×

۱۳ آبان روز استقامت ملت ایران در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی است

  • آبان ۱۳, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ۱۳ آبان روز استقامت ملت ایران در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی است گفت: درخواست‌های آمریکا توقف ناپذیر است و تمامی ندارد و ما باید مسائل را در داخل کشور خودمان حل کنیم.

    ۱۳ آبان روز استقامت ملت ایران در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی است
  •  حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی  در دیدار با  تشکل‌های دانش‌آموزی که به مناسبت ۱۳ آبان انجام گرفت ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: پیامر(ص) در مقطعی مبعوث شدند که  ظلم و ستم بیداد و آداب و رسوم جاهلیت و صفات رذیله سراسر جامعه را از جزیره العرب، ایران و روم آن زمان فرا گرفته بود به گونه‌ای که این چنین پنداشته می‌شد که راه نجات بسته است ولی رسول اکرم(ص) با آموزه‌های وحیانی و الهی موفق شدند صخره‌های سخت جهالت را بشکنند و این راه بسته را باز کنند، و تعالی و فضیلت‌ها را به جای رذیلت‌ها حاکم کنند.

    وی افزود: امام صادق(ع) نیز  در برهه‌ای، از بعد رحلت پیامبر تا زمان خود آن حضرت، در جامعه‌ای می‌زیستند که دچار تحولات زیادی شده بود، ایشان با تاسیس دانشگاهی در آن مقطع دریچه جدیدی به روی مردم و مشتاقان علم و معنویت باز کردند.

    نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اقدامات علمی امام صادق (ع) امروزه سبب شده  هر پرسشی در مسائل گوناگون که مورد نیاز بشریت است با میراث گرانقدر پیامبر(ص) و امام صادق (ع) قابل تبیین و پاسخ است و دانشمندان علوم اسلامی با تکیه بر این معارف آماده پاسخگویی به همه سوالات هستند.

    وی با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان گفت: ۱۳ ام آبان ماه روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی است، دانش‌آموزان با نشاط و نسل جوان پرتوان، با آن شور و حالی که در ۱۳ آبان ۵۷ به وجود آوردند، سبب شدند انقلاب اسلامی جهشی قابل توجه پیدا کند و چند گام به پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شود، و گام‌هایش را سریعتر به سمت پیروزی بردارد.

    حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه ۱۳ آبان یعنی مقابله با زورگویی نظام سلطه‌ و  روز عزت ملت ایران است تصریح کرد:در ۱۳ آبان از یک طرف امام (ره) را به خاطر اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید کردند و از طرف دیگر دانش‌آموزان جان برکف به میدان آمدند و در دفاع از انقلاب اسلامی جانشان را هدیه کردند و همچنین در۱۳ آبان سال ۵۹ نیز دانشجویان خط امام  جاسوس خانه آمریکا  را به تسخیر خود درآوردند کلیه دارای یک پیامی واضح و روشن است، و آن اینکه ۱۳ آبان که به یک معنا روز دانش‌آموز است، روز استقامت ملت ایران در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی است.

    وی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان را زنده نگه می‌داریم که بگوییم پیام دانش‌آموزان ما مبارزه با ظلم و ستم و بیداد هست چرا که تا ۱۳ آبان هست، آمریکا در ایران حضور پیدا نخواهد کرد.

    نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نهضت ملت ایران، نهضت سرافرازی و سربلندی است اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل هوشیاری و بیداری نسل جوان و با اتکاء به  بصیرت دانش‌آموزان و دانشجویان قادر است عزت خود را حفظ کند و این عزت چیزی نیست که خریدنی باشد با وسایل مادی شود آنها را بدست آورد.

    وی افزود: ممکن است برای رسیدن به موفقیت  صخره‌های  بلندی هم باشد اما باید استقامت کرد و با تمام توان و قوا حرکت کرد که خوشبختانه این ظرفیت در مدیران و کارگزاران و در همه مردم وجود دارد تا بتوانیم با اتحاد این مشکلات را برطرف کنیم.

    حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی عنوان کرد: رزمندگان  ایران در هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های گوناگونی همچون فتح المبین، خیبر و آزادسازی خرمشهر به پیروزی رسیده و سد راه دشمن شدند در همین راستا با یاری خداوند می‌توانیم همچون زمان جنگ سد راه نفوذ سیاسی و اقتصادی و تسلط آمریکا بر کشور خودمان باشیم.

    وی با بیان اینکه درخواست‌های آمریکا توقف ناپذیر است و تمامی ندارد  بیان کرد: در برجام دیدیم، کشورهای اروپایی نیز کنار آمریکا بودن  بر همین اساس  برای ما هیچکدام تفاوتی ندارند ما باید مسائل را در داخل کشور خودمان حل کنیم.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: بسیج دانش‌آموزی اتحادیه و سازمان دانش‌آموزان،امید نسل فعلی و آینده ما هستند که  با مدیریت عالمانه، خردمندانه و هنرمندانه برخاسته از ایمان و با بهره‌گیری از عقل و علم و ایمان و درایت و تدبیر خواهیم توانست بر مشکلات پیروز شویم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *