×

بسیجیانی که تمام قد ایستاده‌اند/ شکوه جهاد و خدمت برای رفع محرومیت+ فیلم و عکس

  • آبان ۲۶, ۱۳۹۹
  • ۰
  • بدون تردید هرگاه جمعی از مردم به دلیل آسیب‌های اجتماعی و یا بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی مواجه شدند، مجموعه‌ای از افراد تحت عنوان بسیج بدون هیچ چشم داشتی در میدان حاضر شده و به کمک اقشار آسیب‌دیده شتافتند.

    بسیجیانی که تمام قد ایستاده‌اند/ شکوه جهاد و خدمت برای رفع محرومیت+ فیلم و عکس
  • گروهی آتش به اختیار و خودجوش که با مدیریتی جهادی و کمترین امکانات، بیشترین تاثیرگذاری را در رفع موانع داشته و در تعامل با نهادهای دولتی و غیردولتی به حمایت از مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم و حاشیه‌نشین پرداختند.

    هر ساله جشنواره مالک اشتر به منظور ارزیابی فعالیت‌های پایگاه‌ها و همچنین حوزه‌های مقاومت برگزار می‌شود، جشنواره‌ به منظور تجلیل از اقدامات خودجوش آتش‌به‌اختیارانی که به فرامین رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و در جهت محرومیت‌زدایی و آبادانی این مرز و بوم گام برداشته، برگزار می‌شود.

    برجسته‌سازی اقدامات موثر و خلاقیت‌های بسیجیان

    دبیر اشراف فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، هدف از برپایی جشنواره مالک‌اشتر را برجسته‌سازی اقدامات موثر و خلاقیت‌های بسیجیان عنوان و تصریح کرد: این جشنواره در سطح رده‌های همکار هر ساله برگزار می‌شود.

    علیرضا داداشی با بیان اینکه جشنواره در سطوح شهرستانی و استانی برپا شده است، افزود: مرحله کشوری جشنواره مالک‌اشتر در هفته بسیج و به میزبانی استان تهران برگزار می‌گردد.

    وی بیان داشت: ارزیابی از رده‌های برتر در ۴ دوره سه ماهه و بر اساس شاخص‌ها و پارامترهای تعیین‌شده صورت می‌پذیرد.

    دبیر اشراف فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عمده شاخص‌ها را برگرفته از سه مولفه اجرای فرامین فرمانده کل قوا، محرومیت‌زدایی و همچنین مردم‌یاری عنوان کرد.

    داداشی با بیان اینکه جشنواره مالک‌اشتر در دو بخش کارکنان و بسیجیان برگزار می‌شود، گفت: این دوره از جشنواره مختص فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت بود که از رده‌های مختلف به صورت متمرکز شاخص‌ها جمع‌آوری و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

    وی ادامه داد: منتخبان پنجمین جشنواره ملی سازمان بسیج(مالک‌اشتر) به صورت خودجوش وو با مدیریت اقتضائی، همراه با دستگاه‌های دولتی و تعاریف بسیج فعالیت‌های خود را انجام  و سبک جدیدی از محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری را ارائه دادند.

    تاکید بر الگوسازی فعالیت‌های منتخبان

    دبیر اشراف فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید بر الگوسازی فعالیت‌های منتخبان، از رسانه‌ای کردن اقدامات در جهت ایجاد حس رقابت‌پذیری در بین دیگر رده‌ها خبر داد.

    داداشی به رشد کمی و کیفی جشنواره نسبت به سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر ارزیابی رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها، موفق عمل‌کردن رده‌ها در پارامترهای مشخص‌شده مدنظر قرار گرفت که در این بین ۴ رده از لرستان در سطح ملی منتخب شدند.

    وی در خصوص رده‌های منتخب، گفت: مهد قرآنی پایگاه شهید محسن عزیزی حوزه ام‌البنین خرم‌آباد، حوزه مقاومت بسیج کربلا ناحیه مقاومت بسیج خرم‌آباد، حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر ناحیه ازنا، پایگاه شهدای پاسدار حوزه حضرت روح‌اله ناحیه خرم‌آباد و پایگاه الزهرا حوزه مقاومت حضرت زینب(س) ناحیه بروجرد، چهار برگزیده ملی جشنواره مالک اشتر هستند که در هفته بسیج از سوی سازمان بسیج مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

    منظومه فکری رهبر انقلاب اساس کار مهدقرآنی شهید محسن عزیزی

    در همین راستا مسوول مهد قرآنی پایگاه شهید محسن عزیزی حوزه ام‌البنین خرم‌آباد، با اشاره به تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار کرد: این مهد قرآنی در محله کم‌برخوردار خرم‌آباد واقع شده و مختص کودکان است.

    فهیمه شکریان با بیان اینکه آموزش‌های مهد قرآنی برای قشر کودکان است، افزود: در کنار حوزه کودکان سعی کرده‌ایم کلاس‌های روانشناسی را برای خانواده‌ها نیز برپا کنیم.

    وی، منظومه فکری رهبر انقلاب را اساس کار مهدقرآنی عنوان و خاطرنشان کرد: چنانچه کودک یک جامعه به طور صحیح تربیت شود، می‌توان به آینده آن جامعه امیدوار بود.

    برگزاری برنامه‌های آموزشی دارای تنوع برای قشر کودک

    این منتخب جشنواره مالک‌اشتر از برگزاری برنامه‌های آموزشی دارای تنوع برای قشر کودک در مهد قرآنی شهید عزیزی خبر داد و آن را از جمله عوامل موفقیت در ارزیابی جشنواره عنوان کرد.

    شکریان ادامه داد: در این مهد قرآنی تلاش شده کودکان با شیوه‌های نوین با مفاهیم دینی آشنا شوند که خوشبختانه تاکنون نیز مورد استقبال خوب این قشر از جامعه قرار گرفته است.

    وی با اشاره به شیوع کرونا و ادامه یافتن برنامه‌ها در فضای مجازی، گفت: با شیوع کرونا برنامه‌های آموزشی متوقف نشدند، بلکه با تشکیل گروه‌ آموزشی در فضای مجازی این مهم امکان‌پذیر شد.

    مسوول مهد قرآنی پایگاه شهید محسن عزیزی خرم‌آباد همچنین از تولید محتوای برنامه آموزشی برای مربیان آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

    شکریان که در زمینه مشاوره به خانواده‌ها نیز فعالیت دارد، مهمترین آسیب اجتماعی مناطق کم‌برخوردار از جمله حوزه کاری خود را طلاق ناشی از اعتیاد همسران عنوان و از مسوولان درخواست کرد در زمینه پیشگیری از اعتیاد اقدامات موثری را انجام دهند.

    کرونا فعالیت پایگاه‌های بسیجی را متوقف نکرد

    مسوول پایگاه شهدای پاسدار حوزه حضرت روح‌اله ناحیخ خرم‌آباد، با اشاره به تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار کرد: با شیوع کرونا، اغلب فعالیت‌ها اگرچه متوقف شدند، اما کارهای این پایگاه در فضای مجازی ادامه یافت.

    جعفر حیدری بیان داشت: برگزاری جلسات حلقات صالحین، کمک معیشتی به مردم و ضدعفونی محلات از جمله فعالیت‌های اخیر پایگاه شهدای پاسدار حضرت روح‌اله بوده است.

    وی با اشاره به انجام ۹۱ مرحله ضدعفونی به شکل‌های مختلف در سطح شهرستان، افزود: همچنین طی مدت شیوع کرونا، ۱۲ مرحله غربالگری با همکاری شبکه بهداشت انجام شد.

    حیدری با بیان اینکه ۵۰ خانوار تحت پوشش پایگاه شهدای پاسدار خرم‌آباد هستند، گفت: در مناسبت‌های مختلف این خانوارها تحت حمایت ویژه قرار می‌گیرند، همچنان‌که با شیوع کرونا بسته‌های معیشتی با ارزش ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

    برپایی کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی

    این منتخب جشنواره مالک‌اشتر با اشاره به برپایی کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: همچنین در حلقات صالحین مسائل عقیدتی، اخلاقی، سیاسی و احکام به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

    وی، صرف بیشتر وقت اعضای پایگاه جهت محرومیت‌زدایی و کمک به مردم نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر را از جمله عوامل موفقیت مجموعه برشمرد.

    تشکیل کارگاه جوانه‌های صالحین برای دختران نوجوان

    مسوول پایگاه الزهرا(س) حوزه مقاومت حضرت زینب(س) ناحیه بروجرد نیز در تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار کرد: اقدامات این پایگاه برای قشر دختران نوجوان است.

    آرزو فانی یگانه با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دختران نوجوان بروجرد، گفت: با شیوع کرونا اغلب فعالیت‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود، ضمن اینکه برخی برنامه‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای حقیقی ادامه دارند.

    وی از برپایی کلاس‌های جوانه‌های صالحین برای دختران نوجوان خبر و ادامه داد: در این کلاس‌ها، برنامه‌های آموزشی جهت توانمندسازی قشر نوجوان برگزار می‌شود.

    تشکیل هیات خیمه‌های بهشتی برای کودکان

    این منتخب جشنواره مالک‌اشتر با اشاره به تشکیل هیات خیمه‌های بهشتی برای کودکان، تصریح کرد: در این برنامه از حضور کارشناسان برجسته حرم حضرت معصومه(س) استفاده می‌شود.

    فانی یگانه ادامه داد: در این برنامه ضمن تربیت مربی، روش القای غیرمستقیم مفاهیم دینی به کودکان توسط مربیان آموزش داده می‌شود، ضمن اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ مربی در این طرح شرکت کردند.

    استفاده از نیروهای جوان و باانگیزه

    همچنین مسوول حوزه مقاومت بسیج مالک‌اشتر ناحیه ازنا، تعامل و هم‌افزایی با اقشار مختلف بسیج، دستگاه‌های دولتی، هیئات مذهبی و خیریه‌ها و استفاده از نیروهای جوان و باانگیزه را از جمله عوامل موفقیت این مجموعه در جشنواره مالک‌اشتر عنوان کرد.

    ملیحه انتظاری با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه، افزود: شناسایی و رسیدگی به محرومین، راه‌اندازی گروه‌ههی جهادی جهت رسیدگی به مشکلات اقشار آسیب‌پذیر و محروم و تلاش برای رفع آن‌ها از جمله مهمترین کارها جهت محرومیت‌زدایی بوده است.

    وی بیان داشت: از طریق راه‌اندازی گردان‌های سایبری تلاش داشتیم که از فعالیت‌های پایگاه در فضای مجازی حمایت کنیم، همچنین نیروهای توانمندی که در هیات‌ها و برنامه‌ها شرکت فعالی دارند، مورد حمایت پایگاه قراررگرفته‌اند.

    تولید بیش از ۸۰ هزار ماسک توسط ۸۰ خیاط خانگی

    این منتخب جشنواره مالک‌اشتر از تولید بیش از ۸۰ هزار ماسک توسط ۸۰ خیاط خانگی در ایام کرونا خبر و ادامه داد: این ماسک‌ها به صورت رایگان در اختیار اقشار کم‌برخوردار و نیازمند شهرستان قرار گرفت.

    انتظاری به کمک معیشتی و بهداشتی از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: همچنین طی ماه‌های اخیر نیروهای کمکی برای حمایت از کادر درمانی جهت غربالگری به مراکز بهداشتی شهرستان معرفی و اعزام کردیم.

    وی ادامه داد: با تعامل فنی‌ و حرفه‌ای توانسنیم دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را برای سطوح مختلف جامعه به ویژه قشر جوان برگزار کنیم.
    مسوول حوزه مقاومت بسیج مالک‌اشتر ناحیه ازنا، برگزاری چند دوره کارگاه سبک زندگی اسلامی، کارگاه‌های آموزشی همچون خیاطی، اجرای طرح‌های حمایتی از دانش‌آموزان نیازمند از طریق تهیه لوازم‌التحریر و خرید تبلت، برپایی همایش‌های مختلف در فضای حقیقی و مجازی را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برای جامعه هدف حوزه مقاومت عنوان کرد.

    انتظاری با اشاره به همکاری جهادکشاورزی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی توانمندسازی، تصریح کرد: طی این مدت توانستیم با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی، چندین طرح محرومیت‌زدایی را در مناطق مختلف شهرستان انجام دهیم.

    تلاش گسترده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

    مسوول حوزه مقاومت بسیج کربلا ناحیه مقاومت بسیج خرم‌آباد، در تشریح فعالیت‌های این مجموعه، اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سه حوزه مدارس، محلات و شهرستان اقداماتی صورت گرفته است.

    محمود امرایی بیان داشت: آشنایی دانش‌آموزان با موادمخدر و پیشگیری از وقوع اعتیاد، برگزاری دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده و برپایی کارگاه‌های سبک زندگی، اجرای مناسبت‌ها و مسابقات بومی و محلی در سطح محلات از جمله فعالیت‌های انجام شده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

    وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۱۱۰ میلیون تومان کمک خیرین در جهت حمایت از اقشار نیازمند، گفت: همچنین در ایام کرونا بسته‌های معیشتی و بهداشتی در سطح مناطق محروم توزیع شد.

    این منتخب جشنواره ملی مالک‌اشتر ادامه داد: آموزش تیم‌های پزشکی و اعزام نفرات به مراکز بهداشتی جهت کمک به کادر درمان از دیگر اقدامات پایگاه است.

    امرایی با اشاره به کمک‌های انجام شده به مردم سیل‌زده استان نیز افزود: اعضای پایگاه در قالب چندین تیم به مناطق سیل‌زده اعزام شد و فعالیت‌های مختلف سازندگی و همچنین پاکسازی از گل‌ولای و توزیع بسته‌های غذایی را انجام دادند.

    وی از ساخت چندین منزل مسکونی برای محرومان خبر و ادامه داد: در زمینه اشتغال نیز برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست ورود پیدا کردیم و توانمند سازی این قشر از جامعه و ایجاد مشاغل خانگی برای آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

    مسوول حوزه مقاومت بسیج کربلا ناحیه مقاومت بسیج خرم‌آباد، به اجرای همایش‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا اشاره و تصریح کرد: چندین کارگاه ماسک برای تولید و عرضه ایجاد شد، ضمن اینکه مناطق مختلف شهرستان نیز به صورت مداوم ضدعفونی گردید.

    امرایی خاطرنشان کرد: هر دو ماه یکبار از طریق اجرای طرح کمک مومنانه، بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، ضمن اینکه تاکنون چندین کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی افراد حاشیه‌نشین برگزار شده است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *