×

افکار و شخصیت امام(ره) در بین جوانان لرستان ترویج یابد

  • کد نوشته: 13324
  • مرداد ۱۴, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت ترویج افکار و شخصیت امام (ره)گفت: متاسفانه برای ترویج افکار و شخصیت امام راحل و آنچه که لازم است جوانان بدانند تاکنون تلاش نکرده‌ایم.

    افکار و شخصیت امام(ره) در بین جوانان لرستان ترویج یابد
  •  حجت الاسلام والمسلمین سید لطف الله حیات الغیب ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از جمله نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران است که به هماهنگی و انسجام فعالیت‌های تبلیغی بین دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی نظام می‌پردازد. این نهاد در۱۳۵۹ بادستور امام راحل تشکیل شد.

    وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف که در حوزه های تبلیغی، ارتباطی،فرهنگی و اطلاع رسانی فعالیت دارند وظایفی به عهده دارند، این شورا با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی برگرفته از مردم است در راستای هماهنگی جهت حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف تشکیل شده است.

    رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بلندگو و دیده‌بان نظام است و وابستگی به هیچ گروهی ندارد بلکه متعلق به نظام است و مسئولیت برنامه‌‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌ گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی نظام جمهوری اسلامی را جهت حفظ حیثیت نظام با حضور گسترده مردم به عهده دارد.

    وی مهمترین هدف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را ایجاد بستری مناسب برای تعظیم شعائر الهی دانست و بیان کرد: تعمیق باورها و ارزش‌ها،ترویج فرهنگ انقلابی‌گری، افزایش انگیزه مشارکت و حضور گسترده مردم در مقاطع مختلف نظام، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی و همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل از جمله اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

    حجت الاسلام والمسلمین حیات الغیب گفت: اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی، تثبیت و تعمیق فرهنگ دینی در بین اقشر مختلف، انتقال آرمان‌ها و اعداف انقلاب به نسل‌های آینده،برگزاری مراسمات عمومی در داخل و خارج کشور، تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان انقلاب، اتخاذ تدابیر وتنظیم تقویم مناسبت‌های سالیانه، سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت‌های کشور و همچنین هدایت و نظارت بر ارگان‌های عضو شورای تبلیغات در راستای برگزاری مراسمات عمومی در شان نظام از دیگر اهداف و وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

    وی با اشاره به هماهنگی و برنامه‌ریزی برپایی مراسم در بعضی از مناسبت‌ها توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برگزاری مراسم دوازدهم فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، برگزاری مراسم سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، چهاردهم خرداد سالروز ارتحال امام راحل ، برگزاری مراسم قیام خونین ۱۵ خرداد،هفتم تیر ماه بزرگداشت شهدای ۷ تیر،هشتم شهریور بزرگداشت شهیدان محمد علی رجایی و دکتر باهنر، هفته بزرگداشت سالروز مقام زن و مادر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)، یوم الله۱۳ بسیار مهم است، عید سعید فطر، حماسه ۹ دی، جشن‌های نیمه شعبان و همچنین برگزاری مراسم بسیار مهم دهه فجر از مهمترین وظایف شورای هماهنگی تبلیغات با همکاری ادارات است.

    رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به اهمیت ترویج افکار و شخصیت امام راحل گفت: متاسفانه برای ترویج افکار و شخصیت امام راحل و آنچه که لازم است جوانان بدانند تاکنون تلاش نکرده‌ایم و و باید اعتراف کنیم در این زمینه کوتاهی‌هایی کرده‌ایم البته این کوتاهی فقط مختص شورای هماهنگی تبلیغات نیست بلکه به کلیه ارگان‌ها ،نهادها به ویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم نیز بر می‌گردد که باید فصلی از دروس را به آشنایی با شخصیت امام راحل اختصاص بدهند که بتوانیم نسل جوان را با افکار سیاسی، اجتماعی ،اقتصادی و زندگی فردی و اجتماعی امام راحل آشنا کنیم.

    وی اظهار داشت:جهت آشنایی جوانان با شاخصه‌های شخصیت و افکار امام راحل باید خیلی تلاش کنیم که بتوانیم ابعاد فراوانی از شخصیت امام راحل که تاکنون برای مردم بازگو نشده است بازگو و تبیین کنیم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *