×

۶۲ کاروان از استان لرستان ایام نوروز به عتبات عالیات اعزام می‌شود

  • کد نوشته: 3429
  • اسفند ۲۴, ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان : ۶۲ کاروان از استان لرستان ایام نوروز به عتبات عالیات اعزام می‌شود   مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان گفت: ۵۰ کاروان زمینی و ۱۲ کاروان هوایی امسال در ایام نوروز از استان لرستان به عتبات عالیات اعزام می‌شود. محمد خسروی ، در رابطه با اعزام کاروان زیارتی […]

    ۶۲ کاروان از استان لرستان ایام نوروز به عتبات عالیات اعزام می‌شود
  • مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان :

    ۶۲ کاروان از استان لرستان ایام نوروز به عتبات عالیات اعزام می‌شود

     
    عتبات عالیات

    مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان گفت: ۵۰ کاروان زمینی و ۱۲ کاروان هوایی امسال در ایام نوروز از استان لرستان به عتبات عالیات اعزام می‌شود.

    محمد خسروی ، در رابطه با اعزام کاروان زیارتی لرستان به عتبات عالیات در ایام نوروز اظهار داشت: بسته نوروزی اعزام کاروان‌های عتبات عالیات از امروز آغازشده و تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۶ ادامه دارد.

    وی افزود:  پیش‌ازاین افراد متقاضیان برای زیارت عتبات عالیات در سامانه ثبت‌نام کرده و قرعه‌کشی بین آن‌ها انجام شد.

    مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان با اشاره به اینکه اعزام این کاروان‌ها در قالب بسته نوروزی در مدت ۲۰ روز انجام‌ می‌گیرد عنوان کرد: درمجموع امسال در ایام نوروز ۶۲ کاروان از لرستان به عتبات عالیات اعزام می‌شود که نزدیک به ۵۰ کاروان به‌صورت زمینی و ۱۲ کاروان به‌صورت هوایی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

    وی بیان کرد: اعزام کاروان‌هایی هوایی استان ۲۰  و ۲۷ اسفندماه ۹۵ و چهارم فروردین‌ماه ۹۶ از خرم‌آباد به مقصد نجف اشرف یا بغداد انجام می‌شود.

    خسروی گفت: درمجموع نزدیک به دو هزار نفر از طریق ۵۰ کاروان زمینی و نزدیک به ۴۲۰ نفر از طریق کاروان‌هایی هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند تا از این سفر معنوی بهره ببرند.

    وی تصریح کرد: از نهم و دهم فروردین‌ماه سال ۹۶، اعزام‌های عادی سالانه از سر گرفته می‌شود و کسانی که تمایل به اعزام داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی ثبت‌نام کنند.

    مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به‌پیش رو بودن ایام ماه رجب و شعبان که مناسبت‌های بسیار ارزشمند و معنوی‌اند تقاضای بسیار زیادی برای مشرف شدن به عتبات عالیات در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ وجود دارد به همین جهت از هم استانی‌هایی که تمایل دارند به دفاتر زیارتی مراجعه و برای تاریخ موردنظر ثبت‌نام کنند.

    وی در رابطه با هزینه سفرهای عتبات عالیات اظهار داشت:  هزینه بسته نوروزی خاص است و در قالب اعزام‌های استانی لحاظ نمی‌شود که حدود ۲۰ درصد نسبت به اعزام‌های عادی افزایش دارد.

    خسروی افزود:  هزینه اعزام‌های استانی که بعد از ایام نوروز در استان آغاز می‌شود چون تابع نرخ دلار است و نرخ دلار تقریباً ثابت است ۹۶۰ هزار تومان است.

    وی عنوان کرد:  سازمان حج و زیارت استان لرستان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توانست  برای زائران لرستان طرح اعزام استانی را برنامه‌ریزی کند که اعزام کاروان‌ها در قالب این طرح از اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ آغاز شد و تا اسفندماه توانستیم پنج هتل (دو هتل در نجف، دو هتل در کربلا و یک هتل در کاظمین) را در اختیار زئران قرار دهیم.

    مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان بیان کرد: با اجرای طرح اعزام استانی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها دو میلیارد تومان کمتر از جیب زائران خارج شد به‌طوری‌که هر زائر از ۱۴۰ تا ۲۲۰ هزار تومان کمتر هزینه کرد.

    وی مزیت دیگر اجرای طرح اعزام استانی را استفاده از هتل‌های درجه بالاتر از هتل‌های سال‌های قبل دانست و گفت: ازآنجاکه در این طرح از آشپزهای ایرانی استفاده شد نظارت کامل‌تری بر تهیه و طبخ غذا انجام شد و غذا باکیفیت بهتری در اختیار زائران قرار گرفت.

    خسروی تصریح کرد: با اجرای طرح اعزام استانی، اعزام زائران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش یافت از همه مهم‌تر سطح رضایتمندی زائران با استناد به ساماندهی سامانه نظرسنجی از ۳۰ درصد افزایش یافت.

    وی به برگزیده شدن طرح اعزام استانی لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با برگزیده شدن این طرح سایر استان‌های کشور اجازه پیدا کردند که این الگو را در استان‌های خود اجرا کنند.

    مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان اظهار داشت: با انجام طرح اعزام استانی هرماه زمینه اشتغال ۱۵ نفر(کارگزار، آشپز، عوامل) به‌صورت مستقیم در عراق فراهم شد از طرفی قسمتی از مایحتاج ضروری کاروان‌ها نیز از محصولات استان تهیه شد.

    منبع:تسنیم

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *