×

۶۱ هزار نفر در سلسله تحت پوشش بیمه سلامت هستند

  • مرداد ۱۰, ۱۴۰۰
  • ۰
  • مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۶۱ هزار نفر از جمعیت حدود ۸۰ هزار نفری شهرستان سلسله تحت پوشش این بیمه هستند که با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده از خدمات آن نیز بهره‌مند می‌شوند

    ۶۱ هزار نفر در سلسله تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • شاهدخت فتحی بیرانوند  در آیین افتتاح طرح پزشک خانواده شهری در صندوق بیمه سلامت همگانی سلسله، با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی) طرح پزشک خانواده در لرستان انتخاب شده است، اظهار داشت: در اجرای این طرح و کمک به اقشار آسیب پذیر، دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صاحب پزشک خانواده خواهند شد.

    وی افزود: جمعیت زیادی از روستاییان و عشایر در لرستان فاقد بیمه بودند که در این راستا حدود ۲۵۰ هزار نفر از روستاییان استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

    فتحی بیرانوند تصریح کرد: با اجرای طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی، به ازای هر ۷۵۰ نفر در منطقه یک پزشک خانواده برای ارئه خدمات تخصصی و عمومی معرفی خواهد شد و بیمه شدگان می توانند فقط با پرداخت ۶ هزار تومان فرانشیز (پرداختی توسط بیمار) از خدمات پزشک منتسب برخوردار شوند.

    وی با اشاره به اینکه ۶۱ هزار نفر در شهرستان سلسله تحت پوشش بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: از این تعداد، حدود ۴۲ هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری می باشند که از نظام ارجاع روستایی تبعیت می کنند.

    مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به افزایش سطح دسترسی و رضایتمندی افراد تحت پوشش با نظام ارجاع پزشک خانواده شهری افزود: با اجرای این طرح، شناسایی بیماری های مزمن بیمه شدگان همچون دیابت و فشارخون نیز ممکن می شود که در مراقبت از سلامت آنان نقش اساسی خواهد داشت.

    فرماندار سلسله نیز اظهار داشت: این شهرستان به واسطه در دسترس و نزدیک بودن به مرکز استان و داشتن جمعیت نسبی، به عنوان پایلوت بسیاری از طرح ها انتخاب می شود.

    مرتضی مهدوی کیا افزود: برای شهرستان سلسله به واسطه برخورداری از نماینده ای که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و با تمام مشکلات حوزه بهداشتی و درمانی آشنا است، فرصتی بسیار مناسب فراهم شده است که در حوزه سلامت پیشرفت اساسی کند.

    وی ادامه داد: در یکسال گذشته تحولات چشمگیری در سطح بهره مندی شهرستان از امکانات درمانی و پزشکان متخصص اتفاق افتاده است که قابل قیاس با هیچ دورانی نیست به نحوی که اکنون حتی از شهرهای همجوار برای درمان به سلسله مراجعه می شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *