×

۶۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان به آفت مبتلا شد

  • تیر ۳۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۶۲۰هزار هکتار از جنگل‌های لرستان به بیماری‌های جنگلی از جمله زوال بلوط مبتلا شده است.

    ۶۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان به آفت مبتلا شد
  • شیرزاد نجفی  با بیان اینکه ارزش هر درخت بلوط ۲۲۰ هزار دلار است اظهار داشت: لرستان از نظر پوشش‌های جنگلی، رتبه دوم را در سطح کشور دارد.

    وی با بیان اینکه ۶۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان به بیماری‌های جنگلی از جمله زوال بلوط مبتلا شده است افزود: یکی از مشکلات ما در لرستان، کمبود امکانات اطفای حریق است در حالی که دو عامل «امکانات پیشرفته» و «نیروی انسانی» در بحث مهار آتش سوزی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

    مدیرکل منابع طبیعی لرستان  عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های فراوانی که در بهار امسال و اواخر سال گذشته داشتیم سطح پوشش جنگلی رشد زیادی داشته است که این مسئله احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد و در نتیجه جنگل‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

    وی با اعلام اینکه “۱۵۰ نقطه بحرانی را در استان شناسایی کرده‌ایم” تصریح کرد: ما در نقاط حساس و بحرانی به‌صورت شبانه‌روزی، اکیپ‌های گشت را مستقر کرده‌ایم و ۴۰۰ دیده‌بان را به‌کار گرفته‌ایم.

    نجفی خاطرنشان کرد: قطع درختان به‌منظور تولید ذغال و سوخت مورد نیاز حاشیه‌نشینان جنگل، ورود دام به اراضی جنگلی، آفات و بیماری‌های خشکسالی، وجود دام مازاد بر ظرفیت مراتع، چرای زودرس، ریزگردها، سهل‌انگاری گردشگران و آتش‌سوزی‌های طبیعی همه از عواملی است که جنگل‌های لرستان را تهدید می‌کند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *