×

ایجاد پایگاه امداد و نجات در مناطق گردشگری سلسله ضروری است

  • آبان ۱۸, ۱۳۹۸
  • ۰
  • وجود رودخانه های پرجوش و خروش و هجوم گردشگران به خنکای این رودخانه ها برای فرار از دست گرما، باعث می شود که حاشیه های این رودخانه های خروشان به مکان هایی ناامن برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود بگونه ای که بارها شاهد گزارش هایی از غرق شدگی و خفگی کودکان به دلیل رفتن در این رودخانه ها و عدم تسلط بر فنون شنا بوده ایم لذا وجود پایگاه های امداد و نجات و اورژانس خدمات پزشکی در این مناطق برای امدادرسانی بموقع به گردشگران ضروری به نظر می رسد.

    ایجاد پایگاه امداد و نجات در مناطق گردشگری سلسله ضروری است
  • با توجه به حجم بالای بازدید مسافران از مناطق گردشگری شهرستان سلسله ایجاد پایگاه‎های اورژانس و امداد و نجات جاده‎ای در این مناطق ضروری است.

     شهرستان سلسله بواسطه قرارگیری در شمال استان لرستان و داشتن آب و هوایی معتدل و طبیعتی سرسبز و زیبا به بهشت لرستان مشهور است، این شهرستان در فصول مختلف سال خصوصا در ایام بهار و تابستان پذیرای گردشگرای بسیاری از سراسر استان و حتی کشور است.

    در روزهای تعطیل ترافیک در مناطق گردشگری پربازدید این شهرستان همچون منطقه نمونه گردشگری کهمان و کاکارضا به اوج خود می رسد و حتی در ساعاتی از روز امکان تردد سهل و آسان در این مناطق وجود ندارد.

    وجود رودخانه های پرجوش و خروش و هجوم گردشگران به خنکای این رودخانه ها برای فرار از دست گرما، باعث می شود که حاشیه های این رودخانه های خروشان به مکان هایی ناامن برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود بگونه ای که بارها شاهد گزارش هایی از غرق شدگی و خفگی کودکان به دلیل رفتن در این رودخانه ها و عدم تسلط بر فنون شنا بوده ایم لذا وجود پایگاه های امداد و نجات و اورژانس خدمات پزشکی در این مناطق برای امدادرسانی بموقع به گردشگران ضروری به نظر می رسد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله با اشاره به مناطق گردشگری پربازدید شهرستان اظهار داشت: کهمان و کاکارضا از مهمترین مناطقی از شهرستان هستند که در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر استان و حتی کشور هستند، در ایام تعطیل و پربازدید تابستان حتی بیش از پنج هزار نفر از مناطق گردشگری شهرستان بازدید می کنند که این امر لزوم ایجاد پایگاه های امداد و نجات و اورژانس خدمات پزشکی در این مناطق را بیشتر می کند.

    فیروز میرزایی با اشاره به وقوع حوادث احتمالی جاده ای در مناطق گردشگری، عنوان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر لرستان انتظار می رود که ایجاد پایگاه های خدمات پزشکی و امداد و نجات جاده ای را در تمامی مناطق گردشگری شهرستان از جمله کاکارضا، کهمان، گلهو و سرابهای هنام و زز را در برنامه های آتی خود در این مناطق مد نظر داشته باشند.

    میرزایی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به اختصاص یک دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتور آمبولانس سیار برای منطقه نمونه گردشگری کهمان، ادامه داد: این امر می تواند نقش چشمگیری در پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در این منطقه داشته باشد.

    وی همچنین با اشاره به ثبت ۲۳۸ اثر ملی در شهرستان سلسله، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۴ اثر در شهرستان به ثبت ملی رسیده و ۱۶ اثر دیگر در آستانه ثبت است.

    ریس شبکه بهداشت و درمان سلسله نیز گفت: در شهرستان سلسله ۲ پایگاه خدمات اورژانس ۱۱۵ شهری به خدمات دهی به شهروندان مشغول هستند.

    دکتر جواد عموزاده عنوان کرد: همچنین یک پایگاه جاده ای در ایواندره و یک پایگاه جاده ای دیگر در بخش فیروزآباد وجود دارد که در حال فعالیت هستند و ۲ پایگاه در دست بهره برداری در مناطق پرسگ و عدل آباد نیز ایجاد شده اند که بعلت عدم بکارگیری نیرو، فعلا فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

    وی با اشاره به منطقه نمونه گردشگری کهمان، خاطرنشان کرد: به دلیل حجم بالای گردشگران این منطقه، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، یکدستگاه خودروی آمبولانس و ۲ دستگاه موتورآمبولانس سیار به این منطقه اختصاص داده است تا در روزهای تعطیل بتوانند با حضور در این مناطق به شهروندان خدمات فوری ارائه دهند.

    وی افزود: در صورت اختصاص بودجه و زمین موردنیاز، این آمادگی وجود دارد که در مناطق گردشگری شهرستان پایگاه خدمات پزشکی برای ارائه خدمات به گردشگران ایجاد شود.

    منبع :ایرتا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *