×

استاندار:
۱۰۰ پروژه برای سفر هیات دولت به لرستان تعریف شد

  • کد نوشته: 15501
  • آذر ۸, ۱۴۰۰
  • ۰
  • استاندار لرستان گفت: سفر رییس جمهوری به استان در آینده نزدیک صورت می‌گیرد و باتوجه به اینکه نمی توان به تمام مسائل و طرح‌ها رسیدگی کرد ۱۰۰ پروژه در حوزه‌های مختلف برای این سفر تعریف و تدوین شده است.

    ۱۰۰ پروژه برای سفر هیات دولت به لرستان تعریف شد
  • فرهاد زیویار عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلات اساسی در کشور انباشته شده و این آمار در لرستان بیشتر است بنابراین ریل گذاری در این استان باید تغییر کند که تمامی این مسوولیت ها در دولت سیزدهم به دوش آیت الله رییسی افتاده است.

    وی بیان کرد: برای سفر رییس جمهوری به لرستان سلسله‌مراتب در نظر گرفته شد که در ادامه شعار انتخاباتی آیت الله رییسی است و قصد دارد رابطه به وجود آمده بین مردم را حفظ کند بنابراین نزدیک شدن به مردم از مهمترین برنامه‌های سفر وی می باشد.

    وی بیان کرد: بازدید از پروژه ها، دیدار با اقشار مردم، نشست شورای اداری و مصاحبه مطبوعاتی از جمله برنامه‌های سفر رییس جمهوری به لرستان است و از پروژه‌های راه‌آهن، آزادراه و سدهای در دست اقدام نیز بازدید به عمل می‌آید.

    استاندار لرستان با اشاره به موضوع آب استان اظهار کرد: با تجمع در خیابان مساله حل نمی‌شود بلکه رسانه‌ها باید از نظرات کارشناسان و نخبگان استفاده کنند چراکه لرستان در تخصیص منابع آب در شرایط منفی قرار ندارد.

    زیویار افزود: لرستان بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب رواناب، سرچشمه و آب تولیدی دارد که ۱.۲ درصد آن را مصرف می کند اما برخی از استان‌های دیگر با میزان رواناب های نصف لرستان، تقریبا ۲ برابر این استان مصرف آب دارند.

    وی گفت: یکی از مفهوم های اساسی توسعه در لرستان آب است که از سهم خودمان استفاده کافی نمی‌کنیم بنابراین اگر سدهای در حال احداث این استان تکمیل شوند یک میلیارد مترمکعب به ذخیره آبی در لرستان اضافه خواهد شد و تا ۲۰ سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

    استاندار لرستان بیان کرد: ظرفیت سد معشوره بیش از یک میلیارد مترمکعب است که برای تکمیل آن ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است همچنین ظرفیت سد بختیاری بیش از پنج میلیارد مترمکعب می باشد که برای تکمیل آن به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

    زیویار بیان کرد: ظرفیت های بسیاری در لرستان وجود دارد که قابل مقایسه با سایر استان ها نیست اما برخی از پروژه‌ها باید تکمیل شوند چراکه ماحصل توجه به پروژه های نیمه تمام و توسعه راه، آزادراه، فرودگاه و راه آهن در این استان موجب رونق صنعت گردشگری می شود.

    وی تاکید کرد: سفر هیات دولت به لرستان فرصت مناسبی برای توسعه و توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان است‌.

    وی همچنین اضافه کرد: مردم اصلی ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند که باید در شرایطی خوبی باشند و باوجودی که نسل اول انقلاب کارنامه خوبی را از خود ارائه داده اما مشکلاتی هم وجود دارد که انباشته شده است.

    استاندار لرستان گفت: یکی از مشکلات استان نتیجه انتخاب های غلط در زمان انتخابات است چراکه هرگز حاضر نیستیم به دور از تعلقات طایفه ای و قومی،  روی یک فرد اصلح اجماع کنیم.

    زیویار افزود: اصحاب رسانه چهارمین رکن دموکراسی هستند و خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسوولان، مطالبه گر واقعی حق شهروندان و در خط مقدم جبهه تنویر افکار عمومی قرار دارند.

    قرار است آیت الله رییسی به همراه برخی اعضای دولت در آینده نزدیک به لرستان سفر کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *