×

نماینده ولی فقیه در لرستان:
خدمات آیت‌الله صادقی از خاطره مردم لرستان نخواهد رفت

  • آذر ۱۲, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های اخلاقی و علمی مرحوم آیت الله حاج شیخ “عباسعلی صادقی”، بویژه در مدت مدیریت حوزه علمیه خرم آباد از یاد و خاطره‌های مردم استان بیرون نخواهد رفت.

    خدمات آیت‌الله صادقی از خاطره مردم لرستان نخواهد رفت
  • حجت الاسلام والمسلمین سید “احمدرضا شاهرخی” در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تسلیت رحلت آیت الله شیخ عباسعلی صادقی امام جمعه موقت خرم آباد اظهار داشت: امروز روح ملکوتی حضرت آیت الله شیخ عباسعلی صادقی به ملکوت اعلا پیوست که در باره این عالم مجاهد و فقیه بزرگ باید کتابها نوشته شود.

    وی با بیان اینکه پایه گذاری مدرسه صادقیه  گوشه‌ای از خدمات این عالم فرهیخته می باشد افزود: تلاش در حل مسائل اجتماعی ، مبارزه با رژیم شاهنشاهی و همراهی با امام راحل و مقام معظم رهبری یکی از برجستگی های این عالم فقیه بوده است.

    امام جمعه خرم آباد افزود: از همه اهل قلم صدا و سیما حوزه و دانشگاه انتظار داریم، این روحانی بزرگوار را به خوبی معرفی کنند، زیرا این روحانی مبارز حق زیادی به گردن ما دارد.

    وی در بخش دیگری از خطبه ها به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و گفت :  قانون اساسی جمهوری اسلامی در مقابله با دیگر قانون ها قانون مترقی و برگرفته از قانون و سنت است از این رو میثاق بزرگ ملی و دین انقلاب اسلامی و راه پیشرفت همه جانبه این انقلاب عمل به همین قانون اساسی است.

    امام جمعه خرم آباد در ادامه به روز حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت :کمیته حمایت از معلولان باید تشکیل شود زیرا بسیاری از معلولان دارای دستاوردهای زیادی در زمینه های هنری و غیره می باشند که افراد و سالم از انجام کارهای آنها ناتوان هستند،

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد : بسیاری از معلولان به مراحل رشد علمی بالایی رسیده و حضوری مفید و ارزشمندی در جامعه دارند ، آنچه معلولان به آن نیاز دارند توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی، تامین مسکن، مناسب سازی اماکن اداری و عمومی، مناسب سازی خیابان ها و اماکن ورزشی هستند.

    وی در ادامه بحث حقابه استان لرستان اشاره کرد و گفت : در چند هفته اخیر درباره آب و تخصیص آب در چندین استان اتفاقاتی رخ داده که این اتفاقات برمی‌گردد به کم آبی و بخش ضعیف مدیریت و تنها راه اساسی این مشکل عزم ملی است.

    امام جمعه خرم آباد تکمیل سدهای نیمه تمام، اتصال شبکه آبیاری، زهکشی مسیر آب، آبیاری قطره ای را تنها راه حل مشکل زمین های دیم به آبی عنوان کرد و گفت : استان لرستان نیازمند سدهای مخزنی مانند سد مشهور است که باید در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد.

    به گفته وی دشمن در تلاش است که مردم را در مقابل دولت و نظام قرار دهند از این رو مردم و مسئولان باید هوشیار باشند .

    وی افزود : جوانان لرستان همان هایی هستند که از ارتفاعات حاج عمران بالا رفتند و دشمن بعثی را نابود کردند، این جوانان می‌توانند و می‌دانند با چه روش هایی مطالبات خود را بخواهند که دشمن از دست آنها از عصبانی شوند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *