×

به زودی مشکل سپرده‌گذاران موسسه آرمان رفع می‌شود

  • کد نوشته: 5232
  • خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیر عامل موسسه آرمان گفت: سهام‌داران اصلی موسسه آرمان در کشور مستقر هستند و پولی هم از کشور خارج نشده و در مذاکرات حضوری هم آن‌ها به دنبال ادغام با یک موسسه دیگر و حفظ سپرده‌های سرمایه‌گذاران هستند. به گزارش نیساخبر، حمیدرضا جحازی در نشست با سپرده‌گذاران موسسه آرمان در بوشهر اظهار داشت: متأسفانه اقداماتی […]

    به زودی مشکل سپرده‌گذاران موسسه آرمان رفع می‌شود
  • به زودی مشکل سپرده‌گذاران موسسه آرمان رفع می‌شودمدیر عامل موسسه آرمان گفت: سهام‌داران اصلی موسسه آرمان در کشور مستقر هستند و پولی هم از کشور خارج نشده و در مذاکرات حضوری هم آن‌ها به دنبال ادغام با یک موسسه دیگر و حفظ سپرده‌های سرمایه‌گذاران هستند.

    به گزارش نیساخبر، حمیدرضا جحازی در نشست با سپرده‌گذاران موسسه آرمان در بوشهر اظهار داشت: متأسفانه اقداماتی ناخواسته بر ما تحمیل شد و نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد شد که سبب شده در استان بوشهر قریب به ۱۰ هزار مشتری این موسسه را دچار مشکل کنند.
    وی افزود: سرآغاز این چالش در هفدهم فروردین در برنامه پایش اتفاق افتاد که طی آن یکی از مسوولان بانک مرکزی با اعلام این که موسسه آرمان ورشکسته شده یک موجی ایجاد کرد که با خروج منابع از موسسه آرمان همراه شد.
    مدیرعامل موسسه آرمان تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی گسترده در بین مشتریان، این تضمین به سپرده‌گذاران موسسه توسعه داده شد که مباحث مطرح شده فاقد ارزش حقوقی است که با توجه به اعتمادی که مردم طی سال‌ها به موسسه آرمان داشتند روند بازگشت بخشی از منابعی که مشتریان از موسسه خارج کرده بودند تا قبل از ۲۵ اردیبهشت ماه انجام شد به گونه‌ای که موسسه آرمان در یک وضعیت عادی کارهای بانکی و سپرده‌گذاری‌های مردم را پیگیری می‌کرد.
    وی عنوان کرد: از ۲۶ اردیبهشت‌ماه با شروع یک موج از لرستان، موسسه آرمان وارد چالش جدی دیگری شد که به دلیل موج فزاینده‌ای که با یک سری شایعات در فضای مجازی همراه بود، سبب شد که استان‌های خوزستان و سپس بوشهر را تحت شعاع قرار دهد.
    مدیرعامل موسسه آرمان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که به چالش ایجاد شده کمک کرد بدعهدی موسسه توسعه بود که در اقدامی یک‌جانبه با وجود این که دارای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با موسسه آرمان بود قطع ارتباط کرد که هم اکنون در محافل قضایی طرح دعوا شده است.
    وی با اعلام این که در مقابل مشتریان نیستیم و تا آخر نیز در کنار سپرده‌گذاران هستیم، گفت: بخشی از سپرده‌های مردم در نزد موسسه آرمان، نقدینگی و بخش دیگر از جذب منابع به شکل سرمایه‌گذاری استفاده شده است که با وجود این که نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان به شعب مختلف موسسه آرمان در طی مشکلات ایجاد شده، تزریق مالی شده است اما با وجود ۷۰۰ میلیارد تومانی که در موسسه توسعه سرمایه‌گذاری کردیم نتوانستیم به موقع سپردهای مردم را به آن‌ها برگردانیم.
    جحازی ادامه داد: برای رفع مشکلات موجود، از دو هفته پیش در نشست با مسوولان بانک مرکزی پیشنهاد شد که برای خروج از وضعیت ایجاد شده، موسسه آرمان با موسسه توسعه یا با یک موسسه دیگر ادغام شود تا بتوانیم بر مشکلات ایجاد شده، فائق شویم.
    مدیرعامل موسسه آرمان عنوان کرد: در آخرین تماس انجام شده، موضوع ادغام با یک موسسه در شرف انجام است و علت رسانه‌ای نشدن آن نیز به این دلیل است که به دنبال امضاهای نهایی هستیم.
    وی کل سپرده مردم استان بوشهر را در سه شعبه موسسه آرمان ۱۸۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: ۶۰ درصد از این میزان، به سپردهایی تعلق دارد که زیر ۵ میلیون تومان است که با رفع مشکل و دادن اطمینان به مردم، به دنبال حفظ این سپرده‌ها، تزریق نقدینگی و ممانعت از تعطیلی شعب در این استان هستیم.
    جحازی تصریح کرد: سهام‌داران اصلی موسسه آرمان در کشور مستقر هستند و پولی هم از کشور خارج نشده و در مذاکرات حضوری هم آنها به دنبال ادغام با یک موسسه دیگر و حفظ سپرده‌های سرمایه‌گذاران هستند.
    وی ادامه داد: سپرده‌های مردم که نزد موسسه آرمان به امانت است در خرید چهار فروند هواپیما، ساخت و خرید هتل در تهران، مشهد و کیش و بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری شده که از محل این سرمایه‌گذاری‌ها به سپرده‌گذاران سود پرداخت می‌شود.
    مدیرعامل موسسه آرمان عنوان کرد: بر اساس آخرین تراز مالی موسسه آرمان، دارایی‌های این موسسه از بدهی‌های آن بالاتر است که نویدی برای سپرده‌گذاران است در حالی که مجموعه‌های ورشکسته کمتر تمایل به ادغام دارند اما ما چون ورشکسته نیستیم دنبال ادغام هستم.
    وی بیان کرد: اولویت اول در پرداخت‌ها، سود سپرده‌ها به سرمایه‌گذاران است که البته پرداخت‌ها با این اراده است که سپرده‌ها به گونه‌ای آزاد شود که هر فرد به هر مقدار بخواهد پولش دریافت کند و این طور هم نیست که بخواهیم به شکل طبقه‌بندی از مبالغ پایین به بالا پرداخت شود.
    جحازی یادآور شد: البته به دنبال این هستیم که پس از رفع این چالش به گونه‌ای رفتار کنیم که بقای موسسه نیز وجود داشته باشد که در این راه حفظ سپرده‌های مردم در اولویت است چون اگر نتوانستیم اعتماد را به مردم برگردانیم، ناچاریم شعبه بوشهر را برخلاف میل تعطیل کنیم که با بیکاری کارمندان این شعب هم همراه خواهیم شد.
    وی در خصوص نرخ سودی که در آینده به سپرده‌گذاران پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: سودهایی که اکنون پرداخت می‌شود بر اساس همان تصمیم قبلی هیات مدیره موسسه است اما برای آینده منوط به تصمیمات جدید در نشست آتی هیات مدیره است.
    مدیرعامل موسسه آرمان بیان کرد: اگر قرار است تزریق نقدینگی آغاز شود این طور نیست که در خوزستان یا یک استان دیگر پرداخت شود اما به استان دیگر داده نشود بلکه هم‌زمان در همه استان‌ها روند پرداخت به یک شکل انجام می‌شود.
    وی در خصوص زمان پرداخت سپرده‌های مردم گفت: با ادغام موسسه آرمان با توسعه یا هر موسسه دیگر روند پرداخت سپرده‌های مردم آغاز می‌شود اما اصرار داریم فضایی ایجاد شود که بدون طبقه‌بندی برای پرداخت‌ها، هر سپرده‌گذاری بتواند به شکل کامل هر میزانی که بخواهد برداشت داشته باشد.

     

    انتهای پیام/

    منبع: فارس


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *