×

تلنگر؛ چهارشنبه سوری، شبی پُراز نگرانی و دلهره/ خطر مواد محترقه در کمین نوجوانان

  • کد نوشته: 3439
  • اسفند ۲۴, ۱۳۹۵
  • ۰
  •   چند سالی است که آیین چهارشنبه سوری نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و با باز شدن پای انواع مواد محترقه و منفجره به این مراسم، به چهارشنبه ای سوزان تبدیل شده، جشنی پر از دلهره و نگرانی که گاهی متاسفانه برخی از خانواده ها را غرق در غصه و غم می کند. به […]

    تلنگر؛ چهارشنبه سوری، شبی پُراز نگرانی و دلهره/ خطر مواد محترقه در کمین نوجوانان
  •  

    چهارشنبه سوری، شبی پُراز نگرانی و دلهره/ خطر مواد محترقه در کمین نوجوانان

    چند سالی است که آیین چهارشنبه سوری نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و با باز شدن پای انواع مواد محترقه و منفجره به این مراسم، به چهارشنبه ای سوزان تبدیل شده، جشنی پر از دلهره و نگرانی که گاهی متاسفانه برخی از خانواده ها را غرق در غصه و غم می کند.

    به گزارش نیساخبر آخرین شب چهارشنبه سال از راه رسیده، چهارشنبه ای سوزان که به جای شادی بیشتر مردم نگران هستند که این شب با حادثه ای تلخ ختم نشود.

    امشب آخرین چهارشنبه سال است، اما از هفته ها پیش صدای انفجارهای ترقه و مواد آتش را از دور و نزدیک شنیده ایم که بسیاری از نوجوانان و جوانان در حال تست کردن آنها بوده اند که کدام یک صدای بیشتری دارد، کدام یک هیجان زیادی خواهد داشت.

    برگزاری آیین چهارشنبه سوری از گذشته های دور رسم بوده اما با برپا کردن آتشی و دور هم جمع شدن و بدون خطر این شب تمام می شد و همه به استقبال سال نو می رفتند اما چند سالی است که متاسفانه برخی  از افراد دچار سوختگی های شدید می شوند و گاهی خانواده هایی داغدار می شوند.

    نتیجه تصویری برای چهارشنبه سوری

    گرچه این روزها همه منتظر رسیدن بهار هستند و با شور و نشاط به استقبال سال جدید می روند، اما چهارشنبه سوری تبدیل به شبی سوزان شده که تنها نگرانی و دلهره را برای خانواده ها به همراه دارد.

    گرچه بارها و بارها در مورد خطرات مواد محترقه و آتش زا صحبت شده اما بسیاری از نوجوانان و جوانان از مدتها قبل این مواد را تهیه کرده اند تا در چنین شبی بساطی از انفجار و آتش را پهن کنند و لذت ببرند.

    در کنار خیابان این روزها دستفروشان زیادی اقدام به فروش انواع مواد محترقه می کنند، ترقه، کپسول، فشفه و …. که هر کدام در نوع خود خطراتی را به دنبال دارند.

    در این شب هر چه صدای انفجار ترقه ها و مواد محترقه بیشتر باشد هیجان بیشتری دارد اما گاهی لطمه ای به چشم، دست و پا سبب می شود تا برخی از خانواده ها نوروز را با تلخی آغاز کنند.

    نتیجه تصویری برای چهارشنبه سوری

    گاهی صدای گوش خراش برخی از مواد محترقه آنقدر زیاد است که سبب می شود این آلودگی صوتی آرامش شهروندان را به هم بریزد و گاهی هم منجر به تلفات مالی و جانی می شود.

    “نادر موسیوند” معاون عملیاتی آتش نشانی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: بیش از ۲ هزار بروشور در مورد خطرات استفاده از مواد محترقه در مدارس بروجرد توزیع شد که هدف از این کار کاهش خطرات و حادثه های چهارشنبه سوری است.

    وی اضافه کرد: باید توجه داشت که از پرتاب ترقه و مواد دیگر به سوی افراد خودداری کرد چرا که این کار سبب می شود گاهی ترقه به چشم فرد برخورد کند و از نگهداری مواد محترقه در جاهی گرم جدا خودداری شود چرا که ممکن است سبب انفجار شود.

    به گفته وی سال گذشته در بروجرد حریق گسترده ای نداشتیم و سه حریق مختصر بود که با تلاش نیروهای آتش نشانی خاموش شد.

    در ادامه سرهنگ” علیرضا دلیری” فرمانده انتظامی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: طی چند ماهه گذشته بیش از یک میلیون عدد انواع مواد محترقه در بروجرد کشف و ضبط شده است.

    وی اضافه کرد: فروشگاه هایی که اقدام به فروش مواد محترقه کنند پملپ می شوند و با هنجارشکنان چهارشنبه سوری به شدت برخورد می شود.

    به گفته وی خانواده ها در این شب بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و آنها را تنها نگذارند و همچنین نوجوانان و جوانان را از خطرات این مواد محترقه آگاه کنند تا چهارشنبه ای بدون حادثه سپری شود.

    به گزارش بازتاب بروجرد سال گذشته ۱۸ نفر در آخرین چهارشنبه سال در بروجرد مصدوم شدند.

    انتهای پیام/

    منبع خبر:سفیرافلاک
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *