×

۱۲۲ مقاله به نهمین دوره همایش سیره علوی ارسال شد

  • مرداد ۱, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: ۱۲۲ مقاله در ۴ محور به نهمین دوره همایش سیره علوی ارسال شد. به گزارش نیساخبر” علی نادر دهقانی الوار در جلسه برنامه ریزی دهمین همایش ملی سیره علوی که در بیت امام جمعه برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش سیره علوی در دانشگاه‎‌ها اظهار داشت: این برنامه هر ساله […]

    ۱۲۲ مقاله به نهمین دوره همایش سیره علوی ارسال شد
  • رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: ۱۲۲ مقاله در ۴ محور به نهمین دوره همایش سیره علوی ارسال شد.

    لرستان| 122 مقاله به نهمین دوره همایش سیره علوی ارسال شد

    به گزارش نیساخبر” علی نادر دهقانی الوار در جلسه برنامه ریزی دهمین همایش ملی سیره علوی که در بیت امام جمعه برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش سیره علوی در دانشگاه‎‌ها اظهار داشت: این برنامه هر ساله با مسئولیت یکی از دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود که تاکنون ۹دوره این همایش برگزار شده و در مجموع هزار و ۱۰۰مقاله برتر در ۳۰محور با ۴۰موضوع مشخص چاپ شده است.

    وی افزود: در نهمین دوره با مسئولیت جهاد دانشگاهی ۱۲۲مقاله در۴ محور به دبیرخانه وارد شده است و خوشبختانه نویسندگان مقالات ۸۵ درصد دورهPHD وبالا تر، حدود ۱۲درصد دوره ارشد یا معادل را دارند.

     رئیس جهاددانشگاهی لرستان عنوان کرد: از تعداد شرکت کنندگان در همایش ۷۹درصد مرد و ۲۱درصد خانم هستند که از سراسرکشور مقاله نوشته بودند.

    وی به مهمترین زمینه کاری مدنظر در مقالات اشاره کرد و گفت: بیشترین مقالات با موضوع اقتصادی بوده چون تاکید ما تداخل مقالات با نامگذاری سال‌ها از طرف مقام معظم رهبری و همچنین ۲۰درصد مقالات در زمینه فرهنگی، سیاسی و موضوعات بین المللی بوده است.

    دهقانی الوار تصریح کرد: از دیگر اقدامات در برگزاری همایش سیره علوی فضا سازی رسانه‌ای است که درهمین راستا در سطح استان خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به موضوع سیره علوی می‌پردازند وب ر این اساس در روز برگزاری نهمین همایش سیره علوی ۴۸ خبر در سایت‌های مختلف کشور کار شده بود و ۵۰خبر توسط رسانه‌هایی که در خارج کشور نیز فعالیت دارند منتشر شده است.

    وی بیان کرد: چکیده مقالات به زبان انگلیسی از دیگر اقدامات برگزاری همایش سیره علوی بوده و در یک سایت علمی که مورد توجه دانشمندان است منتشر کرده‌ایم.

    رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: از شاخص‌های مهم برگزاری سیره علوی طراحی سایت همایش سیره علوی بوده است که متاسفانه این سایت در گذشته تعطیل شده ولی در نهمین دوره مجدد راه‌اندازی شد. این سایت نباید تعطیل شود.

    وی خاطرنشان کرد: همایش سیره علوی یکی از کارهای شاخص فرهنگی و دانشگاهی است که در استان لرستان شروع است.

    برنامه‌های بنیاد غدیر در قالب ۴ بخش تدوین شده است

    رضا زینی وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان  نیز در این جلسه با بیان اینکه خدمت در دستگاه امیرالمومنین علی (ع) به عنوان یک انسان کامل برای ما چراغ هدایت است اظهار داشت: اعتقاد و باور به ائمه در عمق وجود مردم جاری است و زیستن در بین چنین مردمی افتخاری بزرگ است.

    وی افزود: مناسبت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی ومذهب تشیع است فرصت بسیار مغتنمی است برای معرفی ائمه به عنوان الگو در جامعه و بهره‌گیری سیره عملی این بزرگان در تربیت فرزندان و آیندگان جامعه که آموزش و پرورش در این عرصه می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

    مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: شخصیت حضرت امیر، فرزندان و همسر ایشان در تاریخ بشر استثناء است و آن حضرت بهترین الگوی عملی برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی و بهترین منشور عملی برای اجرای مسئولیت نامه ۵۳حضرت امیربه مالک اشتر است.

    زینی وند مقدم به سیاست‌های کلی بنیادغدیر اشاره کرد و گفت: این بنیاد در قالب یک برنامه ۵ساله بر اساس رسالت بنیاد غدیر در راستای تحقق چشم انداز ۲۰ساله کشور دارد تدوین و هدف اصلی این برنامه جذب نسل جوان و افزایش گستره مخاطب است.

    وی به تاکید بنیاد بر اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه‌‍‌های غدیر، سیره علوی، ولایت و امامت اشاره و اظهارداشت: با توجه به شرایط امروز جهان اسلام، محوریت این برنامه‌ها تقویت وحدت بین مسلمانان است.

    مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: برنامه‌های بنیاد غدیر در قالب ۴ بخش تدوین شده است و همچنین امسال دهه امامت و ولایت با هفته دولت تقارن دارد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواستاریم با توجه به اهمیت موضوع برنامه‌های بنیاد غدیر این موضوع تحت الشعاع هفته دولت قرارنگیرد.

    وی از دیگر برنامه‌های بنیادغدیر را برنامه فرهنگی، تبلیغی دانست و بیان کرد:عمده کار بنیاد غدیر برنامه فرهنگ سازی و زیربنایی است با توجه به اینکه در کلیه مناسبت ‌مردم به صورت خودجوش ارادت و علاقه خود را به ائمه بیان می‌کنند و امیدواریم بتوانیم این فرهنگ و باورها را در بین مردم عمق ببخشیم.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *