×

یادداشت:
#یادداشت / جوانان و مجلس یازدهم/ ✍️ محمد جواد امیدی

  • دی ۷, ۱۳۹۸
  • ۰
  • چند سالیست که اوضاع مانند گذشته نیست،عده ای با زر و زور و تزویر خود را بر سر سفره انقلاب جای داده و با ایجاد احزابی با منش قدرت طلبانه به دنبال سو استفاده از جوانان هستند، اجازه کار سیاسی اصولی در جامعه و دانشگاه ها را نمیدهند و‌هیچ انتقادی به خود را بر نمی تابند، اما از انرژی جوانان برای منافع حزبی خود سو استفاده میکنند.

    #یادداشت / جوانان و مجلس یازدهم/ ✍️ محمد جواد امیدی
  • تاجاییکه فریاد رهبر انقلاب را بلند کرده وایشان در سخنرانی ۱۳۷۲/۰۸/۱۲ فرمودند : خدا لعنت کند آن دستهایی را که تلاش کرده‌اند و میکنند که قشر جوان ما را غیر سیاسی کنند و نیز در سخنانی دیگر فرمودند کار سیاسی خوب است اما نباید سیاست زده بود.
    در گذشته دانشجویان و جوانان به احزاب جهت میدادند اما امروزه این جوانان هستند که بازیچه احزاب هستند.
    آن وقتی که بحث توزیع قدرت و منافع است خودشان هستند و زمانی که سختی و جنگ باشد جوانان را میخواهند. آری این روحیه جهادی و شهادت طلبی جوانان است که باعث شده است بگویند جنگ را با ۲۰ ساله ها بردیم و اکنون کشور را به مدیریت ۶۰ ساله ها داریم میبازیم!
    حال که نزدیک به انتخابات #مجلس_یازدهم هستیم ، شاهدیم در احزاب قدرت طلب،همان دستهای همیشه پشت پرده که تازمان حضورشان در سمت های مدیریتی برای محکم کردن صندلی قدرتشان از پتانسیل جوانان استفاده میکردند و پس از پایان مدیریتشان جوانان را به وادی فراموشی سپردند، گویا طمع قدرت طلبیشان گل کرده و مایلند خود را بزرگ یک جریان جدید معرفی کنند و از قضا باتوجه به شکست ۶۰ ساله ها در عرصه های مدیریتی،کاسه جوانان را در این عرصه چرب تر دیده و به دنبال جذب این قشر در اطراف خود هستند تا همچنان از این فضای گل آلود و سیاست زده ماهی بگیرند‌.
    فارغ از اینکه راه درست و‌منافع انقلاب و نظام درچیست، مسیری را دنبال میکنند که بگویند محور ومیزان ماییم هرکس با ماست بسم الله،هرکس نیست….،هرچه میخواهد بشود.
    مطمئنا جوانان گام دوم انقلاب اثبات خواهند کرد، احزاب و افراد منفعت طلب جایی در آینده سیاسی چهل ساله دوم انقلاب نخواهند داشت و این خواب آشفته هرگز تعبیر نخواهد شد،چرا که ثمره سیاسی بازی آقایان در این چند ساله جز بیشتر شدن نااهلان و بدبینی به نظام چیز دیگری نبوده است.
    باید مراقب سیاسی کاری آقایان با هرجناحی بود،چرا که عمده هدف سیاسی کاران کشف و بیان حقیقت نیست،یا مطرح شدن شخصی است و یا قدرت نمایی حزبی-جناحی، که با تغییر ظاهری برخی شعائر به دنبال این مهم هستند.
    وگرنه چه لزومی دارد امثال الیاس حضرتی ترس برشان دارد و بگویند : “میخواهند در سکوت چند جوانِ تندِ عقده ای را وارد مجلس کنند؛ و ماشاهدِ بی تفاوت و منفعل ماجرا باشیم”
    یقینا اینها از این ماجرا ترسیده اند که جوانان گام دوم انقلاب از همه جناح ها عبور کرده و خود را فقط متعلق به یک جناح و آنهم “جناح انقلابی” میدانند، که اهل بده بستان های سیاسی نیستند و باید دستشان را از سفره انقلاب کوتاه کنند،لذا تلاش برای استحاله سیاسی جوانان را اولویت اصلی کارشان قرارداده اند.
    ان شا الله جوانان و مردم عزیزمان با عنایت به آیه شریف قرآن کریم از این آزمون الهی نیز سربلند بیرون خواهند آمد
    ?… وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلینَ» (آل عمران: ۱۵۹)?

    ✍️ محمد جواد امیدی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *