×

یادداشت/ درآمدی بر دستاوردهای انقلاب

  • کد نوشته: 7556
  • بهمن ۱۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • به گزارش نیساخبر،محمدکاظم انبارلویی سرمقاله دوازدهم بهمن روزنامه رسالت را به شرح زیر نوشت:   امروز روز ۱۲ بهمن، سالروز ورود امام )ره( به سرزمین پاک و مقدس ایران اسامی است. امام (ره) خود یک “امت” بود. او کام الهی و آموزه‌های پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام را با زیباترین عبارات بر قلب و […]

    یادداشت/ درآمدی بر دستاوردهای انقلاب
  • به گزارش نیساخبر،محمدکاظم انبارلویی سرمقاله دوازدهم بهمن روزنامه رسالت را به شرح زیر نوشت:

     

    امروز روز ۱۲ بهمن، سالروز ورود امام )ره( به سرزمین پاک و مقدس ایران اسامی است. امام (ره) خود یک “امت” بود. او کام الهی و آموزه‌های پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام را با زیباترین عبارات بر قلب و عقل ملت ما چون بارانی روح بخش، جاری کرد تا همه ناپاکی‌های ۲۵۰۰ سال تباهی و تبهکاری حکومت شاهان را بزداید. امام خمینی(ره) هویت مسلمانان در قرن ما و هویت واقعی ملت ما در میان جهانیان است. او زبان آخرین پیامبر الهی در عصر ماست و به حیات ابدی خود در دنیای ما ادامه می‌دهد. خمینی(ره) یک فکر، یک اندیشه و یک مکتب است. زوالی در اندیشه او نیست،

    چرا که از اقیانوس معارف الهی و قرآن کریم سرچشمه گرفته است. خمینی (ره) شناسنامه انقاب اسلامی است و انقلاب، بی نام او در دنیا شناخته شده نیست.
    او امروز برای چهلمین بار از دروازه عقل‌ها و قلب‌های ما وارد می‌شود و در جان ما جای می‌گیرد. ِ تمام کشور ِ او از فرودگاه تا بهشت زهرا (س) با استقبال میلیونی مردم، رفت تا فریاد زند؛
    کجایید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی
    کجایید ای سبک روحان عاشق پرنده تر ز مرغان هوایی …
    و سپس رو کرد به ملتی که سال ها در انتظار قدوم مبارکش به میهن بودند، گفت:
    ای عاشقان، ای عاشقان، من خاک را گوهر کنم
    ای مطربان، ای مطربان دف شما پر زر کنم
    ّ من غصه را شادی کنم، گمراه را هادی کنم
    من گرگ را یوسف کنم، من زهر را شکر کنم ّ
    درست دو روز پیش از ورود امام خمینی(ره) به ایران، هزاران مستشار آمریکایی و انگلیسی خاک ایران را ترک کردند، همان‌ها که باعث ذلت و بیچارگی و نگون بختی ملت ما شده بودند.
    او به ملت نوید بهروزی و پیروزی و غلبه بر مستکبران عالم را داد و راهبرد “تا آخرین نفر، تا آخرین نفس”را برای پیشبرد آن در دستور کار قرار داد به طوری که صدای شکسته شدن استخوان یکی از دو رقیب اصلی انقاب را به گوش خود شنید و فروپاشی یک امپراتوری الحادی را قبل از وقوع آن پیش بینی کرد.
    وزی که روح بلندش از میان امت او به آسمان ا پر کشید، آرزو داشت پرچم ا اله اا اه را بر قلل رفیع جهان ببیند و فرمود آن روز دور نیست و اگر مستکبران با دین ما دربیفتند، ما با همه دنیای آنها در خواهیم افتاد.
    روزی که اراده رفتن به ملکوت اعلی داشت، فریاد ملت به آسمان برخاست؛ دیر آمده‌ای ، مرو شتابان ای رفتن تو چو رفتن جان دیر آمدن و شتاب رفتن آیین گل است در گلستان دعاها و خواهش ها به جایی نرسید.
    ملت از خا ‌هخواست؛ ای خدا! این وصل را هجران مکن سرخوشان عشق را ناان مکن جمع و شمع و خویش را بر هم مزن دشمنان را کور کن، شادان مکن او از میان ما رفت و خلف صالح خود را بر کرسی هدایت خلق به امانت گذاشت و به امت اطمینان داد این سیر الهی تداوم خواهد یافت. انقاب، یک امانت الهی است و خدا خود از آن محافظت خواهد فرمود.

    نیم قرن پیش که امام خمینی (ره) عل انقلاب دو رقیب اصلی فکری و عملی داشت که فیلسوفان بزرگ سیاسی غرب آن را شارژ می‌کردند.
    کمونیستم و لیبرالیسم که هر دو سر در آخور ماتریالیسم و الحاد داشتند، بر دین و مذهب و آموزه‌های وحیانی می‌تاختند و برای خود منطق و عقانیت خاصی را تعریف می‌کردند. آنها فر)یبکارانه بر طبل عدالت و آزادی می‌کوبیدند و از کلمه حق اراده باطل داشتند. فیلسوفان و حکیمان الهی در ایران به ویژه امام (ره بر این دو نحله فکری شاق نقد فرود آوردند. اکنون رمقی از این دو اندیشه باقی نمانده است.
    امروز پس از ۵۰ سال خبری نه از یک متفکر غربی است و نه از یک فیلسوف سیاسی. آنها به دریوزگی افتاده‌اند و دست به دامان مازوخیسم، سادیسم، نهیلیسم و آنارشیسم و عرفان‌ای کاذب برای مقابله با دین و انقاب اسامی شده‌اند. مروج شیطان پرستی شده‌اند. کارشان شده خشونت محض؛ سربریدن، زنده سوزی، آتش زدن شهرها و خانه‌ها و انواع کشتن انسان‌ها را به عنوان پیام اصلی خود ترویج می‌کنند. حقوق بشر را خورده و تروریسم را قی کرده‌اند!
    بر این مبنا هیچ سرکرده‌ای یا رهبری که بتواند دشمنی با ایران اسلامی و آموزه‌های الهی امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب را نمایندگی کند و مسئولیت اپوزیسیون انقلاب را بپذیرد، یافت نمی‌شود! به دلقک‌ها و شومن‌ها و… روی آورده‌اند و کارشان به مسخرگی و دلقک بازی و پشتک و وارو زدن در زیرساخت‌های جدید اطاعاتی و ارتباطی کشیده شده است.
    انقلاب در حال ورود به ۴۰ سالگی خود است. دشمنان اسلام و ایران گفته بودند نباید بگذاریم مردم ایران ۴۰ سالگی انقلاب را جشن بگیرند، اما به کوری چشم آنها، ملت ایران و ملت های جهان، چهل سالگی انقلاب را جشن خواهند گرفت.
    امروز یک سؤال کلیدی در ذهن مردم و همه ملت‌های جهان که ناظر انقاب ما هستند، خلجان می‌کند و آن اینکه؛ دستاوردهای انقاب چیست؟ آیا اگر هزینه – فایده کنیم، سود کرده‌ایم یا زیان؟!
    به این سؤال باید پاسخ دقیق داد، هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی. انقاب، شرف، عزت و عظمت ملت ما را تضمین کرد و کشور را از زیر بار سلطه قداره بندان غرب آزاد کرد. امروز دیگر فرمان اداره کشور از آمریکا و اروپا نمی‌آید، مردم خود در باره سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند. انقلاب برای ملت، آزادی آورد.
    امروز ملت ما آزادترین ملت جهان است. انقاب یک نظم جدید را در کشور مستقر کرد. قانون اساسی آن را علما و نخبگان کشور نوشتند و ما ۴۰ سال است با این نظم، مستقر هستیم و توفان‌های سیاسی منطقه و جهان نتوانستند هیچ آسیبی به کشور وارد کنند. جمهوری اسامی ایران یک نظام مقتدر و نیرومند است و نان اقتدار ملت خود را می‌خورد و به هیچ قدرت برون مرزی متکی نیست.
    به اعتراف دشمنان، یک ابرقدرت منطقه ای است. به عنوان یک متغیر اصلی عمل می کند و تابع هیچ قدرتی جز »اه« و اراده ملت خود نیست. در مورد دستاوردهای مادی و سطح برخورداری‌های مردم از مواهب مادی انقاب کافی است به گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی در مورد رتبه ایران در امید به زندگی توجه کنیم و ایران را با کشورهای پیرامونش و حتی کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم؛ – امید به زندگی در سال های قبل از انقاب، ۵۴ سال بود. اکنون امید به زندگی در میان زنان ۷۸٫۴ سال و در میان مردان ۷۳٫۸سال افزایش یافته است. – امروز ۵۰ درصد از خانوارهای ایرانی بیش از میزان مورد نیاز، غذا و کالری مصرف می‌کنند. – امروز ۲۰ درصد خانوارها مصرف غذا و دریافت انرژی و کالری مناسبی دارند.
    افزایش ۲۵ ساله امید به زندگی طی ۴ دهه اخیر در ایران یک رکورد قابل قبول برای حکمرانی خوب است. این در حالی است که طی ۴ دهه اخیر، استکبار جهانی به ویژه آمریکا انواع و اقسام توطئه و تبهکاری علیه دولت و ملت ایران داشت و سال ها زیر تیغ تحریم غرب هستیم! همچنین این در حالی است که نسبت جمعیت شهرنشین به روستانشین در قبل از انقلاب ۳۰ به ۷۰ بوده و این نسبت امروز درست برعکس است و طبقه متوسط رشد محیرالعقولی داشته است. در مورد پیشرفت‌های عظیم طی سال های پیروزی انقلاب سخن بسیار است که بیان آن را به وقت دیگری موکول می‌کنیم./محمدکاظم انبارلویی

    انتهای پیام/

    منبع:فارس

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *