×

سومین روز اعتراض کارگران شهرداری بروجرد؛ ۸ ماه زندگی بدون حقوق

  • بهمن ۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  • کارگران شهرداری بروجرد امروز بار دیگر برای دریافت حقوق معوق خود تجمع کرده و خواستار مطالبات ۸ ماهه خود شدند.   به گزارش نیساخبر“حدود هشت ماه از معوق ماندن حقوق کارگران شهرداری بروجرد می‌گذرد و علیرغم اعتراضات مکرری که این کارگران در مقابل شهرداری و شورا داشته‌اند هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند اما سفره خالی […]

    سومین روز اعتراض کارگران شهرداری بروجرد؛ ۸ ماه زندگی بدون حقوق
  • کارگران شهرداری بروجرد امروز بار دیگر برای دریافت حقوق معوق خود تجمع کرده و خواستار مطالبات ۸ ماهه خود شدند.

     

    کارگران بروجرد

    به گزارش نیساخبر“حدود هشت ماه از معوق ماندن حقوق کارگران شهرداری بروجرد می‌گذرد و علیرغم اعتراضات مکرری که این کارگران در مقابل شهرداری و شورا داشته‌اند هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند اما سفره خالی این کارگران سبب شد تا باز هم تجمع کنند و امروز برای سومین بار راهی شهرداری و شورای شهر شوند و خواستار مطالبات خود شوند تا شاید قدمی برای پرداخت حقوقی که ماه‌ها عقب مانده است برداشته شود.

    موکول کردن پرداخت حقوق معوق کارگران به زمان نامعلوم سبب شده تا این کارگران به وعده‌های مسئولان دلسرد باشند و هر روز خواستار مطالبات خود باشند.

     یکی از کارگران شهرداری بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به حقوق معوق مانده و مشکلات زندگی‌اش اشاره می‌کند و می‌گوید: حدود ۸ ماه می‌گذرد و ما همچنان چشم انتظار حقوق هستیم، زندگی به کام زن و بچه‌ام تلخ شده است و هر روز باید شرمنده نداشته‌های خانواده‌ام باشم.

    سفره خالی کارگران شهرداری بروجرد

    وی به پیش رو بودن عید نوروز و دستان خالی‌اش برای تامین نیازهای اولیه زندگی‌اش اشاره می‌کند و می افزاید: کارگران همیشه برای دریافت حقوق معوقشان تجمع می‌کنند اما هر بار یک وعده توخالی به آنها داده می‌شود

    یکی دیگر از کارگران شهرداری بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اینگونه از مشکلاتش می‌گوید: چندین ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم دستمان خالی است و هر روز باید برای مخارج زندگیمان از دیگران قرض بگیریم، از وعدهها خسته شده‌ایم و خواستار حقوقمان هستیم.

    اشرف چگنی عضو شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به مراجعات مکرر کارگران شهرداری بروجرد برای پرداخت حقوق معوق خود اشاره می‌کند و می‌گوید: تعداد نیروهای شهرداری اضافه بر تعداد سازمانی است.

    وجود نیروی مازاد در شهرداری بروجرد

    وی یکی از علت‌های تاخیر حقوق های نیروهای شهرداری بروجرد را نیروهای مازاد می‌داند و می‌افزاید: ۸۸۰ نفر نیروی زیر دیپلم در شهرداری وجود دارد که در پیکر اداری شهرداری سازمان دهی شدند و دوباره باید هزینه اضافه بدهیم تا نیروی پیمانکار نظافت شهر را انجام دهند در حالی که اگر از توان همان نیروها استفاده شود حداقل چند ماه حقوقشان جلوتر می‌افتد.

    عضو شورای اسلامی شهر بروجرد که مشکل دیگر شهرداری بروجرد را عدم پرداخت مطالبات می‌داند، عنوان می‌کند: شهرداری بروجرد حدود  ۷ میلیارد تومان از ادارات مختلف طلب دارد پس ادارات باید طلب شهرداری را بدهند چون شهرداری یک نهاد غیر دولتی و خودگران است بنابراین اگر ادارات طلب شهرداری را پرداخت کنند، شهرداری نیز می‌تواند حقوق کارکنان را پرداخت کند.

    عدم پرداخت مطالبه ۷ میلیاردی شهرداری

    وی تصریح می‌کند: متاسفانه برخی ادارات اهمیتی به پرداخت مطالبات شهرداری نمی‌دهند و با توجه به مشکلات این کارگران بنا شد پرونده‌های این ادارات در ماده ۷۷ حکم بگیرند تا پول را پرداخت کنند و بتوانیم حقوق کارگرانمان را پرداخت کنیم.

    چگنی به جلسه برگزار شده برای حل مشکل کارگران شهرداری اشاره می‌کند و می‌گوید: از آنجا که در ایام بهمن یک تخفیف داده می‌شود و درآمدهای شهرداری دو تا سه برابر می‌شود مطرح شد که شهرداری تمام درآمدها را صرف هیچ کاری نکند تا  فقط بتواند حقوق کارگران را پرداخت کند.

    معوق ماندن حقوق کارگران شهرداری

    وی می افزاید: ما به کارگران شهرداری حق می‌دهیم چون ۶ الی ۷ ماه حقوق معوق دارند بالاخره این کارگران نیز زن و بچه دارند و باید درآمدی برای خانواده‌شان داشته باشند.

    عضو شورای اسلامی شهر بروجرد عنوان می‌کند: کسانی هم که به شهرداری بدهکار هستند بدانند نانی که در سفرهشان است، نصف آن سهم کارگران شهرداری است و این دین را باید از گردن خود دربیاورند تا  شورا و شهرداری واقعا خجالت زده نیرویی که دارد زیر پای همه را جارو میکند نباشد.

    لزوم صدور حکم شهردار بروجرد از سوی وزارت کشور

    وی سپس به عدم صدور حکم شهردار منتخب بروجرد اشاره می‌کند و می‌افزاید: در بحث مشکلات پیش آمده وزارت کشور هم مقصر است؛ وزارت کشور باید سریع وضعیت شهردار بروجرد را تعیین تکلیف کند.

    عضو شورای اسلامی شهر بروجرد عنوان می‌کند: دولت نیز باید کمک کند تا مشکلات شهرداری بروجرد حل شود و انتظار داریم آنهایی که به شهرداری بدهکاراند، بدهی خود را پرداخت کنند چون اگر  بدهکاری خود را ندهند در این سفره خالی شهرداری شریک هستند.

    معوق ماندن حقوق کارگران شهرداری بروجرد سبب شده خبرگزاری تسنیم بارها در گزارش‌های مختلفی تحت عنوان «تجمع کارگران شهرداری بروجرد در اعتراض به تعویق ۷ ماه حقوق»،«مثنوی هفتاد مَنِ شهرداری بروجرد/ وقتی شهرداری کارد و شورای شهر پنیر می‌شود/عقد قراردادهای دهان‌پرکن و معوقات ۶ ماهه کارگران»،«وعده‌های بی‌عمل/کارگران شهرداری بروجرد ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند»، «بحران شهرداری بروجرد بر اثر رکود؛ کارگرانی که ۶ ماه حقوق نگرفته‌اند»به مشکلات کارگران شهرداری بروجرد بپردازد که این بار نیز معوق ماندن حقوق ۷ ماهه این کارگران زحمتکش سبب شد تا دغدغه‌های آنها در این گزارش بازگو شود تا شاید وعده‌ها به عمل تبدیل شود.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *