×

واژه امید؛ سرپوشی بر ناکارآمدی ۴ ساله دولت

  • کد نوشته: 2968
  • اسفند ۱۳, ۱۳۹۵
  • ۰
  • امروز که دولت تدبیر و امید نتوانسته است به شعارهای خود جامه عمل بپوشاند، شعارهای «امید»، «حمایت از خنده  شادی» و «عدم تقابل با جهان»، را ابزاری برای پوشاندن وعده‌های عملی نشده خود کرده است. در روزهای اخیر شاهد سخنرانی‌ رییس جمهور روحانی در خصوص مسائل کشور بودیم که عمده آنها بر روی اقتصاد کشور […]

    واژه امید؛ سرپوشی بر ناکارآمدی ۴ ساله دولت
  • امروز که دولت تدبیر و امید نتوانسته است به شعارهای خود جامه عمل بپوشاند، شعارهای «امید»، «حمایت از خنده  شادی» و «عدم تقابل با جهان»، را ابزاری برای پوشاندن وعده‌های عملی نشده خود کرده است.

    در روزهای اخیر شاهد سخنرانی‌ رییس جمهور روحانی در خصوص مسائل کشور بودیم که عمده آنها بر روی اقتصاد کشور و مسأله دفاع از برجام متمرکز بود. به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات سال ۹۶، رییس جمهور با شعار «امید»، «حمایت از خنده  شادی» و «عدم تقابل با جهان»، در پی پوشانیدن وعده‌های عملی نشده خود هست. آنچه به وضوح در کشور ملموس است، نشان از ۴ سال ناکارآمدی برنامه‌های دولت در حوزه اقتصادی و عملی نشدن وعده‌های دولت تدبیر و امید در این حوزه است. در این ۴ سال، اقتصاد کشور جدای از آنکه بر رونق تولید داخلی متمرکز نشد بلکه همه توان دولت صرف به ثمر رسیدن برجام گردید که به عقیده بیشتر کارشناسان مسائل سیاسی و اقتصادی، برجام نتوانست برای کشور مفید باشد. برخی کارشناسان معتقدند که اگر همه تعهدات برجام هم عملی می‌شد، بازهم تأثیر خاصی در حوزه اقتصاد رخ نمی‌داد چرا که تنها زمانی می‌توان گفت که پایه‌های اقتصادی کشور مستحکم و از تکانه‌های جهانی ایمن خواهد بود که اقتصاد کشور متکی بر ظرفیت‌های داخلی باشد و از هرگونه وابستگی به خارج از کشور به دور باشد و این یعنی همان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری که متأسفانه باید گفت که امروز و در پایان سالی که به همین نام مزین است، کار عملی جدی از سوی دولت برای تحقق این موضوع در کشور صورت نگرفته است. اگر دولت محترم آنچنانکه برای تحقق برجام تلاش کرد، برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کرد، بدون فرصت‌سوزی، امروز هم شاهد رونق اقتصادی و هم شاهد نشاط در جامعه بودیم.

    کارشناسان اقتصادی بر این باورند، با وجود آنکه مهم‌ترین مسأله کشور، رونق اقتصادی است اما همچنان به این مهم دست پیدا نکرده‌ایم؛ این در حالیست که دشمنان تمام توان خود را بر حوزه اقتصادی متمرکز کرده‌اند تا با ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم را نسبت به آرمان‌های والای انقلاب بدبین نمایند و در این راستا همه ابزار از جمله رسانه‌های وابسته به استکبار بیشترین تلاش را می‌کنند. اقتصاد مقاومتی نه تنها شکوفایی اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت بلکه توطئه دشمنان نظام را نیز خنثی خواهد کرد؛ یعنی با تحقق اقتصاد مقاومتی، دو امر بسیار مهم و حیاتی امروز جامعه مبنی بر رونق اقتصادی و خنثی‌سازی تلاش دشمنان برای ضربه زدن به این نظام مقدس، قطعاً تحقق می‌یافتند. گرچه گفته می‌شود که اقتصاد کشور وارد نرخ رشد پایین شده اما اکثر کارشناسان بر این اعتقادند که نرخ رشد پایین از رکود خطرناک‌تر است چرا که با توجه به این اقتصاد پر مشکل و با نرخ رشد پایین، مسائل و مشکلات بیش از پیش خواهد شد و اقتصاد کشور با نرخ رشد پایین نخواهد توانست بهره‌وری لازم را ایجاد کرده و موجب ایجاد اشتغال گردد لذا اگر روند کنونی ادامه یابد، در سال‌های آینده اقتصاد کشور با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو خواهد شد. رییس جمهور محترم بارها تأکید کرده‌اند که برخی از بخش‌ها مانند فروش نفت شاهد افزایش تولید بوده اما در عین حال آنچنانکه در رسانه‌ها دیده می‌شود، بخش‌های مختلف گاهاً حتی رشد منفی را تجربه کرده‌اند که متوسط این ارقام موجب مثبت شدن نرخ رشد شده است.

    امروز مهم‌ترین مسأله کشور، بیکاری است. جوانان تحصیل‌کرده که با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، با نگرانی آینده خود را دنبال می‌کنند و آنچه را که دولتمردان در ارتباط با رونق اقتصادی در سخنرانی‌های خود اعلام می‌کنند، جوانان بیکار تحصیل‌کرده از آن محروم هستند. امروز و پس از ۴ سال ناکارآمدی برنامه‌های دولت در حوزه اقتصادی، رکود سنگین بر بازار، افزایش بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، بی‌پاسخ ماندن چرایی عدم مقابله با حقوق‌های نجومی و… رییس جمهور محترم واژه امید و نشاط را ابزاری قرار داده تا بدین وسیله از پاسخ به موج انتقادات از عملکرد دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی طفره بروند.

    تمسخر منتقدان به اینکه آنان با نشاط و امید مخالف هستند! نخواهد توانست دولت را از ورطه سقوط محبوبیت ۵۰ درصدی در سال ۹۲ نجات دهد بلکه این نوع سخنان تند که بر پایه مسائل غیرواقعی می‌باشند، بیش از پیش ناکارآمدی ۴ ساله دولت را آشکار می‌سازد.

    منبع : لرسو

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *