×

برگزاری هفتمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان سلسله

  • کد نوشته: 4393
  • فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • به گزارش نیساخبر وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری سلسله، هفتمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان سلسله به ریاست مهندس فلاح نژاد فرماندار و با حضور معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و فیروزآباد و سایر  اعضای ستاد در محل فرمانداری سلسله برگزار گردید. در این جلسه، فرماندار در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات و تاکید بر […]

    برگزاری هفتمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان سلسله
  • برگزاری هفتمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان سلسله

    به گزارش نیساخبر وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری سلسله، هفتمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان سلسله به ریاست مهندس فلاح نژاد فرماندار و با حضور معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و فیروزآباد و سایر  اعضای ستاد در محل فرمانداری سلسله برگزار گردید.

    در این جلسه، فرماندار در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات و تاکید بر قانون گرایی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به آرای مردم است و برای تداوم خود نیز به حضور مردمی در همه صحنه‌ها نیاز دارد.

    وی با بیان اینکه شهرستان سلسله از آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در ۲۹ اردیبهشت ماه برخوردار است به ضرورت همکاری همه دستگاه های اجرایی در برگزاری انتخابات اشاره و تاکید کرد: همه کاندیداها از نظر دولت برابرند و مجریان باید اصل بی طرفی در انتخابات را به طور کامل رعایت کرده و به هیچ وجه نباید از امکانات خود له و علیه هیچ نامزدی استفاده کنند.

    وی در ادامه با اشاره به پیشرفت علم و فناوری و لزوم استفاده از همه این ظرفیت ها بیان داشت: همه ما باید پیرو قانون باشیم و با استفاده قانونی از فضایی مجازی مانع از تضییع حق الناس شویم. فرماندار در ادامه به تدوین دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید همه ما به این دستورالعمل توجه نماییم افزود: هدف از تدوین و ابلاغ دستورالعمل فعالیت تبلیغی انتخابات در فضای مجازی بهره گیری از فرصت های فضای مجازی برای ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، مقابله با تخریب و شائبه افکنی علیه نامزدها، ضابطه مند کردن استفاده از فضای مجازی و تسری قوانین و مقررات انتخاباتی در بخش های قابل تسری به فضای مجازی به استناد قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه ای و قوانین انتخاباتی است.

    فرماندار سلسله در ادامه با اشاره به اینکه تبلیغات انتخاباتی تابع شرایط و ضوابطی است خاطرنشان کردند: زمان تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت رسمی ۸ روز قبل از زمان رای گیری آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه دارد و تبلیغ در هر زمان دیگر عملی خلاف قانون خواهد بود.

    نماینده عالی دولت در شهرستان سلسله تصریح کرد: در زمان قانونی تبلیغات، نصب و الصاق هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه تبلیغاتی به طور کلی بجز محل هایی که شهرداری و دهیاری ها در نظر گرفته اند، ممنوع است.

    وی ادامه داد: هر گونه تابلو، بنر و پارچه نشان دهنده مکان ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید در محل ستاد نصب شود و نصب پلاکارد توسط اقشار، گروه ها، احزاب و جمعیت ها فقط در جهت ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات بدون درج اسامی داوطلبان امکان پذیر است.

    فرماندار بیان داشت: داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می توانند شایستگی های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع می باشد.

    نماینده عالی دولت در شهرستان سلسله اظهار داشت: هر گونه اظهار نظر در خصوص تایید و یا رد صلاحیت هر کدام از کاندیداها بدون استناد به قانون و استعلام و استناد به تهادهای ذی ربط جرم به حساب می آید و باید از این اقدام پرهیز نمود.

    فرماندار در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری ها، شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها، نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می کنند و یا در اختیار گذاشتن آن ها برای انجام تبلیغات داوطلبان نمایندگی ممنوع است.

    فرماندار سلسله در پایان در خصوص فعالیت های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری بیان داشت: فعالیت های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان بوسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی خاتمه می پذیرد .

    در این جلسه، مسئولین کمیته های ستاد انتخابات گزارشی از عملکرد خود ارائه و برنامه های خود را جهت هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن انتخابات ارائه نمودند.

     

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *