×

با حضور۱۰ استان برتر تولید کننده گردوی کشور برگزاری جشنواره گردو در سلسله لرستان

  • شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
  • ۰
  • جشنواره گردوی لرستان با حضور رؤسای سازمان جهاد کشاورزی ۱۰ استان برتر تولید کننده گردوی کشور در سراب کهمان شهرستان سلسله برگزار شد. به گزارش نیساخبر؛ معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت گردوی شهرستان سلسله برای کشور بسیار کم نظیر است و ایجاد برند برای گردوی لرستان گام مهمی در […]

    با حضور۱۰ استان برتر تولید کننده گردوی کشور برگزاری جشنواره گردو در سلسله لرستان
  • جشنواره گردوی لرستان با حضور رؤسای سازمان جهاد کشاورزی ۱۰ استان برتر تولید کننده گردوی کشور در سراب کهمان شهرستان سلسله برگزار شد.
    به گزارش نیساخبر؛ معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت گردوی شهرستان سلسله برای کشور بسیار کم نظیر است و ایجاد برند برای گردوی لرستان گام مهمی در افزایش تولید و صادرات آن است.
    کاظم خاوازی با اشاره به ظرفیتهای بخش کشاورزی لرستان به ویژه گردوی استان گفت: برگزاری جشنواره گردوی لرستان در شهرستان سلسله زمینه ای برای معرفی پتانسیلها و ارائه راهکارهایی برای به فعلیت رساندن، زمینه صادرات و ارزش افزوده در جهت رونق تولید کشور و ترغیب کارگزاران تولید برای حمایت بیشتر از بخش کشاورزی را فراهم می کند.
    رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان هم گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۴ هزار تن گردو در استان لرستان برداشت شود.
    عبدالرضا بازدار افزود: سطح زیر کشت محصول گردو در لرستان ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴ هزار تن برداشت شود.
    وی به ۴ هزار هکتار باغ مثمر درشهرستان  سلسله اشاره کرد و گفت: شهرستان سلسله  با  ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ گردو و تولید سالانه بیش از ۴ هزار تن گردو، رتبه نخست تولید گردو در استان لرستان را دارد.
    بازدار، سلسله  را قطب تولید گردو در لرستان عنوان کرد و گفت: متوسط تولید گردو در شهرستان سلسله در هر هکتار ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم و در لرستان ۲ تن است که پیش بینی می شود امسال بیش از چهار هزار تن گردو در شهرستان سلسله برداشت شود.
    وی با اشاره به تولید ۳۰ درصد گردوی لرستان در سلسله گفت: استان لرستان در زمینه تولید گردو رتبه پنجم را در کشور دارد.
    رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان به راه اندازی سامانه پیامکی بازار الکترونیک توسط اداره کل پست لرستان اشاره و افزود: سامانه پیامکی بازار الکترونیک نقش مهمی در شناساندن برند گردوی سرای کهمان شهرستان سلسله به اقصی نقاط کشور و بازاریابی آن دارد.

    منبع: خبرگزاری صداوسیما

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *