×

عملیات اجرایی فاز سوم ایستگاه پمپاژ فیض آباد آغاز شد

  • کد نوشته: 9395
  • بهمن ۱۵, ۱۳۹۷
  • ۰
  • همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی فاز سوم ایستگاه پمپاژ فیض آباد شهرستان سلسله روز یکشنبه آغاز شد. به گزارش نیساخبر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در این آیین با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ فیض آباد سال ۸۳ آغاز شده است، اظهار داشت: هدف از ایجاد این […]

    عملیات اجرایی فاز سوم ایستگاه پمپاژ فیض آباد آغاز شد
  • همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی فاز سوم ایستگاه پمپاژ فیض آباد شهرستان سلسله روز یکشنبه آغاز شد.

    به گزارش نیساخبر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در این آیین با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ فیض آباد سال ۸۳ آغاز شده است، اظهار داشت: هدف از ایجاد این ایستگاه تامین آب موردنیاز برای سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه بوده است.
    رضا میرزایی، با اشاره به اینکه ایستگاه پمپاژ فیض آباد بزرگترین ایستگاه پمپاژ غرب کشور است، افزود: فاز یک و دوی این طرح سال گذشته با زیر پوشش بردن یکهزار ۴۴۰ هکتار از اراضی منطقه به بهره برداری رسید و اجرای فاز سوم آن نیز امسال آغاز شده است.
    وی هدف از اجرای فاز سوم این طرح را تامین آب موردنیاز برای ۶۵۰ هکتار از اراضی منطقه عنوان کرد و گفت: ایستگاه اصلی طرح پمپاژ فیض آباد دارای ۸۵ درصد و عملیات اجرایی شبکه های یک و دو دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
    مدیرعامل آب منطقه ای لرستان خاطرنشان کرد: برای این ایستگاه تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده که ۱۲۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی و ۲۵۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات ملی بوده است.
    فرماندار سلسله نیز در این آیین با بیان اینکه تا پایان حیات بر روی کره زمین خدمات شرکت آب منطقه ای در این حوزه به شهرستان سلسله فراموش نشدنی است، افزود: اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ درصد ارزش افزوده برای مردم منطقه به همراه داشته که حاصل زحمات آب منطقه ای لرستان بوده است.
    شریف خسروی گفت: انتظار داریم پیمانکار طرح با حداکثر توان شبکه های سه و چهار این ایستگاه را اجرا کند و شرکت آب منطقه ای نیز از جلوگیری کشت محصولات آبدوست که ممنوعیت آن در شهرستان سلسله اعلام شده مراقبت نماید.
    وی با اشاره به حق آبه شهرستان های پایین دست، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم حق آبه شهرهای پایین دست محدود و دسترسی آن ها از این نعمت خدادای گرفته شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *