×

 ۲۱۷ اثر تاریخی در شهرستان سلسله ثبت ملی شد

  • تیر ۱۶, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله گفت: بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی در شهرستان سلسله وجود دارد که تاکنون ۲۱۷ اثر از این مجموع در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. به گزارش نیساخبر“علی جوانمرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سلسله اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی در شهرستان سلسله وجود […]

     ۲۱۷ اثر تاریخی در شهرستان سلسله ثبت ملی شد
  • رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله گفت: بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی در شهرستان سلسله وجود دارد که تاکنون ۲۱۷ اثر از این مجموع در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

    لرستان| 217 اثر تاریخی در شهرستان سلسله ثبت ملی شد

    به گزارش نیساخبر“علی جوانمرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سلسله اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی در شهرستان سلسله وجود دارد که تاکنون ۲۱۷ اثر از این مجموع در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

    وی با بیان اینکه شهرستان سلسله دارای سه منطقه نمونه گردشگری کهمان، گلهو و کاکارضا است افزود: ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد راه دسترسی در منطقه نمونه گردشگری گلهو مصوب شده زیرا این منطقه نمونه به دلیل نداشتن راه دسترسی مناسب در حال حاضر کمپینگ عشایر است و امکان بازدید تمامی گردشگران از این منطقه وجود ندارد که با ایجاد راه دسترسی مناسب تمامی گردشگران می توانند به سهولت از این منطقه زیبای گردشگری دیدن کنند.

    وی با اشاره به اینکه روستاهای هنام، پرسگ، جوانمرد و آهنگران روستاهای هدف گردشگری شهرستان هستند بیان کرد: سراب زز که در روستای زیبای جوانمرد واقع شده یکی از زیباترین سرابهای شهرستان سلسله محسوب می شود که برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این روستا نیز مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده است.

    جوانمرد تصریح کرد: طرح مطالعاتی روستای هدف گردشگری جوانمرد در سال گذشته انجام شده است، در طرح مطالعاتی این سراب ایجاد زیرساخت هایی از قبیل مسجد، پارکینگ، سرویس های بهداشتی، آلاچیق و ایجاد آبخوری هایی برای حیوانات پیش بینی شده که با ایجاد آن ها قطعا شاهد افزایش رشد چشمگیر صنعت گردشگری در این شهرستان خواهیم بود.

    وی با اشاره به لزوم انجام طرح مطالعاتی منطقه نمونه گردشگری کهمان گفت: امسال نیز ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای انجام طرح مطالعاتی منطقه نمونه گردشگری کهمان اختصاص یافته که با توجه به اینکه منطقه کهمان یکی از مهمترین مناطق گردشگری سلسله محسوب می شود و این منطقه بازدیدکنندگان فراوانی از سراسر استان و حتی کشور دارد لزوم انجام طرح مطالعاتی این منطقه و اجرای آن بسیار ضروری به نظر می رسد که امیدواریم مسئولان مربوطه در این راستا همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی و رونق صنعت گردشگری و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان سلسله از طریق شکوفایی این صنعت باشیم.

    انتهای پیام/

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

       

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *