×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
بیشتر از نصف تست‌های کرونا مثبت است/روزانه ۱۸۰بیمار بستری می‌شوند

  • کد نوشته: 14155
  • آبان ۲۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه بیشتر از نصف تست‌های کرونا در استان مثبت است، گفت: روزانه ۱۸۰ بیمار کرونایی بستری می‌شوند.

    بیشتر از نصف تست‌های کرونا مثبت است/روزانه ۱۸۰بیمار بستری می‌شوند
  • محمدرضا نیکبخت شامگاه سه شنبه در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در لرستان، اظهار داشت: روند شیوع بیماری در استان بسیار بد است.

    بیشتر از نصف تست‌های کرونا مثبت است

    وی با بیان اینکه لرستان در روند ابتلاء به کرونا یا استان اول است و یا دوم در کشور، عنوان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان روز به روز بیشتر می‌شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه هر چه تست کرونا در استان می‌گیریم، بیشتر از نصف آنها مثبت است، تصریح کرد: دلیل این امر این است که همچنان در استان عروسی برگزار می‌شود، هنوز مراسم تشییع جنازه با شکوه برگزار می‌شود، هنوز بیماری را در استان جدی نگرفته‌اند و هنوز که هنوز است در فلان شهر استان دو هزار نفر در یک مراسم عروسی شرکت کرده‌اند.

    نیکبخت، افزود: این بیماری سن نمی‌شناسد، ویروس تغییر ژنتیک داده و خطرناک‌تر شده است، مردم از خانه بیرون نروند مگر اینکه واقعاً اضطرار باشد، زنده ماندن مهم‌تر از این است که به لحاظ اقتصادی تحت فشار باشیم، زنده مانده بهتر مهم‌تر از گرسنگی است.

    مهمانی‌ها قتلگاه هستند

    وی با اشاره به اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که مهمان نوازی در این مدت باید فراموش شود، بیان داشت: مهمانی‌ها قتلگاه است، هر چه امکان داشته، تخت بیمارستانی برای کرونا در نظر گرفته‌ایم.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: تمام بیمارستان‌های اصلی شهرهای استان را در اختیار بیماران کرونا قرار داده‌ایم، غیر از اینها بیمارستان تأمین اجتماعی، بیمارستان خصوصی شفا و… در اختیار این بیماران قرار داده شده است.

    نیکبخت، تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند، واقعاً نمی دانم باید بیماران و آنها را کجا بستری کنم، هزار تخت الان در اختیار بیماران کرونایی است.

    روزانه ۱۸۰ بیمار کرونایی بستری می‌شوند

    وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه متأسفانه ۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، افزود: این عدد تا ۱۴ نفر هم رسیده است، در حال حاضر به طور متوسط در هر ۲۴ ساعت بین ۱۰ تا ۱۴ نفر فوتی به علت این بیماری در استان داریم.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم از همه تست کرونا بگیریم، افزود: ما از افراد مسن و آنهایی که واقعاً بیمار هستند تست می‌گیریم، در روز بین هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۲۰۰ نمونه کرونا گرفته می‌شود که از این تعداد بالای ۶۰۰ مورد مثبت است.

    نیکبخت با بیان اینکه از این ۶۰۰ مورد، تقریباً بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر در روز بستری می‌شوند، ادامه داد: ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر نیز مرخص می‌شوند و همین باعث می‌شود که هر روز بیمارستان‌ها پر است چرا که به تعدادی که بستری می‌کنیم مرخص نمی‌کنیم.

    کرونا بالغ بر ۴۵ هزار نفر مثبت شد

    وی، گفت: در مجموع از اولین روز کرونا تا الان بیش از ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار نفر تست کرونا داده‌اند و تست بالغ بر ۴۵ هزار نفر مثبت بوده است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: در اوایل بیماری ۱۵ تا ۲۰ درصد تست‌ها مثبت بود، این اواخر بیشتر از نصف تست‌ها مثبت است.

    نیکبخت که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت، با اشاره به مراقبت گروهی متخصصان و پرستاران از بیماران کرونایی در استان، افزود: این امر موجب شده که میزان مرگ و میر بر اثر کرونا نسبت به کشور در لرستان به نسبت کمتر باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *