×

۶ هکتار از اراضی ملی منطقه نمونه گردشگری کهمان آزادسازی شد

  • کد نوشته: 14779
  • اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰
  • ۰
  • دادستان شهرستان سلسله:کلیه تصرفات غیر قانونی انجام گرفته و اعیانیهای غیر مجاز در منطقه کهمان و سایر مناطق شهرستان بزودی رفع تصرف  و اعاده به وضع سابق خواهد شد.

    ۶ هکتار از اراضی ملی منطقه نمونه گردشگری کهمان آزادسازی شد
  • یونس آزادپوراظهار داشت: این مهم پیرو مصوبات جلسه رییس دادگستری لرستان مبنی بر برخورد قضایی با متصرفان بستر، حریم رودخانه ها و منابع ملی و تاکیدات مقام معظم رهبری به برخورد قاطع با متخلفان اجرایی شد.

    وی افزود: برخی افراد سودجو بدون در نظر گرفتن وضعیت زیست محیطی منطقه نسبت به قطع وسیع گونه های درخت بومی از جمله بید و  بلوط چند صد ساله، آتش زدن درختان خودروی واقع در بستر رودخانه ها و  غرس درخت گردو بصورت غیر مجاز اقدام کرده بودند، درحالیکه هیچگونه مجوز قانونی از ادارات ذیصلاح نداشتند و مالک نیز محسوب نمی شوند.

    وی ادامه داد: اقدام این افراد به علت کوتاهی و مسامحه مدیران برخی از ادارات شهرستان در ادوار گذشته موجب تخریب وسیع اراضی ملی، تصرف غیر قانونی حرائم، بستر رودخانه کهمان و منابع طبیعی شده که مصداق بارز تجاوز به اموال عمومی است.

    دادستان عمومی و انقلاب سلسله بیان کرد: با این اقدام ناشایست سودجویان، منطقه زیبای کهمان از درختان کهنسال و قدیمی خالی و محلی برای جولان متجاوزان به اراضی ملی شده است.

    آزادپور تصریح کرد: کوتاهی و مسامحه مدیران ادارات در عدم اعلام جرم نسبت به تصرفات غیر قانونی و عدم برخورد جدی و قانونی با متخلفان توسط مدیران سابق، موجب ایجاد توقع مالکانه برای متجاوزان به اراضی ملی در این منطقه شده بود.

    وی گفت: در این راستا جهت رفع تصرفات، دفاع از حقوق عامه و انفال عمومی در کارگروهی متشکل از اعضای شورای تامین، اداره منابع آب، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و با حضور فرمانده انتظامی شهرستان، یگان ویژه و امداد نیروی انتظامی و نیروی کمکی اعزامی از استان، اراضی واقع در بالای سراب خاصان تا تخت شاه در مرحله نخست به میزان حدود ۶ هکتار رفع تصرف و آزادسازی شد.

    آزادپور افزود: تمامی تصرفات این منطقه غیر قانونی انجام گرفته است بنابراین اعیانی های غیر مجاز منطقه کهمان و سایر مناطق شهرستان بزودی رفع تصرف و بازگشت به وضع سابق خواهد شد.

    وی با تاکید بر برخورد قاطعانه دستگاه قضا با متخلفان و متصرفان منابع ملی و انفال عمومی خاطرنشان کرد: در راستای آزادسازی کامل حرائم رودخانه و اراضی ملی شهرستان سلسله، بدون هیچگونه مماشاتی اقدام می شود.

    در شهرستان سلسله ۱۱۲ هزار هکتار اراضی ملی و بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب وجود دازد و منطقه کهمان نیز به واسطه باغ های زیبای گردو، رودخانه و سدهای پرورش ماهی از مکان های خوش آب و هوا و گردشگرپذیر است.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *