×

امام جمعه الشتر :تجمل‌گرایی سبب دور شدن از سبک زندگی اسلامی می‌شود

  • کد نوشته: 2839
  • اسفند ۶, ۱۳۹۵
  • ۱ دیدگاه
  • امام جمعه الشتر یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی را تجمل‌گرایی ذکر و اظهار داشت: فرهنگ تجمل‌گرایی سنخیتی با اسلام ندارد و متأسفانه امروزه ما با دستان خودمان مروج فرهنگ غلط تجمل‌گرایی شده‌ایم. به گزارش نیسانیوز به نقل ازخبرنگار لرسو؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به ایام […]

    امام جمعه الشتر :تجمل‌گرایی سبب دور شدن از سبک زندگی اسلامی می‌شود
  • امام جمعه الشتر یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی را تجمل‌گرایی ذکر و اظهار داشت: فرهنگ تجمل‌گرایی سنخیتی با اسلام ندارد و متأسفانه امروزه ما با دستان خودمان مروج فرهنگ غلط تجمل‌گرایی شده‌ایم.

    به گزارش نیسانیوز به نقل ازخبرنگار لرسو؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، ضمن تشکر از هیئات مذهبی شهرستان در برپایی مراسمات مختلف در ایام فطمیه(س)، گفت: خداوند متعال این بانوی بزرگوار را در قرآن به نام کوثر خطاب کرده و پیامبر اسلام(ص) نیز از آن حضرت به عنوان پاره تن خود یاد کرده است.

    وی افزود: گریه‌های حضرت فاطمه زهرا(س)، برای انحراف جامعه بود که نتیجه آن انحرافات را امروز در دنیا می‌توانیم مشاهده کنیم که گروه‌های افراطی تروریستی به اسم اسلام به جان مسلمانان افتاده‌اند.

    خطیب جمعه الشتر در ادامه با اشاره به ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، این کنفرانس را موجب بیداری چشمان ملت‌های آزادی‌خواه جهان به مظلومیت فلسطین خواند و گفت: متأسفانه به خاطر مصائب و مشکلاتی که استکبار جهانی و در رأس آن، آمریکای جنایتکار در یمن، عراق و سوریه بوجود آورده، مسأله فلسطین کمرنگ‌تر شده که سخنان مقام معظم رهبری در این کنفرانس موجب بیداری ملت‌های آزادی‌خواه جهان و بخصوص مسلمانان شد.

    وی با بیان اینکه مسأله فلسطین در رأس امور مسائل دنیای اسلام است، گفت: با وجود مشکلاتی که استکبار برای ملت‌های مسلمان بوجود آورده، جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی نباید در حاشیه قرار بگیرد و مسلمانان بایستی نسبت به مسأله فلسطین و جنایات رژیم جعلی صهیونیسم حساس باشند.

    وی افزود: این کنفرانس، همه نگاه‌ها را معطوف به مظلومیت فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی کرد.

    امام جمعه الشتر ادامه داد: مقام معظم رهبری بر امیدواری مسلمانان و خوشبینی آنان به وعده‌ها و آیات الهی تأکید کردند که باطل ماندگار نخواهد بود و به فضل خداوند متعال به زودی شاهد قطع شدن دستان پلید استکبار و رژیم جنایتکار اسرائیل در منطقه خواهیم بود.

    خطیب جمعه الشتر با اشاره به ۸ اسفند، روز امورتربیتی، تصریح کرد: تربیت، یک امر اکتسابی است که فرد در فضای جامعه و در تعاملات اجتماعی کسب می‌کند.

    وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تربیت اسلامی، اضافه کرد: جامعه‌ای می‌تواند پیشرفت کند که در آن، امنیت اخلاقی و امنیت اجتماعی وجود داشته باشد.

    حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی نتیجه دوری از تربیت اسلامی است و آغاز تربیت اسلامی، در خانواده و در مدارس شکل می‌گیرد.

    وی خاطرنشان ساخت: دشمن در صدد گرفتن اعتقادات و باورهای جوانان است لذا انتظار این است که متولیان فرهنگی به فراخور و تناسب وضعیت موجود، برای جوانان برنامه داشته باشند و نباید این امر، دست‌کم گرفته شود.

    خطیب جمعه الشتر یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی را تجمل‌گرایی خواند و تصریح کرد: فرهنگ تجمل‌گرایی سنخیتی با اسلام ندارد .

    حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: متأسفانه امروزه ما با دستان خودمان در رسانه ملی مروج فرهنگ غلط تجمل‌گرایی شده‌ایم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۹ اسفند، سالروز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: کیفیت کالاهای داخلی باید بالا برود.

    وی افزود: مردم حامی کالای ایرانی هستند اما نباید کالای بی‌کیفیت را با قیمت گزاف عرضه کرد که نمونه آن وجود خودروهای بی‌کیفیت با مصرف بنزین بالا و ایمنی پایین و قیمت بسیار بالاست.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “امام جمعه الشتر :تجمل‌گرایی سبب دور شدن از سبک زندگی اسلامی می‌شود”

    1. سینا گفت:

      سلام
      تشکراز سایت خوبتون
      موفق باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *