×

?باشهدا تا ظهور
گزیده ای از زندگی نامه شهید محمدحمید نقدی‌پور

  • کد نوشته: 10395
  • شهریور ۳۰, ۱۳۹۸
  • ۰
  • من به تازگی به جبهه می‌روم، شما هم باید دیگران را تشویق و ترغیب کنید تا راه امام را ادامه دهند. بچه‌هایِ روستا را جمع می‌کرد و برای‌شان جبهه و جنگ را وصف و تشویق‌شان می‌کرد که به جبهه بروند

    گزیده ای از زندگی نامه شهید محمدحمید نقدی‌پور
  • شهیدِ والامقام محمدحمید نقدی‌پور در سال ۱۳۴۵ در روستای دکاموندِ شهرستان الشتر در خانواده‌ای باایمان و انقلابی پا به عرصه گیتی نهاد. ایشان صداقت، صبر، فداکاری و ایمان را از والدین باتقوایِ خویش فرا گرفت.
    دوران تحصیل ابتدایی را در روستایِ دکاموند به پایان رساند و تا پایه دوم راهنمایی در مدرسه راهنمایی ابن‌سینا درسش را ادامه داد. در سالِ ۱۳۵۷ پدرِ عزیزش را از دست می‌دهد و محمدحمید دوشادوش مادر و برادرش در کنار درس خواندن در کارهایِ کشاورزی و دامداری کمک‌حال‌ خانواده می‌شود.
    در آذرماه ۱۳۶۲ به جبهه‌هایِ حق علیه باطل رهسپار می‌شود تا به ندایِ پیر فرزانه خمین لبیک گوید.
    محمدحمید با وجود سن کم داری روحیه‌ی عقلی و قوی فراتر از سن و سالش بوده است. عضو بسیج روستا و شهرستان بود و مسئولیت گروه مقاومت را برعهده داشت. به مادر و خواهرش توصیه می‌کرد:
    ” من به تازگی به جبهه می‌روم، شما هم باید دیگران را تشویق و ترغیب کنید تا راه امام را ادامه دهند. بچه‌هایِ روستا را جمع می‌کرد و برای‌شان جبهه و جنگ را وصف و تشویق‌شان می‌کرد که به جبهه بروند.
    برادر شهید از محمدحمید می‌گوید که تا چه حد مردم را برایِ رفتن به جبهه ترغیب می‌کرده است:
    “تقریبا آبان‌ماه بود که به کوهنوردی رفته بود. ما منتظر بودیم که از کوه بیاید. دو نفر مهمان داشتیم. وقتی از کوه آمد و دو نفر مهمان را با اسلحه‌هایِ در دست دید. شهیدِ عزیز آنها را در دست گرفت و به مهمان‌ها گفت: الان در جبهه‌های ما بچه‌هایِ زیادی هستند نیاز به کمک دارند و شما با اسلحه‌هایتان می‌خواهید به شکار بروید. چه سودی برایِ شما دارد تفنگ و اسلحه را بردارید، به میدان رزم بروید و از اسلام و انقلاب دفاع کنید!
    شهید نقدی‌پور در آخرین دیدار خود با خانواده که یک روز قبل از اعزام بود، به مادرش می‌گوید:
    “به فاطمه‌زهرا قسمتت می‌دهم شیرت را حلال کنی و از ته قلب راضی باشی که اعزام می‌شوم.
    نگذارید خواهرانم گریه و زاری کنند. سیاه نپوشید و حجاب خود را رعایت کنید. راه حضرت فاطمه “سلام‌الله‌علیها” و حضرت زینب “سلام‌الله‌علیها” را ادامه دهید.”
    محمدحمید همواره با خلق و خویِ حسنه در بین همسالان خود الگویِ یک نوجوان مسلمان و انقلابی به شمار می‌رفت. او وظایف شرعی و عبادی خود را به نحو احسن به جای می‌آورد و در همه صحنه‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعیِ انقلاب حضور داشت.
    در وصیت‌نامه شهید تأکید زیادی شده که پیرو ولایت‌فقیه باشید.

    پ ن: شهید نقدی‌پور، فهمیده‌ای دیگر بود که در غروب روز ۱۳۶۲/۹/۲۶ هنگام جابجایی نیروهایِ کمین در پاسگاه زید عراق، قلبش مورد اصابت ترکش خمپاره بعثیان قرار گرفت و با خونِ سرخش درختِ نوپایِ انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.
    روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
    ✍️کارگروه فرهنگی حوزه علمیه بنت‌الرسول “سلام‌الله‌علیها”

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *