×

نماینده ولی فقیه در استان لرستان :
حمایت از مستضعفین آرمان انقلاب است

  • کد نوشته: 9406
  • بهمن ۲۰, ۱۳۹۷
  • ۰
  • ۲۲ بهمن روز وحدت و انسجام و یک‌پارچگی و روز اعلام آمادگی است و این افتخاریست که ۴۰ سال خود را نشان داده و این معجزه است.

    حمایت از مستضعفین آرمان انقلاب است
  •  

    آیت الله میرعمادی در مراسم گرامی‌داشت چهل‌مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز شهادت حضرت زهرا س در شهرستان سلسله گفت: شناخت سیره‌ی فاطمی نیاز امروز جامعه است.

    نماینده‌ی ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به تقارن دهه‌ی مبارکه فجر با ایام فاطمیه، چهار سیره‌ی فاطمی که در انقلاب اسلامی ایران تجلی پیدا کرده را تشریح کرد و گفت: اولین سیره فاطمی دانش افزایی در جامعه بوده است، خطبه های حضرت زهرا(س) نمونه‌ای از این دانش افزایی است که فلسفه احکام را بیان فرمودند. حضرت زهرا(س) تلاش کرد تا جامعه از جهل به دور باشد.
    وی گفت: سیره فاطمه زهرا(س) پاسخگویی بوده است، امری که به عنوان مطالبه گری مطرح است، مردم حق مطالبه گری از مسولان را دارند. هر کسی در هر مسولیتی قرار دارد و امکانات زیر دستش است باید پاسخ دهد، مطالبه گری سبب شفافیت است، روش ظالمان و مسکتبران این بوده که مردم را در جهل بگذارند، امام(ره) به مسولین می‌گوید هرگاه شما به مردم زور گفتید بدانید شما دیکتاتور شده‌اید. و هرگاه تلاش کردید مردم را در جهل و ناآگاهی قرار دهید خوی استکباری پیدا کرده اید، اگر مسولی به مردم زور بگوید دیکتاتور است، سیره مهم فاطمه(س) آگاهی بخشی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه است.

    وی افزود: مقام معظم رهبری از پیشرفت علمی کشور حمایت کرده است، آیا کسی می تواند پیشرفت علمی کشور را انکار کند؟ امروز غربی‌ها از مطالب علمی دانشمندان ما استفاده می کنند، ما باید پیشرفت علمی داشته باشیم، اگر در این چهل سال پیشرفت علمی نداشتیم انقلاب از بین می‌رفت، قبل از انقلاب اجازه یادگیری علم و صنعت را به ایرانی ها نمی‌دادند، عظمت جمهوری اسلامی این است که توان علمی‌اش بالاست.

    آیت الله میرعمادی در ادامه با ذکر دومین سیره‌ی فاطمی که در انقلاب اسلامی ایران تجلی پیدا کرده است گفت: دومین سیره‌ی فاطمی متجلی در انقلاب اسلامی، معنویت بخشی بوده است، تمام تلاش حضرت زهرا(س) این بود در خانواده معنویت حاکم باشد در جامعه معنویت حاکم باشد، انقلاب اسلامی ایران انقلاب معنویت بود، افتخارمان باید این باشد که چقدر معنویت داشته ایم، نه این که افتخار کنیم چقدر کنسرت برگزار کرده ایم! سیره فاطمی معنویت بخشی بود، چقدر جوانان را به سوی دین آورده‌ایم؟ گاهی در جشنواره‌هایی که به اسم انقلاب برگزار می‌شود هیچ بویی از معنویت و انقلاب نیست، پیاده روی اربعین و برپایی ۹۰۰ نماز جمعه در کشور از برکات معنوی انقلاب است، معنویت‌بخشی از دست‌آوردهای انقلاب است، جوانان مومن و انقلابی و پای‌کار از دست‌آوردهای انقلاب است، رهبر حکیم انقلاب فرمودند که نسل سوم و چهارم انقلاب وفاداری‌شان بیشتر از گذشته است. طاغوت دینداری جاهلانه را می‌خواست همچنان که رضاشاه گاهی در محرم عزاداری می‌کرد و از طرف دیگر مسجد گوهرشاد را به گلوله می‌بست.

    آیت الله میرعمادی گفت: سومین سیره‌ی حضرت زهرا(س) بصیرت بخشی است، هیچ‌کس مانند فاطمه(س) بصیرت بخشی نمی‌کند، چرا سفارش کرد که قبر مطهرش تا ظهور فرزندش آشکار نشود! می‌خواست تا ظالمان را فراموش نکنیم، خطبه می‌گفت برای بصیرت بخشی، تا زمان ظهور مبارزه ادامه دارد و حضرت زهرا بصیرت بخشی می‌کند، مواظب باشیم جای قاتل و مقتول عوض نشود، جای ظالم و مظلوم عوض نشود، انقلاب اسلامی مردم را بیدار کرد و بصیرت بخشی نمود، اگر شهادت زهرا(س) نبود، خبری از ولایت و امامت نبود، امروز هم همینطور است، عده‌ای دارند جای قاتل و مقتول را عوض می‌کنند، باید از سیره ‌فاطمی درس بیاموزیم.
    وی چهارمین سیره‌ی فاطمی را توانمندسازی برشمرد و افزود: سیره چهارم فاطمه(س) توانمند سازی جامعه است، فاطمه(س) به دنبال توانمند سازی از لحاظ سیاسی از لحاظ اقتصادی از لحاظ معنوی بود، چقدر انفاق کرد چقدر به نیازمندان کمک کرد، ما نباید دنبال اشرافی گری باشیم، دنبال کاخ نشینی باشیم، خانه فاطمه(س) ساده و گلی، ولی مملو از صفا و صمیمیت بود، رفتار ما نباید طاغوتی باشد، به محرومین توجه داشته باشیم، ما غفلت کردیم، آرمان انقلاب توجه به محرومین است، انقلاب، انقلاب مستضعفین است.

    نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان از مردم مومون و انقلابی شهرستان سلسله و جوانان جبهه فرهنگی انقلاب تقدیر کرد و گفت: ۲۲ بهمن به رغم دشمنی‌های چهل ساله باشکوه برگزار خواهد شد، ۲۲ بهمن تجلی اراده خداوند در گام‌های ملت بزرگ ایران اسلامی است، ۲۲ بهمن روز وحدت و انسجام و یک‌پارچگی و روز اعلام آمادگی است و این افتخاریست که ۴۰ سال خود را نشان داده و این معجزه است.

    در پایان مراسم هم از ۹ نفر از نخبگان هنری و ادبی و فرهنگی و جهادی شهرستان سلسله تقدیر به عمل آمد

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *