×

برخورد هوشمندانه عاشقان حسینی با کرونا/ شکست دوگانه عزاداری-سلامت توسط هیئات

  • شهریور ۱۰, ۱۳۹۹
  • ۰
  • امسال و با وجود شیوع کرونا، هیئات و تکایای لرستان با با انتخاب روش‌های خلاقانه و هوشمندانه و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به اقامه عزای امام حسین(ع) نمودند.

    برخورد هوشمندانه عاشقان حسینی با کرونا/ شکست دوگانه عزاداری-سلامت توسط هیئات
  • امسال و با شیوع کرونا و گسترش آن در سراسر جهان، ماه محرم متفاوتی را در اغلب کشورهای مسلمان از جمله ایران اسلامی شاهد بودیم.

    آزمون تازه‌ای که شیعیان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام از آن سربلند بیرون آمده و همچون گذشته با انتخاب مسیری هوشمندانه و آگاهانه به اقامه عزای امام حسین(ع) پرداختند.

    انعطاف‌پذیری و زمان‌شناسی سوگواران حسینی

    برپایی مراسم سوگواری اباعبدالله در ماه محرم جایگاه ویژه‌ای در بین شیفتگان این حضرت دارد، به‌گونه‌ای که هر سال و با فرا رسیدن ماه محرم، آئین عزاداری در فرهنگ‌های مختلف جامعه نفوذ کرده و جلوه خاصی از عشق و ارادت را نمایان کرده است.

    بدون تردید انتقال اهداف عاشورا به نسل‌های پیش رو، مهمترین ویژگی عزاداری‌ها در هر منطقه است، پیام‌هایی که مفاهیم آگاهی‌بخش آن را به وضوح می‌توان در اشعار مداحان و سبک برپایی سوگواری خاص فرهنگ هر جامعه درک و دریافت کرد.

    عزادارن حسینی همواره نشان دادند که با انعطاف‌پذیری و زمان‌شناسی در شرایط مختلف، ضمن حفظ اصالت سوگواری این مصیبت بزرگ، با انتخاب روش‌های خلاقانه و هوشمندانه اقدام به انتقال پیام کربلا کرده‌اند.

    شکست دوگانه عزاداری-سلامت

    با وجود حجم بالای تبلیغات رسانه‌های خارج‌نشین مبنی بر ایجاد شائبه گسترش بیماری در مراسم‌های عزاداری و القای دوگانه عزاداری-سلامت، اما سوگواران سرور و سالار شهیدان با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، بار دیگر نقشه دشمنان داخلی و خارجی را نقش برآب کردند.

    مراسم عزاداری دهه نخست محرم امسال در لرستان با وجود شیوع ویروس کرونا، اما همچون گذشته باشکوه برگزار شد، اگرچه بسیاری از آئین‌های سنتی مردمان زاگرس‌نشین تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت، اما دلدادگان حسینی در سراسر نقاط استان جلوه‌های متفاوتی را از شور و شعور را رقم زدند.

    اقامه عزا با رفتار هوشمندانه و آگاهانه

    امسال هیئات و تکایای لرستان با رفتاری هوشمندانه و نوآور و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به اقامه عزای امام حسین(ع) نمودند، عزادارانی که با نصب پرچم‌های سیاه هر خانه را حسینیه کرده و با تشکیل پویش‌هایی همچون نذر ماسک به برگزاری هرچه بهتر مراسم‌ها کمک کردند.

    نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد،‌ با تقدیر از هیئات مذهبی لرستان مبنی بر برپایی مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: محرم امسال با وجود ویروس کرونا، اما جلوه متفاوتی را از عزاداری‌ها توسط مردم شهیدپرور لرستان شاهد بودیم.

    تقدیر سپاه لرستان از هیئات،تکایا و مردم عزادار

    حجت‌الاسلام علی درویشی خاطرنشان کرد: امروز و در مراسم عاشورا مردم استان ولایتمداری و اعتقاد به ولایت را به نحو مطلوب و شایسته‌ای نشان دادند، به‌گونه‌ای که هیئتی‌ها با شکل و ترکیب ویژه‌ای اقدام به فضاسازی برای برپایی مراسم سوگواری امام حسین(ع) کردند.

    وی به نقش موثر هیئتی‌ها در اجرای رزمایش کمک مومنانه اشاره و بیان کرد: مذهبی‌ها در تمامی صحنه‌های نوع‌دوستی همچون مواسات پیش‌قدم بوده و هستند، همچنان‌که پیش از این در کمک به همشهریان سیل‌زده این جلوه از مواسات را نشان دادند.

    حجت‌الاسلام درویشی ضمن تقدیر از هیئات لرستان برای برپایی مراسم‌های سوگواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: انتظار می‌رود عموم مردم تا ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس، همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

    مکتب امام حسین(ع) را با رفتار عملی خود پیاده کنیم

    نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه بایستی مکتب امام حسین(ع) را با رفتار عملی خود پیاده کنیم، افزود: فرزندان انقلابی بایستی در هر صحنه‌ای ارزش‌های مکتب حسینی(ع) را در عمل به کار ببرند، مسوولین نیز در خدمت‌رسانی به مردم شایسته پیش‌قدم شوند.

    اگرچه امسال به دلیل شیوع کرونا محرم متفاوتی را در لرستان شاهد شدیم، اما عزاداران حسینی با برخوردی آگاهانه و خلاقانه بار دیگر صحنه‌های بیادماندنی را از شور و شعور حسینی به یادگار گذاشتند و ضمن اثبات ولایتمداری، با رعایت مسائل بهداشتی به اقامه عزای اباعبدالله پرداختند.

    منبع:فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *