×

رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله:
برگزاری آیین شادی و عزا عامل شیوع مجدد کرونا در سلسله

  • کد نوشته: 13457
  • مرداد ۲۲, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: با توجه به اینکه عامل اصلی شیوع مجدد ویروس کرونا در این شهرستان برگزاری آیین‌های شادی و عزا است، مردم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند نباید تاوان سهل انگاری و ساده انگاری برگزار کنندگان این آیین‌ها را بدهند.

    برگزاری آیین شادی و عزا عامل شیوع مجدد کرونا در سلسله
  • دکتر حمزه حسنی با اشاره به تاکیدات مکرر ستاد مقابله کرونا درخصوص عدم برگزاری مراسم های شادی و عزا، اظهار داشت: طبق دستور دادستان مسوولیت مستقیم سلامت شرکت کنندگان در مراسم ها برعهده برگزار کننده است و چنانچه افرادی در این مراسم ها دچار عارضه بیماری کرونا و مرگ شوند، مسئولیت مستقیم آن بر عهده برگزار کنندگان است.

    وی با اشاره به جرم بودن برگزاری چنین مراسم هایی در شرایط بحران کرونا، افزود: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار دارند که با برگزار کنندگان این مراسم ها برخورد قانونی مناسب صورت بگیرد.

    دکتر حسنی نقش مردم را در کنترل بحران کرونا بسیار اساسی دانست و بیان کرد: اگر مردم رعایت کنند نیازی به استفاده از قوه قهریه نیست متاسفانه به دلیل رعایت نکردن مقررات بهداشتی شیوع این بیماری در شهرستان افزایش پیدا کرده است.

    وی اضافه کرد: متاسفانه در میان بیماران شاهد فوت افراد جوان نیز هستیم که نشانگر بی رحم بودن این بیماری نسبت به همه گروه های سنی است.

    رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی درخصوص عدم برگزاری مراسم ها، ادامه داد: کادر درمان بسیار خسته هستند و بیش از ۵ ماه است که شبانه روز در حال مبارزه با این بیماری هستند و امیدواریم که با رعایت خود مردم هرچه سریعتر شاهد کنترل این بیماری باشیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *