×

۳۴۳۰ فرصت شغلی از سند اشتغال استان لرستان کسر شد

  • کد نوشته: 6407
  • آبان ۴, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۸ دستگاه اجرایی استان با کاهش ۱۲۷۷ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری اشتغال، ایجاد ۳۴۳۰ فرصت شغلی از سند اشتغال لرستان کسر کردند.   به گزارش نیساخبر، علی آشتاب امشب در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد به تدوین سند سرمایه‌گذاری […]

    ۳۴۳۰ فرصت شغلی از سند اشتغال استان لرستان کسر شد
  • ۳۴۳۰ فرصت شغلی از سند اشتغال استان لرستان کسر شد

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۸ دستگاه اجرایی استان با کاهش ۱۲۷۷ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری اشتغال، ایجاد ۳۴۳۰ فرصت شغلی از سند اشتغال لرستان کسر کردند.

     

    به گزارش نیساخبر، علی آشتاب امشب در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد به تدوین سند سرمایه‌گذاری و اشتغال استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این سند طی ۱۰ جلسه مورد بررسی قرار گرفت و برای برون‌رفت از مسائل اقتصادی و اشتغال استان بیش از شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تدوین شد.

    وی به تشکیل سه کمیته تخصصی سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال در راستای تحقق سند اشتغال اشاره کرد و افزود: در سه بخش فرمت‌هایی طراحی شد و در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفت و در این فرمت‌ها تأکید شد تا دستگاه‌های اجرایی برنامه متناسب با ظرفیت شهرستان را تدوین کنند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: دربرش شهرستانی این سند، دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات ارائه دادند تا متناسب با ظرفیت‌ها و توان تسهیلات دهی بانک‌ها اجرایی شود که درنهایت برای اشتغال در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات اشتغال ۲۵ هزار و ۴۷۶ نفر با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود.

    وی با اشاره به بازنگری اخیراً دستگاه اجرایی استان در سند اشتغال و کاهش سهم اشتغال هشت دستگاه اجرایی بیان کرد: اداره کل صنعت و معدن،شرکت نفت، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، آموزش‌وپرورش، صندوق کارآفرینی امید، بنیاد شهید و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازنگری برنامه خود را تغییر و سهم اشتغال خود را کاهش دادند.

    آشتاب گفت: قبل از بازنگری صنعت، معدن تجارت استان لرستان دو هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اشتغال پیش‌بینی کرده بود اما اکنون در بازنگری اخیراً آن را به هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان کاهش داده است یعنی هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان کاهش ایجاد کرده است و در بحث اشتغال نیز سهم  خود را از پنج هزار و ۴۴۹ نفر به چهار هزار و ۳۱ فرصت شغلی تقلیل دادهاست.

     وی تصریح کرد: شرکت نفت قبلاً ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده بود اما در بازنگری اخیر آن را به ۲۴  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کاهش داده است و اشتغال‌زایی آن از ۷۷ نفر به ۵۵ نفر رسیده است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان  اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان نیز از سرمایه‌گذاری ۲۲۶ میلیارد تومان آن را به ۱۹۰ میلیارد تومان کاهش داده است و اشتغال آن از دو هزار و دو نفر به هزار و ۸۰۹ نفر کاهش داده است.

    وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری اشتغال خود را که ۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است تغییری نداده است اما ۶۷۳ نفر فرصت‌های شغلی پیش‌بینی‌شده را به ۵۷۶ نفر کاهش داده است.

    آشتاب عنوان کرد: آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس  که یک برنامه در سنددارند از ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری خود را به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسانده است و اشتغال آن نیز از هزار و ۹۵۰ به ۷۴۰ تقلیل داده است.

    وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید نیز از سهم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان آن را به ۲۰ میلیارد تومان کاهش داده است و اشتغال پیش‌بینی‌شده را نیز از ۱۲۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر تقلیل داده است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان  گفت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی نیز در بازنگری اخیر سرمایه‌گذاری  ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی را به ۱۱ میلیارد تومان رسانده است و اشتغال آن نیز از ۵۳۳ نفر به ۴۷۰ نفر رسانده است.

    وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این بازنگری اخیر سرمایه‌گذاری خود را از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کاهش داده است و اشتغال‌زایی آن نیز از ۱۷۰ نفر به ۱۴۳ نفر رسیده است.

    آشتاب اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری قبل از بازنگری سه هزار و ۸۰ میلیارد تومان بوده است که بعد از بازنگری به هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان کاهش‌یافته است یعنی این هشت دستگاه ۱۲۷۷ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری را کاهش داده‌اند.

    وی افزود: با توجه به بازنگری‌های انجام‌شده فرصت شغلی پیش‌بینی‌شده از ۱۲ هزار و ۵۴ نفر به هشت هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است که حجم اشتغال کاهشی سه هزار و ۴۳۰ نفر است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: درمجموع عدد سرمایه‌گذاری بعد اصلاح و بازنگری سند اشتغال از شش هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان به پنج هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان کاهش‌یافته است یعنی یک کاهش هزار و ۲۷۷ میلیارد تومانی داشته‌ایم و اشتغال از ۲۵ هزار و ۴۷۶ فرصت به ۲۲ هزار و ۴۶ فرصت شغلی کاهش‌یافته است.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *