دور برجام می‌رقصیدند و می‌خندیدند و به منتقدانشان فحاشی می‌کردند و هرچه نصیحت می‌کردیم با یک توهین جوابمان را می‌دادند اما حالا با نقض برجام و تقریبا پایان یافتنش دور آن جمع شده‌اند و گریه می‌کنند و به این و آن التماس می‌کنند که کمکشان کنند و نگذارند برجام پاره شود.

    چرا بیدار نمی‌شوید؟ برجام خسارت محض بود و فقط روی کاغذ است و عملی نخواهد شد، رک بگوییم غربی‌ها دبه کرده‌اند بیدار شوید. غربی‌ها بدعهد بوده و هستند، تحریم‌های کاتسا را بینید، از خواب غفلت بیدار نمی‌شوید؟؟
    شما نتوانستید یک تیم مذاکره کننده‌ی بی عیب و نقص جمع و جور کنید می‌خواهید توافقنامه‌ی سالم و برد_برد بدست آورید؟! با وجود جاسوس در تیم دیپلماتتان؟!
    چرا نمی‌گویند به چه دلیلی به نماد انرژی هسته‌ای در اسکناس ۵ هزار تومانی رحم نکردند؟؟ از چه می‌ترسند؟؟!!
    دولت با امضای fatf کشور را در چه منجلابی انداخته است چرا پاسخگو نیستند؟؟ چرا نمی‌گویند با امضای این توافقنامه و اجرایتحریم‌های کاتسا رسما سپاه را بعنوان تروریست پذیرفتند و نباید این نهاد عظیم را تامین مالی کنند؟؟ هرچند در حال حاضر این سپاه است که دارد دولت را تامین مالی می‌کند و در جبهه‌ای سخت و نرم پیروزی به ارمغان می‌آورد نمونه‌اش هم پیروزی بر داعشبود.
    اینجا فهمیدیم داستان عاشورا مقاومت بود نه مذاکره. کلیدتان را اشتباه چرخاندید.

    بی تدبیری را کنار بگذارید تدبیرتان باید اقتصاد مقاومتی باشد برجام برای ما یعنی برنامه جامعه اقتصاد مقاومتی؛ چرا که هرگاه بتوانیم اقتصاد را در برابر بیگانگان مستحکم کنیم این تحریم‌های ظالمانه بر ما تاثیری ندارد و نتیجه‌اش این همه ذلت و خواری نمی‌شود دست به کار شوید و به جای سخنان پوپولیستی و عوام فریبی کار کنید. تا کی تخریب تا کی فریب تا کی دروغ تا کی دیوار کشی بین دولت و ملت؟ کار کنید که مایه‌ی شرمساری نشوید.

    وزیری که باید به مردم برسد و در سختی‌ها به داد مردمش برسد کجا بود؟؟ شما قیم مردم نیستید ولی مردم ولی نعمتان شما هستند. زلزله زدگان باید امیدشان به چه کسانی باشد؟؟ اگر نمی‌توانید تعهدات خود در را در قبال مردم انجام دهید خیانت نکنید، سریع‌تر کنار بکشید.

    دیگر وزیران هم که متاسفانه یا خوشبختانه در خبرها نیستند البته احتمالا بدون سروصدا و برای اینکه ریا نشود در سکوت خبری مشغول کار هستند.

    دانشگاه لرستان بعنوان دانشگاه مادر این استان قدم‌های خوبی در ارتباط گیری با صنعت برداشته است جای تشکر دارد اما کافی نیست و بایستی بیشتر شود.

    در زمینه‌ی علمی مشکلاتی دارد، دچار عقبگردهایی شده است که باید پیگیری شود و این مسئله حل شود که یکی از راهکارهایش دست کشیدن از سیاسی کاری بعضی مسئولین است؛
    برخی مسئولان در جلساتی شرکت می‌کنند که مناسب وهن و جایگاه آنها نیست چرا که آنها سوگند خوردند بیزارند از فتنه و فتنه‌گر ولی با این کارها و جلسات دارند ثابت می‌کنند هر چند در ظاهر اعلام برائت کردند اما در باطن و عمل هم پیمان و هم صدای آنها هستند.
    در زمینه‌ی صنفی و رفاهی کارهایی صورت گرفته البته با کمبودهایی مواجه هستیم که در راس آنها خوابگاه دولتی و مناسب برای برادران است و ایجاد محیطی امن در سایت کمالوند برای خواهران.

    ما سالهاست می‌گوییم اقماری و اقماری و اقماری اما متاسفانه خبری از رسیدگی مسئولین نیست و بعضا مسئولین این دانشکده‌ها با سیاسی کاری انتخاب می‌شوند که حتی توانایی اداره این دانشکده‌ها را ندارند. به ما اطلاع می‌دهند وضعیت به شدت بد است و باعث شرمندگی ما هم شده است به نحوی که برای تحویل قاشق و چنگال سلف به دانشجویان از آنها تعهد با امضا و اثر انگشت میگیرند. این است شان و منزلت دانشجو؟؟!!

     دم از آزادی و دانشگاه امن می‌زنند ،خوب دیدیم که چگونه آزادی را اجرا کردید و در دانشگاه سیستان و بلوچستان دیوار کشی نکردید
    نحوه‌ی انتخاب و چینش دانشجویانی که باید صحبت می‌کردند را هم دیدیم. چرا از روبرو شدن با واقعیت هراس دارید؟؟ چون کاری نکردید و کارنامه‌ای برای گزارش به ملت ندارید.

    می‌گویند ستاره مال دانشجو نیست مال آسمان است اما نمی‌دانم این دولت ستاره بر روی زمین چه می‌کند؟ ستاره هایی که به جاسوسان هسته‌ای اهدا کردید را هم نمی‌دانیم بر روی زمین چه می‌کنند؟!

     دم از اجرای قانون و عمل به حقوق شهروندی می‌زنند و خود را حقوق دان می‌نامند اما به ساده‌ترین قانون هم عمل نمی‌کنید بند اول اصل سوم حتی مستقیما در مقابل این قانون و حق شهروندی موضع می‌گیرند. کم کم داریم به این نتیجه می‌رسیم که سرهنگ‌ها بهتر به این قوانین واقفند و عمل می‌کنند.

    اتمام حجت کنیم مقصر همه چیز را دولت قبل ننامید چون به نظر ما بزرگترین تقصیر دولت قبل همین دولت شماست که نصیبمان کرده است. جریان انقلابی وابسته به شخص خاصی نیست و ملاک را وضعیت فعلی افراد می‌داند، شاید افرادی در گذشته در راه انقلاب بوده باشند اما اکنون نباشند، قطار انقلاب در حرکت است و وامدار کسی نمی‌باشد.

    از فضای حاکم بر استان غافل نشویم ،از نظر دولت این استان پایلود اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی است که به همین دلیل صدها وزیر و مسئول به این استان سفر می‌کنند که البته در زمانی که آب و هوا مساعد و متناسب با احوالاتشان است حضور می‌یابند که هر سفر میلیون‌ها تومان هزینه به همراه دارد.

    همه فضای بحرانی اشتغال استان را می‌بینند، عده‌ای میگفتند بحرانی نیست می‌گفتند در طول دولت تدبیر و امید سالانه ۲۵ هزار شغل در استان لرستان ایجاد کردیم که با این آمار جادویی در طول عمر این دولت بیش از ۱۰۰ هزار شغل در این استان ایجاد شده این‌ها کجاست؟؟ چرا مردم نمی‌بینند؟؟
    گفتند چند صد واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشته چرا مردم نمی‌بینند؟؟ چرا کارخانه فولاد خرم‌آباد تعطیل شده؟؟ با توجه به مصاحبه‌های کارگران و خبرگزاری‌ها کارخانه‌هایی در حال تعطیل شدن هستند چرا مسئولین آمار غیر واقعی ارائه می‌دهند؟

    با آمار نجومی و خودساخته خیلی کارها می‌شود انجام داد اما به قول رئیس دولت فعلی ملاک برای ما آمار و ارقام نیست ملاک جیب مردم است، ملاک سفره‌ی مردم است.

    آقای خادمی چرا با تیمی که ۴ سال به مردم وعده‌های غیر واقعی دادند و عمل نکردند ادامه می‌دهید، نکند اینجا هم در عزل و نصب‌ها مثل استان کهگلویه و بویراحمد عمل خواهید کرد و کسان دیگری تعیین تکلیف می‌کنند؟؟ مردم این استان چه گناهی کرده‌اند که اسیر وعده‌ها و سیاسی کاری مسئولین استانی شده‌اند؟؟

    طبق آمار ارائه شده توسط مسئولین قریب به ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه گذاری شده است، اینها کجا رفته؟؟ چه خدمتی به این استان پر از مشکل شده است؟؟

    مهرداد رحمانی_دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان

    انتهای پیام/

    منبع :فارس

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *