×

افسارگسیختگی کرونا در لرستان؛ ۱۶ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند

  • اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰
  • ۰
  • شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان همچنان رو به افزایش است و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند.

    افسارگسیختگی کرونا در لرستان؛ ۱۶ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند
  •  این روزها شیوع کرونا در استان لرستان در سایه بی توجهی‌ها شرایط پیچیده‌ای به خود گرفته و این بیماری هزار چهره کرونا، در استان روز به روز خطرناک‌تر می‌شود.

    کرونا این مهمان ناخوانده حضورش در استان لرستان همچنان تداوم دارد ولی متاسفانه باید گفت در این  میان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان  ابزارهای مهم مقابله کرونا از طرف  مردم و نادیده گرفته شده و زندگی در بیشتر شهرهای استان انگار به حالت عادی برگشته و استرس و ترس ناشی از مبتلا شدن به کرونا را در ظاهر بسیاری از شهروندان نمی‌توان مشاهده کرد.

     افزایش روز افزون مبتلایان به کرونا در لرستان 

    به جرأت می‌توان گفت بسیاری از مردم نسبت به  افزایش آمارهای اعلام شده مبتلایان بی اعتنا هستند و همین امر سبب شده از ابتدای فروردین امسال به دلیل سهل  انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی  شاهد جولان کرونا و افزایش لحظه‌‌ای آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس و همچنین بحرانی شدن وضعیت استان لرستان باشیم.

    به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ویروس منحوس کرونا  تاکنون جان بیش از هزار و ۵۵۳ نفر از هم استانی‌های ما را گرفته است  هرچند شنیدن این آمار به خبرهای عادی و روزمره تبدیل شده ولی معنی آن چیزی جز روشن بودن آژیر خطر برای به شماره افتادن نفس همه ما  نیست.

    تست ۱۰۴۳ بیمار دیگر مثبت شد

    مریم کوشکی در رابطه با آخرین آمار وضعیت کرونا در استان لرستان اظهار داشت: متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته تست کرونا  هزار و ۴۳ نفر از هم استانی‌های ما مثبت و به لیست مبتلایان به کرونا اضافه شده است.

    وی با بیان اینکه  طی شبانه روز گذشته ۱۶  نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرده است افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۵۶۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده‌اند که  امیدواریم این آمار تکان دهنده تلنگری باشد برای همه مردم که ابتدایی‌ترین موازین بهداشتی که استفاده از ماسک و شستن دست‌ها و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی است را رعایت کنند.

    بستری شدن ۱۲۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های لرستان

    معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد:از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۳۰۷ هزار و ۵۵۱ نمونه تست کرونا به آزمایشگاه ارسال شده،۳۰۴هزار و ۳۵۰ نمونه جواب داده شده که از این تعداد ۹۷هزار و ۵۸۱ نمونه مثبت شده است.

    وی بیان کرد: از مجموع نمونه‌های جواب داده شده تست کرونا تاکنون ۲۰۶هزار و ۷۶۳ نمونه منفی و هم اکنون هزار و ۲۹۵ بستری مثبت و مشکوک به کرونا در استان وجود دارد.

    امیدواریم همه افراد جامعه توصیه‌ها مسئولان و رسانه‌ها را لازمه کار خود قرار دهند تا دیگر  شاهد افزایش  آمار  کرونا در استان نباشیم.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *